Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 07, 2010 1:13 pm 

Citaat:
Na heel wat research toch maar besloten Rotax te gaan rijden , ik denk dat dit ook makkelijker is ivm hulp op de baan zelf...

Hulp op de baan hangt af op wel circuit je het meest gaat rijden, dit zal vooral afhangen van je woonplaats. Op genk zal je bvb veel rotax'n tegen komen in tegenstelling tot kleinere circuits waar je eerder meer 4-takt rijders zal tegenkomen bvb. antwerpen, waar enkel 4-takt is toegelaten(RK1, briggs, honda,...)

Citaat:
Ik heb juist GEEN budget , dat is het probleem nou net anders was ik allang naar de shop geweest hoor .

Met geen budget is het mss beter om je bij een "lichte" 4-takt te houden. Een circuitdag met een rotax zal waarschijnlijk wel meer kosten als eentje met een rk1 bijvoorbeeld... Verbeter me waar nodig 8)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 07, 2010 6:55 pm 

Citaat:
Met geen budget is het mss beter om je bij een "lichte" 4-takt te houden. Een circuitdag met een rotax zal waarschijnlijk wel meer kosten als eentje met een rk1 bijvoorbeeld... Verbeter me waar nodig

Als Rotax rijder ben ik het wel met je eens, kosten van een 4 takt zullen altijd lager zijn dan die van eender welke 2 takt.
Rotax Max is dan een van de betrouwbaarste 2 takt motoren, al komen PRD, Iame X30 en nog dit soort type blokken aardig in de buurt ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 07, 2010 8:16 pm 

Een rotax max sr lijkt me geen verkeerde keuze.

'Echte' wedstrijden ermee gaan rijden is misschien in het eerste jaar hoog gegrepen en zal niet gratis zijn, maar ik las dat je eerst een paar jaar recreatief wil gaan rijden en daar is de motor denk ik perfect voor. De motor heeft voldoende power om op alle banen lekker te kunnen rijden en je niet na korte tijd het gevoel te geven dat je wil overstappen naar een krachtigere motor (met te langzame viertakten wordt je m.i. op banen als Berghem, Pottendijk en Veldhoven te veel gedubbeld door anderen die véél harder rijden om lekker relaxed te kunnen rijden).

Er zijn ook altijd wel redelijk wat rotaxen tweedehands te koop. Je moet natuurlijk een beetje geluk hebben met zo'n tweedehandsje maar mijn tweedehands rotax heeft geen klap verkeerd gegeven en alleen normale slijtage gehad.

ChrisW

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 8:43 am 

Tja, heb ondertussen toch vrij wat informatie opgedaan en ga zaterdag even kijken in een kart winkeltje. Alleen ik heb het geld er gewoon niet voor , gelukkig komt mijn verjaardag er wel weer aan maar dan is 1500 piek toch vrij veel :roll: . Ook heeft mijn vader als argument dat er voor mij te veel tijd in gaat zitten, maar na verhalen valt dit volgens mij toch wel redelijk mee. Is een goede Rotax max sr niet gewoon starten en rijden, en na 35 uur een revisie laten doen?

Mvg Olivier

Ook zo'n puik plaatje? Pm!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 9:04 am 

Er zal toch wel een beetje meer komen bij kijken. En 35 uur lijkt me vrij veel toch...
Je moet je kart nog onderhouden ook, ketting, tanwielen, koppeling, banden, iets die kapot draait ( kan altijd met iedere motor gebeuren),...
Dan moet je nog je uitrusting kopen ook helm, pak, schoenen, ribberschermer,.... je kart moet ook nog op het circuit geraken...

Neem zeker geen overhaaste beslissingen, je kan nu bijvoorbeeld al starten met de aankoop van je uitrusting en langzaam aan opbouwen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 9:19 am 

Dat was ik al van plan alleen mijn ouders zeggen dat dit geen goed idee is ivm wegzakken interesse voor het karten (wat ik absoluut niet van plan ben) maar idd het onderhoud zal ook vrij wat werk zijn , maar dat ben ik wel gewend rij al 6 jaar RC auto's en dan sta je ook iedere week wel zon 6 uur in de garage... :roll:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 11:05 am 

Je krijgt goede tips hier. Ik denk dat niemand hier op het forum een wegzakkende interesse heeft voor karten. Het blijft een absolute kick! Maar dat is maar een onderdeel van karten.

Voordat je een kart koopt moet je de volgende dingen goed op orde hebben:
- waar stal je de kart
- waar sleutel je aan de kart
- heb je geld voor kleding, helm, gereedschap, onderdelen, revisies etc.
- heb je vervoer (een auto met trekhaak, iemand met een rijbewijs die je wil rijden, een aanhanger etc.)

Ik heb jarenlang wedstrijden gereden, maar ik ben ermee gestopt juist vanwege hierboven beschreven redenen (geen stallingsplek meer, geen vervoer etc.)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 12:42 pm 

maar met wegzakkende interese, heb ik nou juist weer ook een probleem mee, want ik ben op het moment helemaal verslaafd aan de kart scene alleen ik heb geen kart dus tja , het blijft bij lezen en als je daar alles uiteindelijk al van snapt/weet gaat dit ook vervelen :wink: . Hopen dat de kart snel komt dan maar!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 1:23 pm 

Kickflipme schreef:
het blijft bij lezen en als je daar alles uiteindelijk al van snapt/weet gaat dit ook vervelen!

Draai "pas" een goede 8 jaar mee in het kartwereldje, en leer elke dag bij.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 09, 2010 3:19 pm 

Ja , maar dit is dmv doen en niet dmv ,lezen. Theorie leer je snel genoeg... Praktijk meesteren maar een paar :wink:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 6:48 am 

En als je eenmaal ervaring hebt opgedaan, dan kun je weer opnieuw beginnen met lezen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: vr sep 10, 2010 10:47 pm 

Ik hoop het anders karten snel vervelen :lol: :shock: .

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 12, 2010 11:15 am 

Jep , gister naar kartwinkel geweest in waskemeer... Allemaal hardstikke tof daar leuke trackdays met service ook , mijn vader zit het helemaal zitten :roll: . hij gaat zelf ook rijden , dus ik denk dat dit allemaal wel voor elkaar gaat komen :wink: .

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3