Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 4:38 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: 99% kans op loting, denk dus niet dat ik ga mee doen. Al is dat nog niet zeker:P Ach je kunt het ook zo bekijken: is de kans kleiner dat je achteraan moet starten! Ik ben wel van plan even te gaan kijken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 4:47 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Citaat: Ach je kunt het ook zo bekijken: is de kans kleiner dat je achteraan moet starten! En is de kans groter dat de roekeloze, onervaren piloten allemaal op elkaar (of op jou) klappen...
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 5:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Leuk toch. 
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 6:43 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: En is de kans groter dat de roekeloze, onervaren piloten allemaal op elkaar (of op jou) klappen Dat is ook een van de redenen dat ik ga kijken. Uiteraard ook Nuno en Martijn wat aanmoedigen!
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 8:50 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Geef mij maar gewoon een qualificatie. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 9:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Welnee die loting brengt meer spanning in de races.
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 9:54 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
@ Philipper, heb jij al veel raceervaring?
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: ma aug 30, 2010 11:16 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Idd prokart monster Natuurlijk word het een puinhoop als er loting komt, maargoed dan word het de kunst om er schadeloos doorheen te komen. Mijn voorremmetjes helpen me daarbij 
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: di aug 31, 2010 7:59 am |
|
|
Beire, ik heb geen race ervaring nee.
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di aug 31, 2010 10:12 am |
|
|
Citaat: Beire, ik heb geen race ervaring nee. Ach zo, je wilt dus zeggen dat je opmerking: "En is de kans groter dat de roekeloze, onervaren piloten allemaal op elkaar (of op jou) klappen..." ook op jou kan geënt zijn... Ik vind de loting een goeie manier van startopstelling maken. Als het volgens crono rijden zou gaan is het leuke er voor een hoop piloten al af. De reden is dat je met crono's veel kans hebt dat er een hoop piloten niet 1 keer de kans zullen krijgen om voor positie te vechten. En ik denk dat de meesten het net leuk vinden om te zeggen dat ze iemand ingehaald hebben of hun plaats konden behouden. Dat er piloten tussen zitten die minder (of geen) ervaring hebben geeft natuurlijk kans op contact maar voor zo ver ik weet is het bij een recreanten race niet altijd gevaarlijker dan bij een reguliere race. Je hebt ook piloten die de dag zelf inschrijven en er niet mee inzitten om wat extra te betalen maar dan zijn ze wel zeker dat ze die dag droog weer hebben. Regent het dan rijden ze niet en hebben ze weer wat bespaard. Ieder zijn ding dus.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: di aug 31, 2010 10:35 am |
|
|
Citaat: Ach zo, je wilt dus zeggen dat je opmerking: "En is de kans groter dat de roekeloze, onervaren piloten allemaal op elkaar (of op jou) klappen..." ook op jou kan geënt zijn... Bij een wedstrijd zijn er altijd onvoorziene omstandigheden. Ik heb nooit gezegd dat ik geen fout maak bij een inhaalbeweging, maar ik ben wel een rustige piloot die weinig of geen risico neemt. Er zijn er wel anderen die denken dat de race in de eerste bocht beslist wordt en dat zijn de piloten waar ik "schrik" voor heb  Tom heeft hier op zijn blog eens een mooi artikel over geschreven: Citaat: Meestal heb je twee soorten rijders: de bekwame en de onbekwame. De bekwame is degene die nadenkt bij wat hij doet en de onbekwame kletst er maar op los over het feestje van dit weekend. Let op want de onbekwame zal ook meestal gewoon door knallen in de eerste bocht. Meestal zijn dit de mensen die denken dat de wedstrijd in de eerste bocht te winnen is, maar jij weet beter. Nogmaals, ik wil hier helemaal niet overkomen als iemand die het eens zal uitleggen en meteen naar het podium rijd. Ik heb gewoon geen zin om meteen stukken te hebben in de eerste bocht (en de bochten daarna). Philippe
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: di aug 31, 2010 10:57 am |
|
|
@ Piking, mijn voorremmen helpen daar ook goed bij, maar als je geen voorremmen hebt moet je gewoon je voorganger gebruiken.:p
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: di aug 31, 2010 10:01 pm |
|
|
Okay Philipper, ik begrijp je standpunt en dan kan je inderdaad best niet meerijden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo sep 01, 2010 11:41 am |
|
|
Maar tijdens een wedstrijd moet je soms wat risico's nemen als je iemand wilt paseren. En als je in de eerste bocht 3 plekken goed kunt maken, als moet je daar een risco voor nemen, dan doe men dat!
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: wo sep 01, 2010 11:42 am |
|
|
Daarom, voor mensen die niet goed in inhalen zijn, is de eerste bocht super belangrijk...
|
|
Omhoog |
|
 |