Auteur |
Bericht |
Ekrem
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 1:10 am |
|
Geregistreerd: wo mei 26, 2010 11:49 am Berichten: 7 Woonplaats: Genk, België
|
hoi,
mijn icc crg motor stotert bij 8000 rpm, eens voorbij 8500 rpm is het weer in orde. zeer vervelend in de bochten. iemand die mij kan helpen?
mvg.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 1:22 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
heb ik ook last van.. ik noem dat bokken, is je midden afstelling, vaak staat ie te rijk..als ie bokt, je naald laten zakken. De 2 en de 3, mid gas bochten zijn dan lastig. Op veldhoven, de mickey mouse is dan erg lastig te rijden, daar rijd ik richting pits met een half gas. Als hij bokt moet ik em bij stellen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 8:37 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Je moet gewoon niet beneden de 9000 rpm komen met een kz motor. De powerband begint bij een kz motor (als je een goede motor hebt) tussen de 8500 en 9000 rpm.
De oplossing zal dus zijn een ander gearing te plaatsen. Het is vaak even zoeken welke eind overbrenging het beste werkt op een baan. Dit ligt ook vaak aan de grip die er is.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 11:10 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
er zit wel een groot verschil tussen inhouden en bokken
|
|
Omhoog |
|
 |
Maarten.
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 2:49 pm |
|
Geregistreerd: za dec 06, 2008 3:43 pm Berichten: 143
|
Inderdaad, als je boven de 9000 toeren blijft zul je geen last hebben van inhouden. Bokken is weer een ander verhaal. Nu toch alle ICC'ers in dit topic zitten, ik heb een vraag over het schakelen. Ik heb een MS-Kart met VM motor, nu vind ik het aanvoelen van de versnellingen bij dit blok erg lastig. Als ik terugschakel is het moeilijk om te voelen hoeveel versnellingen ik terug ga. Als ik in ander ICC's rijd voelt dit beter, strakker en duidelijker aan. Kan ik hier iets aan veranderen of is is dit gewoon een eigenschap van het blok?
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 3:16 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Inderdaad, als je boven de 9000 toeren blijft zul je geen last hebben van inhouden. Bokken is weer een ander verhaal. Nu toch alle ICC'ers in dit topic zitten, ik heb een vraag over het schakelen. Ik heb een MS-Kart met VM motor, nu vind ik het aanvoelen van de versnellingen bij dit blok erg lastig. Als ik terugschakel is het moeilijk om te voelen hoeveel versnellingen ik terug ga. Als ik in ander ICC's rijd voelt dit beter, strakker en duidelijker aan. Kan ik hier iets aan veranderen of is is dit gewoon een eigenschap van het blok? Je weet toch hoe vaak je de schakel handel naar voren drukt !!! Als het schakelen verder gewoon goed gaat lijkt het verder geen probleem. Als je vaak mis schakelt (tussen de versnellingen in) of hij vliegt er uit is er wat mis. Welk type vm heb je ? Ik heb er een paar in onderhoud dus kan je dan misschien wat meer vertellen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Maarten.
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 4:10 pm |
|
Geregistreerd: za dec 06, 2008 3:43 pm Berichten: 143
|
Ja dat weet ik uiteraard, maar stel dat ik 3x de handel naar voren druk dan gaat hij niet altijd van 6 terug naar 3. Soms mist hij er 1 en staat hij in 4. Ik heb laatst met een Seven ICC gereden en die voelde veel degelijker aan. Beetje moeilijk uit te leggen maar er zat een groot verschil in, ik vond de Seven veel fijner.
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 5:05 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Seven ICC gereden en die voelde veel degelijker aan. Beetje moeilijk uit te leggen maar er zat een groot verschil in, ik vond de Seven veel fijner. Dan kan er toch iets niet in orde zijn in het blok. De blokken die ik in onderhoud hebben worden telkens op de testbank ingereden. Daar heb ik pcs hetzelfde gevoel bij het schakelen als bij een pavesi of tm. Het kan zijn dat gaffel die de schakel klok rond draait bij het op en neer schakelen versleten is.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 7:05 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
euh wie heeft er problemen eigenlijk de TS? of anderen  Ik vraag me af wat Ekrem nu eigenlijk bedoelt, inhouden of bokken......
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Riseoffear
|
Geplaatst: zo aug 01, 2010 7:08 pm |
|
Geregistreerd: do jan 29, 2009 7:43 pm Berichten: 188
|
Bokken kan ook te maken hebben met de verkeerde lijn rijden , Vooral uitkomen bochten....
_________________ Intrepid Cruiser/ 125CC ICC CRS
|
|
Omhoog |
|
 |
freddy360
|
Geplaatst: ma aug 02, 2010 6:59 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
Bokken kan ook komen door teveel grip in de bocht aan de achterkant. De kart zelf gaat dan hobbelen en daardoor gaat je voet ook hobbelen op het gaspedaal. Je kan dan een steverige veer op het pedaal zetten. Het hoeft niet dit probleem te zijn, maar toch een tip.
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
 |
Ekrem
|
Geplaatst: do aug 05, 2010 3:19 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 26, 2010 11:49 am Berichten: 7 Woonplaats: Genk, België
|
Citaat: euh wie heeft er problemen eigenlijk de TS? of anderen
Ik vraag me af wat Ekrem nu eigenlijk bedoelt, inhouden of bokken......  mee eens, ik denk dat hij inhoud want als ik volgas geef stopt hij met stoteren maar dan ben ik weer te snel. ik heb dit probleem alleen bij ruime bochten. ik heb ook gezien dat mijn bougie meer aan de zwarte vetige kant ligt. ik ga al zeker mijn carb afstelling checken. Iemand tips voor carb afstelling? hoe moet ik beginnen? ik ben een beginner mijn aller aller eerste kart is m`n icc. MVG
|
|
Omhoog |
|
 |
sebastiaan90
|
Geplaatst: do aug 05, 2010 3:44 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 07, 2009 1:26 pm Berichten: 255 Woonplaats: houthalen België
|
zwart vettig betekend dat je te rijk rijdt, optimaal is een koffie met melk kleur. Je kan hier geraken door een kleinere hoofdsproeier te monteren, doe dit met kleine stapjes! Ga een stuk vol gas rijden, stop, draai de bougie eruit en controleer de kleur. Let op! Je wilt niet te arm staan, dan heb je kans op een vastloper. je ziet dit als je bougie te licht van kleur wordt, naar wit toe. Dan moet je dus groter met je hoofsproeier. Ik stel liefst af naar koffie met weinig melk kleur  dus nog een beetje naar het zwarte toe. Je mist dan wel wat vermogen, maar het is veiliger.  Dit is wel enkel voor je vol gas bereik. Zit het probleem eerder in het midden gebied, dan moet je gaan spelen met je gasnaald. naald laten zakken is armer in het middengebied.  Ik heb ook dit stotteren in de bocht gehad met een 125 cross. naald 1tje laten zakken heeft bij mij het probleem opgelost. Succes 
_________________ Mari mk4 - Honda 125 cross Kombikart - Iame K25
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do aug 05, 2010 4:12 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als die inhoud dan slaat die niet zo maar trekt ie gewoon niet weg dan heb je echt te weinig toeren
bokken doet ie bij meer toeren hij schud dan zo hard dat je bijna niet op je gas kunt gaan dit kan meerdere oorzaken hebben zoals hier al aangegeven
bokken op de motor kun je vaak oplossen door je naald te laten zakken of dor een kleinere buis te plaatsen
tip kom naar de kartforum meeting 22 aug op berghem dan kunne we wel het een en ander uitleggen en mee kijken met je
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do aug 05, 2010 10:09 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
He jo! ik ben er achter gekomen dat mijn luchtschroef 5 slagen open stond. Dat scheelt nu enorm met het gebok  @ekrem Naald in midden positie, luchtschroef 3 slagen open. geef ff aan welke sproeiers er in je carb zitten. (carb op zijn kant, dan hoef je niet alles los te halen, vlotterbak los ff kijken naar de cijfers. grote sproeier heeft er 3, de kleine 2) Sproeier buis en naald vink nog nieso interessant eerst maar ff "grof" afstellen en rijden  later vermogen eruit zien te halen  ICC is een van de moeilijkste machines om te bereiden, probeer je rust te vinden.. ga NIET stampen of "snel" proberen te rijden! Wat jij hebt met ruime bochten herken ik, dat zijn bochten dat je "half" gas moet rijden zegmaar. e zoals boven --> zwart is te vet. LET wel op, dit heeft heel erg met de buiten temp te maken, niet de motor!! Warmer is armer, kouder is rijker (hij staat dus rijk/koud afgesteld)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |