Auteur |
Bericht |
JesseJan
|
Geplaatst: ma mei 09, 2005 7:34 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 11, 2005 7:38 pm Berichten: 268 Woonplaats: Oud Turnhout
|
volgens mij ist een junior motor
_________________ ERPO Racing Karts
JJD - Racing
|
|
Omhoog |
|
 |
x-treme
|
Geplaatst: ma mei 09, 2005 7:55 pm |
|
|
volges mij ook want hij is zuiger gestuurd (carb op de cilinder) en naar mijn weten hebben dat alleen de junioren en niet de ica's
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma mei 09, 2005 8:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
dan heeft ie ook een koppeling hmmmm wel hendig maar ook linke soep
|
|
Omhoog |
|
 |
kege
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 12:30 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm Berichten: 236 Woonplaats: sint maria lierde
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 12:50 pm |
|
|
de eerste kart (frame) is ouder als de tweede. Daar staan de fusees namelijk op zn kop
Die met gele bakken is een opgeknapte kart; velgen zijn vrij nieuw, benzine tank ziet er schoon uit en ook de stoel ziet er als nieuw uit. (komt niet overeen met het jaar waaruit de kart komt)
Volgens mij is er bij die motor wel een koelrib af.
De zwarte is een PCR frame. En heeft volgens mij eenzelfde motor als de andere kart. Zit een tellertje op het stuur. En een dikkere as!
Waar heb je deze karts te koop zien staan, en hoeveel moeten ze kosten?
ik waag me niet aan uitspraken welke kart beter zal zijn. Dat kun je niet vanaf foto's zien. Zelf als je ze in het echt gezien heb, is er nog altijd een risico op een miskoop natuurlijk! In iedergeval zal ik nog vragen hoeveel uren de motoren hebben gedraaid, ivm revisies.
Als je nog niet weet of karting jouw ding is, dan zal ik zowiezo geen kartkopen. Bij diverse kartshops kun je een dagen -onder begeleiding- met een wedstrijdkart rijden. Dan ervaar je wat het is, zonder dat je dan ergens aan vast zit.
Is wel prijzig hoor(150 euro per dag ofzo), maar als het je dan tegenvalt, ben je nergens aan gebonden. Of mischien iemand die je kent, waarmee je een keer met zn kart mag rijden?
In iedergeval als je begint met oude 100cc kun je wel een verkeerd beeld krijgen van het kart gebeuren. Deze motor vergt veel onderhoud en kennis, met daaraan gekoppeld dus ook meer kosten!
_________________  To finish first, you first have to finish!
|
|
Omhoog |
|
 |
kege
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 1:00 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 04, 2005 2:50 pm Berichten: 236 Woonplaats: sint maria lierde
|
Wel ik moet 400Euro betalen voor elk.
ze staan in de koopjeskrant hier in belgie.
ja ma ik heb al veel gekart maar telkens met indoorkartjes en dat vind ik leuk, alleen het gaat niet echt vooruit.
Die koelvin eraf kan dat kwaad en is die zwarte dan eigenlijk ietsje ouder maar toch wat beter?
ze zijn allebei gereviseerd en krijg er een bewijs bij van laatste revisie.
ook zei de man van de gele kart mij dat hij er ongeveer 13 uur mee gereden heeft.
de zwarte sprak van 10uur, hebben allebei nooit competitie gereden
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 1:05 pm |
|
|
indoorkartjes of 100cc 2takt is een wereld van verschil!
je gaat van het langzaamste, naar zon beetje het snelste!
Ikzelf heb iets van hoe jonger hoe beter, maar deze karts zijn beiden al oud, dat daar voor mij weinig uit maakt (en ook voor het doel waarmee jij gaat rijden) En zoals ik al eerder zei, je kunt niet zo vanaf foto's zeggen welke beter is.
In iedergeval van die met zwarte spoilers is het frame jonger!
Wel kan ik zien dat die gele opgeknapt is, dus alle sporen van slijtage en een zwaar leven enzo zullen daar wel weggewerkt zijn, dus als je daarna gaat kijken, kun je nog niet veel zien. Dat is beetje tricky natuurlijk.
beide motoren moeten gelijk in de revisie!
Paar aankooptips kun je vinden in het andere topic, van Voske.
ff offtopic
Wat zijn goede en populaire verkoopsites in belgie?
Ik heb namelijk wel gezien dat de karts in het buitenland stuk goedkoper zijn als hier in nederland!
Laatst bijgewerkt door SkeurijzeR op di mei 10, 2005 1:15 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
kege
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 1:14 pm |
|
|
www.kapaza.be is een van de beste en www.yezzz.be staan er ook een paar kartjes te koop.
bedankt voor de info, ik denk dat ik eerst de zwarte ga bekijken.
nu van de revisie krijg ik een bewijs met datum en de zwarte kart is juist gereviseerd zegt men mij!ook met bewijs.
hij reed er nog ongeveer een uurtje mee na de revisie en kocht nu een andere kart.
aangezien ik overal lees dat revisie bij 100cc na +- 8uur nodig is kan ik hiermee dan wel ff verder.
_________________ Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 4:19 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
2 is de jongere dus dan lijkt mij de kueze simpel het is in bijde gevallen toch een gok
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 4:22 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
SkeurijzeR schreef: Ik heb namelijk wel gezien dat de karts in het buitenland stuk goedkoper zijn als hier in nederland!
Nou ik koop er regelmatig maar ik zie alleen maar duurdere dus graag enkele bronnen
|
|
Omhoog |
|
 |
SkeurijzeR
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 4:31 pm |
|
|
is al tijdje geleden, ik keek toen gewoon op internetsite van handelaren, en het viel mij toen op dat ze toch wel iets goedkoper waren als hier in nederland. Maargoed, dat is een momentopname natuurlijk.
|
|
Omhoog |
|
 |
mats
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 4:32 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
op kerpen is een soort advertentiebord dat op de tankplaats hangt,
helemaal vol met 2e hand karts, viel mij ook op dat de prijzen lager waren als in nederland
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: di mei 10, 2005 4:34 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Nou ik kijk regelmatig hier www.gebrauchte-kart.de
maar ik vind ze duur en ik krijg regelmatig mail en kopers uit belgie en duitsland
|
|
Omhoog |
|
 |
JesseJan
|
Geplaatst: wo mei 11, 2005 7:11 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 11, 2005 7:38 pm Berichten: 268 Woonplaats: Oud Turnhout
|
Ik zou nummer 2 kiezen
_________________ ERPO Racing Karts
JJD - Racing
|
|
Omhoog |
|
 |
kege
|
Geplaatst: wo mei 11, 2005 8:01 pm |
|
|
ok bedankt allemaal ik ga zaterdag nr2 halen, weleerst even proefrijden natuurlijk
_________________ Karten is een besmettelijke ziekte in de positieve zin
|
|
Omhoog |
|
 |