| Auteur | Bericht | 
	
			| h288racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 23, 2010 2:08 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
 Berichten: 412
 Woonplaats: Weert
 | 
				
					| Mijne heren (en dames) forumgenoten. Heb even een vraagje over remcylinders. Heb een aantal maanden 2 nieuwe remcylinders gekochtvoor mijn ICC omdat 1 van de 2 vorige kapot was. Heb gelijk 2 nieuwe gekocht en deze vervangen. Het merk moet je me niet vragen want
 heb werkelijk geen idee meer. Het type staat er wel op en dat is 93/FR/11. Natuurlijk er vanuit gaande dat deze goed waren en de 2 oude
 gelijk in de prullenbak gedeponeerd maar ze hebben vanaf het begin af aan niet hun werk gedaan wat ze horen te doen. Ik blijf namelijk
 remdruk verliezen. Alles al nagekeken het is geen lek aan slangen of koppelingen of dergelijken en ook al diverse malen ontlucht. Moet
 ze trouwens iedere keer voor ik ga rijden ontluchten anders heb ik 0 remmen. Kan het misschien zijn dat ik een verkeerd type heb gekocht?
 _________________Groeten Mark 
                      Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Lex | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 23, 2010 7:53 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
 Berichten: 1965
 Woonplaats: Drunen
 | 
				
					| Ha Mark,aan het nummer te zien zijn het remcylinders van SKM, en da's toch echt geen rotzooi !!
 als je remdruk verliest en er is geen lek, blijft slechts één optie over, ............lucht
 geen gekke knikken of lussen in de leidingen ?, daar blijft nog wel eens wat lucht hangen.
 Advies: opnieuw ontluchten, desnoods alles eraf schroeven, klauwen naar beneden laten hangen, cylinder hooghouden, lucht gaat vanzelf naar het hoogste punt, en dan opnieuw afvullen.
 _________________
 kartloos
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| leonzuid | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 23, 2010 12:48 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr feb 02, 2007 7:54 pm
 Berichten: 262
 Woonplaats: Nijverdal
 | 
				
					| Je kan 2 dingen doen,-Of je systeem vullen via de remklauw, met een knijpfles o.i.d.
 -Je systeem nog eens proberen te ontluchten en wanneer je remdruk hebt het pedaal in de onderste stand vast te zetten met een tierap o.i.d. en dan een nachtje laten staan, nu is er een open verbinding tussen je rem systeem en het reservoir. Nu kan evt lucht ontsnappen naar je reservoir. Je moet er wel voor zorgen dat je reservoir het hoogste punt is. Evt lucht gaat langzaam eruit dus echt een nachtje wachten.
 Succes
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 23, 2010 3:58 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| doe je wel netjes druk opbouwen, remklauw open, remklauw dicht, druk eraf, potje bijvullen, potje dicht, en weer vooraf beginnen.Nieuwe leidingen zitten verschrikkelijk vol met lucht... de kleinste belletjes zijn al een probleem.
 _________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| h288racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 23, 2010 10:12 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
 Berichten: 412
 Woonplaats: Weert
 | 
				
					| Ik heb het bovenstaande eigenlijk allemaal geprobeerd maar ik blijf druk verliezen. Heb heel even volle druk maar naar mate ik op de pedaal druk wordt de druk snel minder en moet ik al gaan bijstellen met de remdrukverdeler. Nu meen ik dat ik ooit eens gehoord heb dat je rekening moet houden met het volume van de cylinder als je een nieuwe koopt zou dit misschien ook een oorzaak kunnen zijn? _________________Groeten Mark 
                      Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr jul 23, 2010 10:19 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| het volume heeft niks te maken met het weg vallen van druk. als de druk wegvalt moet die ergens lekken als er lucht in zit voel die sponzig en blijft die sponzig 
 heb je pompen met een vooraad tankje er bovenop of zonder ?
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| h288racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 24, 2010 1:09 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
 Berichten: 412
 Woonplaats: Weert
 | 
				
					| ok was even een vraagje maar dan kan ik dat dus uitsluiten. Ze zijn trouwens zonder tankje _________________Groeten Mark 
                      Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 24, 2010 7:57 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| als je echt door de pomp heen duwt zul je toch echt ergens olie uit zien komen de olie kan immers niet zomaar oplossen     wat je ook kunt controleren is of de keerringen in de pomp goed zitten (mischien zijn ze wel op maandag morgen geassembleerd      ) als die nergens olie lekt dan moet er volgens mij lucht in zitten en dan zul je moeten ontluchten vergeet niet de pompen goed te ontluchten  de diameter van de pomp geeft alleen meer of minder remkracht
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 24, 2010 10:01 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| hoeveel speling heb jij tussen je remblokjes en remschijven in rust stand? _________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| h288racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  za jul 24, 2010 5:20 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
 Berichten: 412
 Woonplaats: Weert
 | 
				
					| niet veel speling want gebruik opvulplaatjes achter de remblokjes om de speling minimaal te houden _________________Groeten Mark 
                      Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo jul 25, 2010 12:40 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| ok dat is dan correct en dat is het dus niet.. _________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Plukkie | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo jul 25, 2010 1:38 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
 Berichten: 625
 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
 | 
				
					| Vreemd allemaal. Volg je al even; maar goed. Als je je systeem goed op druk heb staat; dus hij werkt in eerste instantie wel; moét je wel erg remvloeistof uit zien komen. Zo niet, dan zijn je remleidingen niet goed ontlucht en is dat toch echt de boosdoener. 
 hamvraag:
 Waarmee ontlucht je, waarmee vul je bij en hoe doe je dat?
 
 Aangezien je ook aangeeft dat je elke keer moet onluchten voor het rijden zodat het werkt; denk ik toch echt dat je het in 'beter & goed' ontluchten moet zoeken....
 _________________Uithof KWM kart Racing Team   <  = linkUIthof KWM Kartschool   <  = link Indoor Game & Kartcentrum De Uithof
 RK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| h288racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo jul 25, 2010 9:09 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
 Berichten: 412
 Woonplaats: Weert
 | 
				
					| Ik heb een wildkart remontluchter en gebruik xeramic remvloeistof dot 4
 en ontluchten doe ik als volgt,
 
 - pompen
 - rem vast
 - kraan open
 - rem los
 - kraan dicht
 _________________Groeten Mark 
                      Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo jul 25, 2010 9:30 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| wat ik altijd doe is 
 ontluchter gevuld monteren  en de rempomp van het rempedaal loshalen
 
 kraantje open zetten en rustig pompen zodat er bovenuit de ontluchter lucht bellen komen dit net zolang tot er geen bellen meer uit komen
 
 dan kraantje dicht  en de dichtsbijzijnde onluchtings nippel of schroefje van je klauw open zetten
 
 kraantje open zetten en wachten tot er remvloeistof uitloopt deze moet helder van kleur zijn en mag geen lucht bellen bevatten dan nog ff laten lopen zodat er zeker geen lucht meer inzit
 
 nippel/schroefje van de klauw dicht draaien en vervolgens de andere kant doen
 
 de methode die jij omschrijft is meer voor een zelfstellend syteem die een vooraad tankje heeft
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| h288racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo jul 25, 2010 10:04 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm
 Berichten: 412
 Woonplaats: Weert
 | 
				
					| Ok Joris bedankt voor de tip,      dan ga ik dan eens proberen  Iedereen bedankt trouwens voor de reacties   _________________Groeten Mark 
                      Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |