Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2005 3:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
David,

Klopt helemaal, je vergeet echter twee belangrijke dingen. Namelijk toerental en rendement. Een 250cc 4-takt kan bijna net zo snel zijn als een 2-takt, echter bij een toerental dat anderhalf keer zo laag ligt. En een hoog toerental is inherent aan een hoge slijtage van motoronderdelen. Daarbij komt dat een 4-takt een betere verbrandingscyclus heeft, waardoor hij in theorie meer energie uit een verbranding haalt en minder restgassen achter laat. Dit resulteerd in een schonere verbranding voor zowel milieu als de motor zelf, en al zijn onderdelen. Dit betekend samenvattend dat een 4-takt met 30 PK zeker betrouwbaarder zal zijn dan een 2-takt met 30 PK. Uiteraard zal bij bijde motoren er wel het nodige afstelwerk gedaan moeten worden aan bijvoorbeeld carb. e.d. maar revisie is bij een 4-takt lang niet zo nodig. en juist die revisies kunnen aardig in de papieren gaan lopen.

Groeten!
Maarten Jansen

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2005 3:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Mwah, das wel waar, maar dan vergeet je voor het gemak wel ff dat bij hetzelfde toerental er een stuk meer bewegende delen aan het slijten zijn in een viertaktje.
Een tweetaktmotortje dat 13 PK levert hoeft geen torenhoge toerentallen te draaien, bovendien mag je alles behoorlijk zwaar en stevig uitvoeren om aan het gewicht van een 390 te komen.
Maarrrr das allemaal maar theorie, en topicvervuiling, en doet er eigenlijk helemaal niet toe. De praktijk wijst uit dat een 390 gewoon een heel betrouwbaar motortje is. Ik denk een faktor 1000 betrouwbaarder dan een 15 jaar oud 100 cc blokje waar Kege naar aan het kijken is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2005 4:10 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
waar woon je kege is namelijk heel belangrijk

als je bij een 2 takt baan woont zou ik nl. twee takt kiezen en zijn er alleen 4 takt banen in je buurt een 4 takt

simpel he


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 09, 2005 4:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma maart 14, 2005 5:23 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Almelo
Idd david, topic vervuiling, volgens mij wou kege wat weten! :) en in dat opzicht is de vraag van joris denk ik uitstekend, waar woon je kege, en ben je bereid ver te reizen om te karten?

groeten,
Maarten Jansen

_________________
BRM-Rotax-Max NAB


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David