Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo mei 16, 2010 11:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
succes met je project! ik volg hem op de voet!

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 11:24 am 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
wat betreft vliegwiel lijkt me dat TechnoPro wel gelijk heeft hij zegt:De spie zorgt er enkel voor dat de standaard voorontsteking klopt zonder te moeten meten ( makkelijk voor de monteur ). Dat is enkel de taak van de spie, qua klemming is het nul.

In het ergste geval zou alleen het vliegwiel verdraaien zonder veel schade```geen ontsteking``

Wat betreft carburateur: zit ik met mijn beperkte ruimte
Ik doe aan 50cc brommercross daarbij rijden we met motorcrossframe`s en een 50 cc blok
hier mijn schakelbrommer waar ik het nederlands kampioenschap mee rij
Afbeelding
ik sta nu naar 3 wedstrijden op de 2e plaats

Mijn GX bok wil ik gaan gebruiken voor een automatenklasse die elk jaar in braband word gereden!
De regelementen zijn daar redelijk vrij:
het moet een bestaand frame zijn, en automatische aandrijving hebben!
Wij hebben thuis nog een kart staan met een gx200 blok en ik dacht gelijk zo`n blokje lijkt mij wel wat
sterk,betrouwbaar,betaalbaar! Ik had nog een reserveframe staan dus die keuze was snel gemaakt!

Aangezien de ruimte beperkt is kan ik er niet zomaar een uitstekende carb. op monteren
de enige ruimte is bover de cilinder of rode luchtkap
Afbeelding
Ik zou dan een lang spruitstuk moeten maken en dat veranders het gedrag
van de motor weer positief of negatief weet ik niet!
Afbeelding
Afbeelding

De standaard carburateur past perfect en nog een voordeel ik kan
het orginele luchtfilterhuis behouden vandaar mijn gedachte mischien is een gx270 carb een optie
iets groter en haal me geen problemen op de hals!

had werner van Dyno power nog gemaild over de klepveren en nokkenas mogelijkheden dit antwoord kreeg ik terug:

Beste
Klepveren kan je zo komen halen ,
Kop kan je makkelijk 1.3 mm
Best zet je ook zo een veerschotel en pastil van de uitlaat kant aan de inlaat kant, deze flipt binnen de korste keren onderuit .
De nokkenas kan je nog wel een tijdje zo laten , zo ver ben je nog bijlange niet

Werner


van die schotel en pastil wist ik niet dus dat is weer goede info!!
Kan die schotel en pastil gewoon bestellen via internet shop?

Mocht iemand anders nog iets weten,tips zijn welkom

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 6:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Aha, dat is inderdaad een heel andere toepassing en er komt veel meer vuil bij te kijken.
Dan zou ik inderdaad gaan voor een standaard carburateur (maar heb geen idee of dit past).

Verdere tips kijk ik later evne naar of ik die kan geven, heb dit even snel snel getypt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 17, 2010 7:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
leuk project, toch blijven die Honda blokjes wel leuk, lekker simpel en goedkoop en ruim verkrijgbaar. Jammer alleen dat ze in verhouding zo zwaar zijn en relatief weinig vermogen om met karten lekker mee te kunnen komen.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 9:49 am 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
Hoi,

om nog even terug te komen op de mail van werner,

Beste
Klepveren kan je zo komen halen ,
Kop kan je makkelijk 1.3 mm
Best zet je ook zo een veerschotel en pastil van de uitlaat kant aan de inlaat kant, deze flipt binnen de korste keren onderuit .
De nokkenas kan je nog wel een tijdje zo laten , zo ver ben je nog bijlange niet

Werner


Nou dacht ik dat ik best veel wist maar wat is een pastil?????

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 4:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Dat zal nummer 15 zijn op de tekening.

Afbeelding

Volgens mij noemt Honda dat een Rotor cap.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 6:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
oftewel in nederlands klepspietjes die in de klepveerschotel vallen
houden de kleppen vast in de klepveer

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 18, 2010 7:38 pm 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
okey jongens bedankt voor de info!!!!
mijn beste onderdelen komen deze week binnen klepveren,schotels, nieuwe koppeling, alle pakkingen
en begin volgende week de onderdelen kop,vliegwiel,krukas van de Paauw racing!
Ik zal er een fotoverslag van maken t.z.t!

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 20, 2010 4:22 pm 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
UPDATE:

vandaag heb ik de uitlaat bijna afgemaakt!
Ik kan hem niet helemaal maken omdat ik het blok nog moet gaan positioneren ten opzchte van tandwiel en dus
nog moet gaan schuiven! er zit een eindemper van een 80cc crossmotor jaren 80 op!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ik maak de uitlaat net iets dikker als de flens zodat niet de hele uitlaat
met blok en frame mee trillt dus met een veersysteem zelfde als de
einddemper vastzit!

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za mei 22, 2010 2:09 am 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
Vandaag alle onderdelen binnengekregen van kartspullen.nl en de paauw racing!
Ik moet zeggen dat de pauw goed en snel werk heeft afgeleverd!!


compressie verhoogd naar 12:1 FOTO VOOR/NA BEWERKING
Afbeelding
Afbeelding

Vliegwiel afgedraaid FOTO VOOR/NA BEWERKING
Afbeelding
Afbeelding

krukas afgedraaid FOTO NA BEWERKING
Afbeelding

Nieuwe strakkere klepveren
Afbeelding

Nieuwe koppeling
Afbeelding
Afbeelding

Compleet (klein materiaal)
Afbeelding
Afbeelding

Blok word morgen opgebouwd!

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 10:28 am 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
Jongens, zit er achter de nokkenas een vulring? Of ervoor?? Of helemaal geen?

GR. tom


Laatst bijgewerkt door tom79 op ma mei 24, 2010 1:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 12:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
je bent er goed mee bezig! leuk je tuning verslag te volgen! ben benieuwd wat het eind resultaat is qua vermogen!

Ik heb weet zo niet aan welke kant de vulring zit, gevoelsmatig zeg ik er voor maar zeker weten doe ik dat niet. ik heb deze foto nog kunnen vinden via Google, kan je hier wat mee?

Afbeelding

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 1:30 pm 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
ik zit nog steeds met mijn vraag zit er achter de nokkenas een vulring?
Heb de motor inmiddels weer in elkaar zitten hij loopt goed, al knalt hij flink bij gas loslaten
filmpje wordt snel gepost!!
Heeft iemand nog een exploded view van een gx200??

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 4:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Bekijk deze website eens, redelijk wat exploded views, inclusief onderdelennummers.
Wel even je motertype uitkiezen:
http://www.honda-engines-eu.com/nl/welcome.html


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 24, 2010 7:06 pm 

Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am
Berichten: 28
ok bedankt, mooie site van Honda volgens de exploded vieuw zit er achter de nokkenas geen ring, weet iemand uit ervaring
of er voor of achter de nokkenas een ring zit??

Gr. tom


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David