Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 11:41 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
succes met je project! ik volg hem op de voet!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 11:24 am |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
wat betreft vliegwiel lijkt me dat TechnoPro wel gelijk heeft hij zegt: De spie zorgt er enkel voor dat de standaard voorontsteking klopt zonder te moeten meten ( makkelijk voor de monteur ). Dat is enkel de taak van de spie, qua klemming is het nul.In het ergste geval zou alleen het vliegwiel verdraaien zonder veel schade```geen ontsteking`` Wat betreft carburateur: zit ik met mijn beperkte ruimte Ik doe aan 50cc brommercross daarbij rijden we met motorcrossframe`s en een 50 cc blok hier mijn schakelbrommer waar ik het nederlands kampioenschap mee rij  ik sta nu naar 3 wedstrijden op de 2e plaats Mijn GX bok wil ik gaan gebruiken voor een automatenklasse die elk jaar in braband word gereden! De regelementen zijn daar redelijk vrij: het moet een bestaand frame zijn, en automatische aandrijving hebben! Wij hebben thuis nog een kart staan met een gx200 blok en ik dacht gelijk zo`n blokje lijkt mij wel wat sterk,betrouwbaar,betaalbaar! Ik had nog een reserveframe staan dus die keuze was snel gemaakt! Aangezien de ruimte beperkt is kan ik er niet zomaar een uitstekende carb. op monteren de enige ruimte is bover de cilinder of rode luchtkap  Ik zou dan een lang spruitstuk moeten maken en dat veranders het gedrag van de motor weer positief of negatief weet ik niet!   De standaard carburateur past perfect en nog een voordeel ik kan het orginele luchtfilterhuis behouden vandaar mijn gedachte mischien is een gx270 carb een optie iets groter en haal me geen problemen op de hals! had werner van Dyno power nog gemaild over de klepveren en nokkenas mogelijkheden dit antwoord kreeg ik terug: Beste Klepveren kan je zo komen halen , Kop kan je makkelijk 1.3 mm Best zet je ook zo een veerschotel en pastil van de uitlaat kant aan de inlaat kant, deze flipt binnen de korste keren onderuit . De nokkenas kan je nog wel een tijdje zo laten , zo ver ben je nog bijlange niet Wernervan die schotel en pastil wist ik niet dus dat is weer goede info!! Kan die schotel en pastil gewoon bestellen via internet shop? Mocht iemand anders nog iets weten,tips zijn welkom Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 6:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Aha, dat is inderdaad een heel andere toepassing en er komt veel meer vuil bij te kijken. Dan zou ik inderdaad gaan voor een standaard carburateur (maar heb geen idee of dit past).
Verdere tips kijk ik later evne naar of ik die kan geven, heb dit even snel snel getypt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 7:11 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
leuk project, toch blijven die Honda blokjes wel leuk, lekker simpel en goedkoop en ruim verkrijgbaar. Jammer alleen dat ze in verhouding zo zwaar zijn en relatief weinig vermogen om met karten lekker mee te kunnen komen.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: di mei 18, 2010 9:49 am |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
Hoi,
om nog even terug te komen op de mail van werner,
Beste Klepveren kan je zo komen halen , Kop kan je makkelijk 1.3 mm Best zet je ook zo een veerschotel en pastil van de uitlaat kant aan de inlaat kant, deze flipt binnen de korste keren onderuit . De nokkenas kan je nog wel een tijdje zo laten , zo ver ben je nog bijlange niet
Werner
Nou dacht ik dat ik best veel wist maar wat is een pastil?????
Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di mei 18, 2010 4:59 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat zal nummer 15 zijn op de tekening.  Volgens mij noemt Honda dat een Rotor cap.
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: di mei 18, 2010 6:08 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
oftewel in nederlands klepspietjes die in de klepveerschotel vallen houden de kleppen vast in de klepveer
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: di mei 18, 2010 7:38 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
okey jongens bedankt voor de info!!!! mijn beste onderdelen komen deze week binnen klepveren,schotels, nieuwe koppeling, alle pakkingen en begin volgende week de onderdelen kop,vliegwiel,krukas van de Paauw racing! Ik zal er een fotoverslag van maken t.z.t!
Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: do mei 20, 2010 4:22 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
UPDATE: vandaag heb ik de uitlaat bijna afgemaakt! Ik kan hem niet helemaal maken omdat ik het blok nog moet gaan positioneren ten opzchte van tandwiel en dus nog moet gaan schuiven! er zit een eindemper van een 80cc crossmotor jaren 80 op!     ik maak de uitlaat net iets dikker als de flens zodat niet de hele uitlaat met blok en frame mee trillt dus met een veersysteem zelfde als de einddemper vastzit! Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: za mei 22, 2010 2:09 am |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 10:28 am |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
Jongens, zit er achter de nokkenas een vulring? Of ervoor?? Of helemaal geen?
GR. tom
Laatst bijgewerkt door tom79 op ma mei 24, 2010 1:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 12:24 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
je bent er goed mee bezig! leuk je tuning verslag te volgen! ben benieuwd wat het eind resultaat is qua vermogen! Ik heb weet zo niet aan welke kant de vulring zit, gevoelsmatig zeg ik er voor maar zeker weten doe ik dat niet. ik heb deze foto nog kunnen vinden via Google, kan je hier wat mee? 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 1:30 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
ik zit nog steeds met mijn vraag zit er achter de nokkenas een vulring? Heb de motor inmiddels weer in elkaar zitten hij loopt goed, al knalt hij flink bij gas loslaten filmpje wordt snel gepost!! Heeft iemand nog een exploded view van een gx200??
Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 4:35 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
 |
tom79
|
Geplaatst: ma mei 24, 2010 7:06 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 12, 2010 11:00 am Berichten: 28
|
ok bedankt, mooie site van Honda volgens de exploded vieuw zit er achter de nokkenas geen ring, weet iemand uit ervaring of er voor of achter de nokkenas een ring zit??
Gr. tom
|
|
Omhoog |
|
 |