Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Computer
BerichtGeplaatst: di mei 04, 2010 8:14 pm 

Tom schreef:
Op Genk heb ik het vooral voor met de lus van de Start/finish die wel es mis gaat...

Dat heb ik vorig jaar op het EK in Teesside gehad
Heel erg irritant

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 10:03 am 

@Washandje

Wel raar want ik heb alleen een E-box en geen gps-module, maar circuits laten uittekenen met RaceStudio doe ik al een tijdje..

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 1:19 pm 

Ik wist niet dat dat zonder een GPS ook kon!
Las een tijd geleden bij de info van zo'n dergelijke GPS-unit, dat je met de unit banen kon uittekenen.
Krijg je dan ook dingen zoals de G-Krachten en bochtensnelheid erbij te zien?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 1:38 pm 

Geen G-Krachten, wel bochtensnelheid mits je zo'n ring op je achteras hebt gemonteerd. Misschien dat er iemand meer duidelijkheid kan verschaffen wat een GPS-module nu precies kan en wat de meerwaarde hiervan is t.o.v E-Box, want dat is mij ook niet helemaal duidelijk.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 1:43 pm 

Bobby O heeft een GPS-Module. Ik zal hem even laten weten dat er hier vraag naar is.
Die ringen op je achteras kan je trouwens ook zo makkelijk dwars door je as heen schroeven! :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 2:01 pm 

nou dan zal ik wel ff reageren haha
t grote voordeel van een gps is dat, als je op een baan zoals bijvoorbeeld berghem maar 1 lus hebt. je kan nadat je de baan hebt laten uittekenen door racestudio, het circuit zelf in sectoren onder verdelen. hierdoor kun je van bijvoorbeeld van de eerste bocht een sectie maken. als je dan iets veranderd hebt aan de kart vergelijk je de data van deze bocht met de vorige keer en kun je zien of het geholpen heeft. dit doe je vervolgens met alle bochten en probeert daarmee tot een compromis te komen voor een complete ronde.
daarnaast vind ik het erg handig voor op een circuit waar je nog nooit geweest bent, zoals ik dit jaar in kerpen en spa had. je kunt door de gps snel en makkelijk de ideale lijn vinden. je rijd de eerste sessie elke bocht een iets andere lijn en na de sessie analyseer je die lijnen en weet je voor sessie 2 precies welke lijn je moet nemen.
daarnaast zou ik als je echt alles uit je data wilt halen een ebox aanschaffen waar je bijvoorbeeld een snelheidsensor op aansluit. door de snelheid te vergelijken met de snelheid van je gps kun je bijvoorbeeld zien of je wielspin hebt. dit is maar een simpel voorbeeld maar je kunt er nog veel meer uithalen, en daar ben ik zelf ook nog niet helemaal achter haha.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 9:32 pm 

zonder die gps module kun je ook meerdere ronden van verschillende sessies vergelijken en bekijken waar je dus tijd wint danwel verliest in vergelijking met de snelste ronde. verschillende lijnen rijden vind ik dat op gevoel moet en niet via je mychron, door zoveel informatie kun je alleen maar in de war komen lijkt me.. misschien dat iemand anders een andere mening heeft?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 9:50 pm 

Als je een tijdje met de software werkt kun je makkelijker je kart afstellen en datgene wat je voelt aan de kart bevestigen met de data. De info vanaf de coureur kun je dan makkelijker analyseren. Zo kregen we info van de rijder dat de kart plakte in de bochten. De rijder wilde meer lift in de kart om het achterwiel omhoog te krijgen in de bochten. Na het bekijken van de data hebben we de bandenspanning aangepast en was het pobleem opgelost.....

In de war raken door de hoeveelheid info is bij ons nog niet voorgekomen.

Mychron 4 incl. GPS unit.

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 10:55 pm 

ok! ik denk dat ik dan toch meer praktisch ingesteld zijn en tijdens een sessie met de bandenspanning varieren, en daarna meteen de rondetijden kunnen vergelijken. De toch al niet goedkope gps-unit komt dus ook na deze berichten denk ik niet op mijn kartje ;) al wel bedankt voor de uitleg! :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 11:43 pm 

Tijdens een sessie varieren met je bandenspanning lijkt me idd makelijker en duidelijker. Goed uitlezen van de software kan zeker tijdwinst op leveren voor hoe te rijden en je motor maar data gaan analyseren voor iets wat een rijder zegt en een monteur langs de baan kan zien voor het afstellen van het chassis.. beetje overdreven lijkt me.

JJD - Racing

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 5:43 am 

Het aanpassen van de bandenspanning was slechts een voorbeeld. Clou van het verhaal is dat je sneller tot een juiste oplossing van een probleem kunt komen aan de hand van de data...

[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 8:45 am 

ik heb een percul laptime een complete laptimer voor die prijs met shift lights en snelhieds meter en de rest van allles wat je nodig hebt wel een beetje gebruiks onvriendelijk met veel (2knopjes in drukken meer dan 2 sec)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 10:37 am 

ik ben het met ram racing eens, je kunt makkelijker tot een oplossing komen.
@ sander, lijnen rijden op gevoel is idd het beste maar soms ga je voor je gevoel op de juiste manier door een bocht. en bij het analyseren van de data kom je erachter dat als je alleen naar die bocht kijkt je gevoel ook wel klopt. maar als je over meerdere bochten kijkt dat als je bijvoorbeeld iets langzamer door die bocht gaat dat het uiteindelijk meer opleverd vanwege de bochten die daar op volgen...

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 7:54 pm 

Wat ik eigenlijk leuk vind aan het geheel is dat je effectief kan zien welke topsnelheid er gereden is. Als ik sommige karters hoor gooien met rondetijden/snelheden hoef ik maar even de laptop op te starten. Dan kijk ik naar de data van de piloten die competitie rijden om te weten dat er iemand aan het overdrijven is. Of dat de competitieman niet echt hard genoeg kan... :lol:

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 9:44 pm 

haha je mag mijn data wel eens bekijken hoor, tegen betaling dan he :lol:

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende