Auteur |
Bericht |
vincenzo
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 2:04 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
@ subarumouse
waarom zijn vrijstaande wielen gevaarlijk dan?
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 2:10 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
@Vincenzo Als er dan een andere kart te dicht bij komt, en 1 van zijn wielen raakt jouw wielen, wordt hij gelanceerd. Vandaar de wielen zo goed mogelijk proberen te beschermen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 5:56 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
wow!
dat wiel zit echt wel dicht he. Ik hoop dat die achteras niet te veel meegeeft... Maar voor de afstelling op het droge zal je de achterkant toch wat breder moeten zetten (hoop ik), dan is het geen probleem.
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 6:58 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Nee, zoveel breder hoeft hij niet op het droge, heb vandaag wat testmeters gereden, en het zit perfect! Let trouwens wel op, om zeker te weten dat ik genoeg ruimte heb bij de band, stond hij op 2 bar ofzo. Ach, het werkt  . En wat is er uit de testrit gebleken: luchtfilter zit niet goed (die verloor ik  ) en de remkabel was dus echt versleten, hier trapte ik na 10-15x remmen doorheen. Dit oplossen, en hij is echt klaar 
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: za apr 24, 2010 9:29 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
Ok daarom ook die grote achterbumper k snap t
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: za mei 15, 2010 6:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Zo, we zijn weer in sleutel actie geweest. Blok nog eens lekker gestart, na 2 weken stil staan startte hij nog steeds meteen. Dat zit goed dus. Verder de kart gepoetst, ketting gespannen en de lagers schoongemaakt  .
|
|
Omhoog |
|
 |
rocket ron
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 5:31 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
vandaag mijn kart weer schoongemaakt na het rijden van gisteren. en gelijk even een andere demper gemonteerd. deze komt van mijn kawasaki zx10R af. nu maar hopen dat hij ook wat minder lawaai produceert,  Uploaded with ImageShack.us
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 5:44 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ik snap best dat je dat 4takt geluid wat wil dempen Ron Intussen heb ik het rolluikje van Bas gemonteerd:  Hadden geen rechte plaatjes meer liggen, dus voorlopig even plaatjes met een hoek op gedraaid, komt daarna wel goed. Kart is op de stuurinrichting en het stoeltje na zowat helemaal uit elkaar gegaan voor de schoonmaak. Intussen staat die bijna opnieuw in elkaar, op motorblok en bakkenset na. Ineens ook uitlaat eens opgeschuurd en overgespoten. Ziet er weer als nieuw uit.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
Laatst bijgewerkt door Tom op zo mei 16, 2010 6:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 5:56 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Zo, de trekstarter van mijn blok eraf gehaald. Nu heb ik meer spelings ruimte met mijn acherband, het is makkelijk nu om te starten en het staat gewoon cool.  Kart wordt nu gestart met een externe starter, dit wil zeggen: een professionele boormachine waar een doppenset op gemaakt is. Tevens zit er in de boormachine een vrijloop ingebouwd, kan nooit fout gaan dus. En ik kan gewoon de doppen wisselen, dus ook gebruiken om bv een bandje te vervangen. Nu nog achter een sterkere aggregaat aan, die van ons kan de inschakelstroom van de boormachine onder belasting niet aan.
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 6:10 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Beste Ron,
Mooi gemonteerd die demper van jouw kawasaki! Op de foto is het niet goed te zien, maar ik hoop dat de uitlaatgassen niet direct op jouw linker achterwiel blazen.
Waarom heb je gelijk een andere demper gemonteerd? Vind je het geluid van de SA250 echt zo'n probleem? Was jouw SA250 uitgerust volgens de "DMSB homologatie" met het dubbele luchtfilter, rubber absorber en het 90 gradenbochtje na de demper?
ChrisW
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 6:45 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
of op jouw kunstof bumper? ik weet niet hoe warm de uitlaatgassen zijn die er uit komen maar het zou zonde zijn wanneer je bumper smelt.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 6:49 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: maar ik hoop dat de uitlaatgassen niet direct op jouw linker achterwiel blazen Zo te zien blazen ze over de bumper heen. Citaat: of op jouw kunstof bumper? ik weet niet hoe warm de uitlaatgassen zijn die er uit komen maar het zou zonde zijn wanneer je bumper smelt Vraag ik mezelf ook af, aangezien demper zelf ook al genoeg warmte afstraalt.
|
|
Omhoog |
|
 |
rocket ron
|
Geplaatst: zo mei 16, 2010 9:25 pm |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
de uitlaatgassen komen niet op het achterwiel of op de bumper de kart ie niet uitgerust met het homologatiefilter. ik ga deze nog wel monteren. EEA is ook bedoeld om te kijken of we in de toekomst toch op driebergen mogen rijden en de demper die erop zat was niet zo heel mooi meer  (zat wel een krom pijpje aan het eind)
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 8:50 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@Ron,
Ziet er goed uit die andere demper. Ben ook benieuwd of de bumper last krijgt van de warmte van de uitlaatpot, want warm (zeg maar heet!) wordt het zaakje wel....
Off-topic:
Wat betreft rijden op 3Bergen met de Swiss..... ik vrees dat dat niet meer gaat gebeuren, tenzij je de motor enorm veel stiller gaat krijgen.
Kees is er nog steeds mee bezig met een speciaal luchtfilter, maar ik weet niet hoe ver hij er mee is op dit moment. Eerdere pogingen met een extra nademper, andere uitlaat etc. hebben nog geen goedkeuring opgeleverd bij de eigenaren van 3Bergen. Pas wel op dat je motor niet teveel gaat belasten met dergelijke aanpassingen; je zult zowieso moeten gaan experimenteren met de sproeiers met dergelijke aanpassingen....
En als je de airbox hebt, moet je ook de hoofdsproeier vergroten t.o.v. van de standaard 106 die er bij jou denk ik nog in zit. Wordt in ieder geval aangeraden door Swissauto.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
rocket ron
|
Geplaatst: ma mei 17, 2010 9:27 am |
|
Geregistreerd: di jan 19, 2010 11:17 pm Berichten: 242 Woonplaats: maartensdijk
|
@ wilfred, de hoofdsproeier word iid door een 112 vervangen bij een ander luchtfilter. maar ik was van de week bij de pauw en die zijn aan het expirenteren met een aangepast luchtfilter. dit om het geluid terug te dringen. en van kees wist ik dat hij aan het testen is op 3bergen.geloof dat hij afgelopen week ook is geweest ik denk echt dat de bumper geen last zal hebben,de lucht komt niet in de buurt. en bij die vorige demper stond het pijpje naar beneden,die stond wel richting bumper gericht. en de bumper is nog heel.
_________________ vrk swiss-auto '09
|
|
Omhoog |
|
 |