Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 2:41 pm 

Hallo Allemaal,

Ik ben Peter, 22 jaar en ben al een tijdje aan het zoeken naar een kart puur voor de hobby, op zondagmiddag even lekker karten. Het liefst een schakelkart, ben zelf vrij technisch dus ben wel van plan het onderhoud etc etc. zelf te doen.
Nu ben ik een Pavesi 125cc tegengekomen. (http://link.marktplaats.nl/340196960)

Wat ik me nu afvraag, is dit iets voor mij? En hoe zit het met de verschillende merken, zijn hier makkelijk onderdelen voor te verkrijgen, zijn de onderdelen in verhouding veel duurder dan andere merken etc. ik heb hier namelijk geen idee van.

Ik hoop dat met jullie kennis iemand mij hier verder mee kan helpen.

Vast bedankt! :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 4:01 pm 

zelf weet ik niet zoveel van schakelkarts maar volgens mij is 850 euro een beetje weinig op marktplaats worden ook vaak karts gezet die weg gedaan worden omdat ze kapot zijn dus hier zou ik op letten als ik jouw was

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 4:32 pm 

let wel dat het een roterende is.
Ik heb hier al gelezen dat je ze goed in toeren moet houden, wat niet zo makelijk is, maar dat ze dan wel bloedsnel zijn

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 4:43 pm 

Helaas ben ik ook geen Pavesi kenner. Het merk bestaat nog, motoren en onderdelen zijn gewoon te koop, alleen denk ik dat ze het type moter uit de advertentie niet meer maken, dus geen idee of alles daarvoor nog leverbaar is.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 5:28 pm 

Bedankt voor de reacties! nog even wachten op een pavesi kenner.. :P om de hoeveel uur moet zoiets een revisie hebben ongeveer?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 5:29 pm 

Hallo Peter,

Als beginner zou ik niet met een roterende motor gaan rijden.
Onderdelen zijn ook bijna niet meer voor dit type motoren te krijgen.
De membraam icc motoren zijn betrouwbaarder.

Ik rij zelf al jaren pavesi en dat is een gebruiksvriendelijke motor (membraam motor).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 5:46 pm 

Kan bovenstaande antwoorden alleen maar bevestigen. Roterende schakelkartmotor kan je beter afblijven. Dingen gaan loeihard maar je moet ze in toeren houden en dat is geen evidentie. Ook de reserve onderdelen liggen dun gezaaid.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 8:31 pm 

hmm.. nouja dan is dat voor mij genoeg reden om deze dus niet te kopen.. dan moet ik maar even blijven zoeken en dan naar een membraan gestuurde motor. :)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 10:03 am 

850 euro is niet echt veel.
maar je hebt ook geen idee hoeveel draaiuren het blokje heeft?
ook heb je oud type frame en kappen( niet dat dat een probleem is zo heb ik mijn kart toen ook gekocht.)
beter duurkoop dan goedkoop denk ik.
Zoek hier is bij aangeboden? misschien vind je daar iets tussen zitten, zijn vaak ook mensen die zuinig zijn op hun kart.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 10:22 am 

srtetsuya, ik weet niet exact hoe bedreven jij bent in de kartsport.

ICC machines zijn toch wel de moeilijkere machines uit de 2takt scene.
Zij hebben een verschrikkelijk korte powerband, waardoor je veel pk's kan krijgen maar dat beheersen is heel lastig in het begin (en later ook :P)

Zoals velen andere ook zeggen :
Starters schakel, begin met een crossblok, minder onderhoud en iets makkelijker in gebruik.
Totaal nieuw in eigen materiaal, misschien eerst wennen aan de snelheid d.m.v. een automaat.
In een automaat leer je het best je sport kennen, daarna overgaan op wat "snellers".

Schakelen vind ik super! alleen voordat je echt lekker rijd..... gaan er erg veel rij uren en instructie tijd inzitten. Daar ben ik wel achter gekomen.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 1:37 pm 

Zeer goeie text van IncineratorX2.

Ik rijd ook met een Crossblokje, en moet toch zeggen dat dat ook aardig vooruit komt, en misschien is icc wel sneller op het rechte stuk. maar misschien ben jij straks beter in t uitremmen en kom je m in n bocht alsnog voorbij.
Maja ik word op cirquit ook voorbij geknalt door snotneuzen van 12. Maar ieder zijn eigen tempo. Zolang je zelf lol hebt in het karten is t prima toch.

schakelen is voor mij ook nog steeds wennen en proberen. Maar je leert van elkaar en veel vragen en proberen kom je een heel eind.
Er zijn er hier genoeg op het forum die je willen helpen met vragen.
overweeg zoals IncineratorX2 al zei, wil je meteen schakel of eerst automaat.

Succes met zoeken!!:)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 2:58 pm 

grote verschil automaat vs schakel :
Automaat, glooiender rijden, snelheid behouden voor de bocht
Schakel, hoge pieken en dalen,remgasremgasremgasremgas, bocht verkorten en vervroegen zodat je sneller eruit komt.

http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 8:14 pm 

erg bedankt voor de reacties.. heb net pb gehad van iemand die zei als je toch voor een automaat gaat dan heb ik nog wel wat voor je.. heb gereageerd met dat ik alsnog voor een schakel wil gaan.. maar na het lezen van de laatste reacties raak ik toch wel aan de twijfel.. :oops:
Zal hier ook even kijk tussen aangeboden inderdaad.

Maar hoeveel snelheidsverschil zit er nu daadwerkelijk tussen een automaat en schakel dan? 125cc.. en met 100cc automaat?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 9:35 pm 

100cc automaat of 125cc merk je zeker, denk een 125 automaat en een schakel 125cc kwa top aardig gelijk liggen, alleen schakel kun je zelf toeren regelen met schakelen(correct me if i"m Wrong)

nja ik ben van 100cc automaat overgegaan naar 125 cc schakel met tm cross blokje. vind t hard zat gaan en heb er toch plezier in en t kost niet de hoofdprijs( scheelt ook dat ik met 2e rijd).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 22, 2010 9:44 pm 

een schakel loopt over het algemeen toch wel een km of 10 15 harder op het rechte eind

het is echter veel zwaarder en wat moeilijker om tot goede ronde tijden te komen qua onderhoud motor is het wat duurder en qua banden moet er ook wat zachtere onder anders is het alleen maar wielspin en je raad het al die gaan minder lang mee en zijn over het algemeen nog wat duurder ook

een crosser is over het algemeen makkelijker te berijden als ze maar niet zwaar getuned zijn want dan is het verschil met de icc niet groot meer

een icc vergt een bepaalde swing om te kunnen hard te kunnen rijden en bij een formule c (die je hierboven aangeeft) moet je die swing hebben een gaat die niet vooruit en slaat elke keer de bougie vet als je pech hebt

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende