Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 12:35 pm 

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 9:56 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Elsloo (L)
vandaag 18 april voor de eerste keer eens proberen te rijden met mijn
kart,
2 uur trekken en trekken met spanbandjes
(gisteren heeft hij het gewoon gedaan op de kartbok en een week geleden deed hij het ook)
op eens slaat hij maar dan vlieg er meer dan 7 schroeven af en daarna nog een proberen
te starten
maar niks 30sec aan en dan valt hij uit

zou iemand hier mischien de oorzaak van kunnen weten
(zelf denk ik dat hij te min benzine in carburateur krijgt)
wel had ik de kart schuin gehouden anders kon hij niet door de deur

_________________
125 cc wat anders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 2:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am
Berichten: 636
Woonplaats: helmond
vonkt hij, is de bougie nat, is de benzineleiding niet gekneld ergens???
wat voor schroeven vlogen er vanaf? lijkt me ook niet echt geruststellend....
zet er eens een andere bougie in bijvoorbeeld. wat doet hij dan.
wat voor carburateur heb je erop zitten?

_________________
____________________________________________________________________________

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:12 pm 

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 9:56 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Elsloo (L)
Het lijkt wel of er geen benzine aangezogen word ,als ik de benzineleiding vul met benzine word dat opgebruikt daarna slaat ie af .
Hoe word normaal de benzine aangezogen ?
Carburateur is een Tilletson .

Bvd Rotax

_________________
125 cc wat anders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:25 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Als het het gewone kart motor type Tillotson is zorgt de carbu zelf voor het aanzuigen van de benzine.
Als je ondertussen niets aan de motor gedaan hebt en hij zuigt duidelijk geen benzine meer aan is er wat met de pompwerking van je carbu. Denk dan aan een kapot membraan in je carbu of een kapotte klappet in je klappettenhuis.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Heb je de carburateur van het blok gehad?
Misschien dat de pakking tussen blok en carburateur verkeerd zit.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:40 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Vandaar mijn opmerking:" Als je ondertussen niets aan de motor gedaan hebt ". Anders kan het best zijn zoals je zegt David. Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets voorvalt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:40 pm 

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 9:56 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Elsloo (L)
Ik heb eigenlijk niets verandert ,behalve dat ik de kart schuin heb moeten houden om m door een deur heen te krijgen .
De carburateur zuigt de leiding gewoon leeg ,maar krijgt het niet voor mekaar om benzine uit de tank te krijgen .
Word hiervoor weleens een terugslagklep gebruikt bijv aan het eind van de slang hangend in de tank?

Kartland kun je me uitleggen wat een klapet is ?
Deze term is me niet duidelijk.

_________________
125 cc wat anders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:43 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
reedvalve denk ik

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
De klapetten zijn de membanen in je membaamhuis.
Er wordt normaal gesproken geen terugslagklep gebruikt in de slang in de tank.
Het schuin houden kan geen kwaad.

Hoe vul je de benzineleiding met benzine?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 8:53 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Sorry Rotax, een klapet is eigenlijk een veel gebruikte naam voor membraan. Dat is een soort klep (2 schuine gemonteerde klepjes eigenlijk) die als terugslagklep dienst doet en zitten tussen carbu en motor. Bij de opgaande beweging worden die mee open getrokken door het vacuum van je motor en zorgen ervoor dat er lucht/benzinemengsel aangezogen wordt en tijdens de neergaande beweging van je zuiger sluiten die de verbinding tussen motor en aanzuigkant (waar je carbu op zit) af. Er zit een klein gaatje in het "huis" waar die klepjes op gemonteerd zijn. Dat gaatje is verbonden met je carbu en zorgt door het afwisselend vacuum en opdrukken van je carter voor een pompende werking van je carbu. Als er een membraan kapot is gaat die werking verloren en zuig je geen benzine aan. Als de pakking die tussen motor en membraanhuis of tussen membraanhuis en carbu verkeerd gemonteerd is (zoals David al zei) heb je kans dat het gaatje afgesloten wordt en kan je carbu ook al geen benzine aanzuigen.
IK hoop dat mijn uitleg niet te moeilijk was? Heb het maar even snel proberen uit te leggen en misschien was het niet de juiste manier. sorry.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 18, 2010 10:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am
Berichten: 636
Woonplaats: helmond
zit je benzinefilter niet gewoon verstopt, misschien zat er al wat vuil in en is dat verkeerd geschoten toen je hem schuin hield.

_________________
____________________________________________________________________________

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 6:19 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
zit de aan zuigslang in je tank nog wel goed

9van de 10 keer zit bij zoiets het probleem in het al eerder aangegeven membraam van de carburatuer


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 6:37 pm 

Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm
Berichten: 919
Woonplaats: roermond
wat joris net zei heb ik ook een paar keer gehad toen ik nog de hezemans had dat zie je snel over het hoofd

_________________
intrepid serius 2009 rotax DD2 2009


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 10:19 pm 

Geregistreerd: vr jan 01, 2010 9:56 pm
Berichten: 19
Woonplaats: Elsloo (L)
Aan alle forumleden dank =D) =D) ,het probleem is opgelost .
Begonnen met het vervangen van het carbmembraam ,helaas geen resultaat ,toen bleek het toch de bezineslang te zijn in de tank .
Hierin zat een miniscuul gaatje en dit was de boosdoener . :D :D

Ik kan weer rijden .

_________________
125 cc wat anders


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 06, 2010 4:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am
Berichten: 636
Woonplaats: helmond
mooi dat hij het weer doet.
zo zie je maar weer dat iets van feitelijk een paar cent voor veel lastige problemen kan zorgen.

_________________
____________________________________________________________________________

ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David