Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 2:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 30, 2007 7:37 pm
Berichten: 362
Woonplaats: Drogeham
Hallo mede kart freaks,

Waaraan kun je een kart frame onderscheiden van een automaat frame of een schakel frame?

Omdat ik een Mari frame heb met een 100cc roterend erop, en ik hem laatst naar een kartshop heb gebracht en meende te horen dat ie zei dat dit een schakel frame was.

Dus ben benieuwd :D

Alvast bedankt voor de info

_________________
Karts:

100cc ICA
125cc TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 2:20 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
oojes / bussen voor de schakelstang op het frame ?

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 2:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Aan de bevestigingspunten voor een schakelstang dacht ik. Alex is me net voor. :evil: Dit is 2-takt Alex ksssssst :lol:

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 2:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Vaak ook:
- stoelsteun die anders is
- andere positionering van versteviging van dubbele buis onder de motorsteun.
- idd ogen aan het chassis voor schakelmechanisme
- hardheid van de achterzijde van het chassis qua buis. Omdat een schakel meer tractie nodig heeft.

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 2:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
@ RJ.

Er zijn ook merken die een automaat chassis ombouwen naar een schakelkart door gewoon een schakelstang erop te zetten.
Deze zijn wel snel op na een race of 1 / 2.

Ook op het homologatie plaatje kan je het vaak terugvinden of het een schakelkart is wel of niet.
Verder valt er niet meer toe te voegen aan het lijstje wat hierboven staat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 8:44 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Washandje, kan je eens een voorbeeld geven van merken die automaat chassis ombouwen naar een schakelkart én die dan na een race of 1 / 2 op zijn?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 9:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Een Energy. Dat is een 30mm buis. En met een ICC erop kan je hem op banen zoals Kerpen al goed afschrijven.
Zelf had ik een Maranello RS7. Dat is een 30mm chassis waar ook met schakels mee werdt gereden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 9:37 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Washandje: ik denk dat je de meeste westrijdframes na een dagje raggen op Kerpen moet nakijken of die nog recht staat of niet platgereden is. Maar jij zegt dat een automaatkart omgebouwd wordt naar een schakel en dan afgeschreven wordt na 1 of 2 races? Sorry, lijkt me sterk hoor. :|


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 9:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Letterlijk ombouwen heb ik nooit gezecht. Ik bedoel daarmee dat verschillende automaat chassis er ook in schakeluitvoering zijn. Of gewoon als schakeluitvoeren worden geleverd zonder de Voorremmen en schakelpook :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 9:48 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Okay, heb ik je waarschijnlijk nog maar ns verkeerd begrepen.

Ik las jouw posting:
Citaat:
Er zijn ook merken die een automaat chassis ombouwen naar een schakelkart door gewoon een schakelstang erop te zetten.
Deze zijn wel snel op na een race of 1 / 2.
en daaruit maakte ik op dat je bedoelde dat een automaat kart die naar een schakel omgebouwd werd van ander materiaal/constructie was en dat die dus na 1 a 2 races op zijn.
Wat je dan eigenlijk bedoelde was dat alle schakelkarts na 1 of 2 races op zijn. Of heb ik het weer verkeerd begrepen?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 19, 2010 9:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Nee, licht er maar precies aan hoe je rijd. En met wat je rijd.
Er zijn mensen die in 1 weekend 3 buisjes erdoorheen rijden, terwijl de andere er een heel seizoen mee doet.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 8:07 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
Tussen alle extremiteiten door even wat algemene info.

Als je een kartmerk heb, zeg BRM dan zijn er verschillende typen frames. Bij BRM zijn dat de DK8, BB01 en GPM66. Deze drie typen zijn zowel in schakel als in automaat te krijgen. Kort door de bocht wordt de schakelkart wat steviger aan de achterzijde gemaakt om meer tractie te genereren. Dit is nadelig voor automaat karts, welke weinig koppel hebben. Dan heb je nog toepassingsspecifieke tussenvormen. Denk aan 4 takt chassis die tussen automaat en schakel in zitten doordat ze koppel hebben, speciale chassis voor EK en WK op veel rubber (vaak erg zacht en deze worden "moe" nadat ze 2 wedstrijden hebben gereden).

Zo zijn er dus gigantische verschillen. Daarbij, wat de consument vaak niet weet, mag binnen de homologatie tolerantie, het een en ander worden aangepast. Een chassis is dus niet 4 jaar gehomologeerd 100% hetzelfde. Vaak vind je dit niet terug op het chassis. Zo heb je bij BRM GPM66 types van T1 verbeterd tot T6. Waarbij ik reed met de T6 die een andere, verbeterde fuseehoek heeft.

Na al dit geschreven te hebben, beseffen jullie hopenlijk dat er 1001 verschillende chassis zijn. Bedenk echter, dat slechte chassis niet meer gemaakt worden. Echter de een is wat duurzamer dan de ander.

Is het erg dat je met een automaat op een schakel chassis rijdt? Nee, andersom? Nee. Gewoon opbouwen een testen. Bevalt het niet, dan koop je toch van het zelfde merk een nieuw buizenframe waarop je je huidige onderdelen bouwd. Vervolgens stuurt ie als nieuw!

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 20, 2010 3:21 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Citaat:
Nee, licht er maar precies aan hoe je rijd. En met wat je rijd.
Er zijn mensen die in 1 weekend 3 buisjes erdoorheen rijden, terwijl de andere er een heel seizoen mee doet.


Okay, maar schrijf dat dan ook gewoon want hetgene je eerst schreef lijkt totaal niet op wat je nu zegt.

@ RJ: Bedankt voor de extra info. Ook nog vermelden dat een frame waar de grote races mee gereden worden ook niet altijd krek hetzelfde zijn als diegene die je in de shop koopt. De racefreames zullen wel altijd ns iets secuurder ineengestoken en opgemeten worden. En afhankelijk van het circuit wordt zelfs al ns een ander type het type buis gebruikt dat uiterlijk dezelfde afmetingen heeft maar van een andere hardheid is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David