Auteur |
Bericht |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jan 25, 2010 3:27 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Even voor de duidelijkheid, je luchtbak mag vochtig zijn... maar er mag geen mm's benzine in staan. Nu je toch bezig bent, controleer of je membramen nog goed zijn. Deze moeten in rust stand gesloten zijn, er mag een vloeitje (-->shag) aan ruimte tussen zitten. het makkelijkst is even de kleppen in het licht houden om te kijken voor grote kieren.
Een reden van slecht oppakken kan nmlk ook zijn dat je kleppen niet meer goed sluiten en dat het mengsel niet mooi je cilinder ingeperst kan worden. Ook een natte luchtbak kan daar een gevolg van zijn.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
Laatst bijgewerkt door IncineratorX2 op ma jan 25, 2010 4:37 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: zo maart 28, 2010 7:00 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Heb je de oplossing nog gevonden? Zit namelijk met een zelfde probleem word er doodziek van.Carb. is het bij mij niet die heb ik al gewisseld met me maatje.Membraan is ook als nieuw.
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
 |
jolenco
|
Geplaatst: di maart 30, 2010 8:33 pm |
|
Geregistreerd: do okt 01, 2009 2:05 pm Berichten: 11 Woonplaats: zetten
|
ja de mijne loopt weer super bij mij zatten de gaatjes in de carburateur verstop deze ultrasoon laten reiniggen en weer helemaal top.
sucses
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: di maart 30, 2010 8:51 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Zit er nog voldoende compressie op, Dobbert? Bijvoorbeeld bouten op de kop niet goed aangespannen, pakkingen slecht, zuigerveer die niet goed sluit.
Ipv dat de lucht samengedrukt word (nodig voor een goede verbranding), ontsnapt die dan uit de kop, wat er misschien voor kan zorgen dat die slecht op toeren komt.?
De compressie zorgt normaal ook voor de pompwerking op de carbu af, dus als er te weinig compressie is, zal die ook minder mengsel aanzuigen > minder toeren.
Kan zijn dat ik het fout heb, maar ik zou niet echt iets anders kunnen bedenken als je de powervalve, de carbu en de membraan al hebt gecheckt..
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di maart 30, 2010 9:21 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: De compressie zorgt normaal ook voor de pompwerking op de carbu af dat doet het vacuum uit het onderblok
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: di maart 30, 2010 9:27 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Ok:-) Ik ging af op mailtje van iemand anders.
"Kapotte membraanplaatjes zorgen ervoor dat er minder compressie kan opgewekt worden en dan start de motor niet of niet goed en zal zeker niet goed lopen. De compressie in het carter zorgt ook voor de pompwerking van de carbu dus dan zuigt die ook geen of amper brandstof aan."
Maar dan klopt het toch nog enigszins? Als er geen compressie is (om welke reden dan ook, zij het de membranen, of vb slechte pakking, of vb kop niet voldoende vastgedraaid) in het carter (is onderblok, toch?), dat die dan nog (te) weinig brandstof aanzuigt om goed op toeren te komen?
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di maart 30, 2010 9:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Meestal hebben ze het bij compressie over de druk die ontstaat bij het samenpersen van het gasmengsel in de cilinder, en niet over de druk in het onderblok.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo apr 04, 2010 12:33 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
je compressie in je onderblok zorgt voor het transport van je brandstof mengsel je cilinder in. Door deze overdruk sluiten je membramen, als deze lekken kan niet de volle mep mengsel naar boven komen, immers het lekt terug. Door de aanzuiging in je carter (zuiger gaat omhoog creert een vacuum) wordt er met een slangetje je pomp aangedreven. \ Maar ook de aanzuiging vanuit je carb.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: zo apr 04, 2010 12:22 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
kzal er morgen ook is even naar kijken of de membramen nog goed zijn en of er benzine is het luchtfilter staat
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Dobbert
|
Geplaatst: zo apr 04, 2010 7:50 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm Berichten: 219 Woonplaats: Vlaardingen
|
Morgen maar weer is een en anders testen op Strijen.Kijken of ik hem weer fatsoenlijk aan de praat krijg.Mocht je je vervelen David zouik je kennis wel even willen misbruiken  .
_________________ Je bent maar zo snel als het engeltje op je schouder.
Maddox 2011 TM K9C Special
|
|
Omhoog |
|
 |