Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 9:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 20, 2010 8:50 pm
Berichten: 23
Hallo,

Ik wil graag verder komen in deze sport maar hoe ?
Ik ben al aan het kijken naar een kart tussen 0-1000 euro om gewoon te beginnen met sleutelen.
Daarna wil ik graag wedstrijden rijden.

Alvast bedankt

_________________
Red Bull Kart Fight !!!! :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Eerst lekker met een leuk/makkelijk blokje beginnen, op de kleinere circuits.
In die tijd lekker veel leren over afstellen, tandwielverhoudingen, banden druk etc.
Dan rustig over stappen naar wat snellers.
Staar je vooral niet op de pk's, je moet eerst leren ze te gebruiken dmv de ideale lijn etc.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za maart 20, 2010 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 20, 2010 8:50 pm
Berichten: 23
Ja,

Ik heb zelf een leerboek gemaakt en kijk het altijd wel even door zoals.
-Ideale lijn
-Bochten van buiten naar binnen
-Als het regent neem niet de ideale lijn in de bochten
-Enz.

_________________
Red Bull Kart Fight !!!! :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 6:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
koop heb boek van van der spoel
staat erg veel info in over aanschaf,lijnen rijden,afstellingen ect
groeten maurice

edit: dit was in een ander topic ook al aangegeven

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Met een viertakt blokje (je wou een Honda GX200 kopen zag ik) zal je niet veel hoeven sleutelen...

Aan een tweetakt daarentegen wel, maar dan zal je ook wel wat meer "leergeld" moeten (kunnen) neerleggen...


Zoals eerder al gezegd kan je in het boek van Dennis van der Spoel heel wat basiskennis halen die je gaat verder helpen.

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 7:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
Boeken zijn natuurlijk leuk maar je leer het meeste door gewoon te doen

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 7:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Tom schreef:
Met een viertakt blokje (je wou een Honda GX200 kopen zag ik) zal je niet veel hoeven sleutelen...

Aan een tweetakt daarentegen wel, maar dan zal je ook wel wat meer "leergeld" moeten (kunnen) neerleggen...


Zoals eerder al gezegd kan je in het boek van Dennis van der Spoel heel wat basiskennis halen die je gaat verder helpen.

Mwah, no offence maar om een beginner zonder achterhand van bv een vader met kennis (goedkoop) te laten beginnen met tweetakt, moet je naar een luchtgekoelde 100cc.
En dan zit je al met afstellen enzo, waarbij je als je bv de carb te ver dicht draait je je motor in de soep draait -> nog meer kosten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 7:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Dat is toch net wat ik zeg...
Als hij wil sleutelen, zal hij eerst en vooral tweetakt moeten gaan, maar dan moet hij ook bereid zijn meer leergeld te leggen...
Vastlopers, plakkers, meer revisies, stukken die sneller kapot gaan, ...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 9:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 20, 2010 8:50 pm
Berichten: 23
Waarom geen 4 takt dan ?

_________________
Red Bull Kart Fight !!!! :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 9:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Persoonlijk zou ik juist voor viertakt gaan, maar zoals altijd zijn de meningen verdeeld :).
Tom bedoeld dat je met een tweetakt meer moet sleutelen, en het dus waarschijnlijk sneller door hebt, maar omdat je nog moet leren je zo goed als zeker cruciale fouten maakt voor een tweetakt, en je dat geld gaat kosten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 21, 2010 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
met het boek van v/d spoel bij de hand kan je al veel leren. daarin staat precies beschreven hoe je bijvoorbeeld een 100cc 2-takt moet afstellen. zo'n kart heb je al voor 400 - 500 euro. dam heeft hij nog 500 euro sleutelgeld extra. een 200cc 4-takt is leuk.. voor 1 dag! je hebt namelijk de zelfde snelheid als een huurkart, alleen een gewichtsvoordeel. En persoonlijk lijkt mij een snelheid van 50km/h op een buitenbaan niet echt heel veel aan.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 12:20 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm
Berichten: 1271
Woonplaats: Herk-de-Stad, België
Ik bedoel het inderdaad zoals Xzelicon zegt. Als je doel - naast rijden uiteraard - vooral sleutelen is, dan heb je niet veel aan een 4 takt.
Maar als je dan 2takt neemt, dan moet je ineens pak meer neerleggen aan onderhoud en dergelijk.

Zoals Hendrik zegt kan je misschien eens even nagaan of een 100cc niets voor je is...

_________________
Tom's kartblogOnlineOlie.be

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 12:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
hmmz, wat is sleuten? Bij zowel 2- of 4-takt moet je gewoon sleutelen.....

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 7:44 am 

Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
Berichten: 3158
Woonplaats: Hasselt
Vind ik ook. Een ketting spannen, of een tandwiel vervangen moet je bij zowel 4takt als 2takt. Al vraagt 2 takt gewoon meer onderhoud ;)

_________________
Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 9:08 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Als het op kart afstelling aankomt (rijgedrag) ben je misschien beter dat je in het begin een simpele 4-takter koopt. (200cc type Honda) of zo. Die loopt of die loopt niet en dan moet je je enkel concentreren op het afstellen van je kart zelf. Je leert dan met weinig vermogen rijden wat ook al een pluspunt is. Snap je uiteindelijk hoe een kart werkt en wat er aan te veranderen om ze beter te doen lopen kan je nadenken over het aanschaffen van een 2-takter of een zwaarder type 4-takt. Dan kan je je toeleggen op het afstellen van de motor en kart combinatie.
Er is wel een groot nadeel en dat is dat je niet op elke baan met een standaard 4-takt blok kan rijden. In België lukt dat aardig op een baan zoals bijvoorbeeld Antwerp Karting (Bij Antwerpen) maar ik weet niet hoe het in Nederland zit.

Een ander vraagje; heb je iemand die je wilt helpen bij de verplaatsingen en dergelijke? Je ouders of oudere broer/zus of zo? Altijd handig want aangezien je leeftijd zal je zelf niet voor transport kunnen zorgen denk ik.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David