Auteur |
Bericht |
Cargokarterl
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 5:37 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Beste kartfanaten. Zijn hier ook ervaren karters aanwezig die karten doen als hobby? Nou ik ben al enkele keren indoor gaan karten in Cargo karting maasmechelen. En ik merk dat het iets is voor me. En voor mij mag het wat meer zijn en ik wil nu beginnen aan het serieuze werk. Hiermee bedoel ik een eigen kart te hebben en af en toe eens een circuit bezoeken voor een dag met mijn kart. Maar mijn vraag is nu als er ook karters bij zitten die vanaf nul zijn begonnen en met spaarwerk? En wie kan mij hier enkele tips geven oa veel voordeel uithalen met bv tweedehands, uitrusting en onderhoud? Alvast bedankt  Lars
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 5:47 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er zijn er hier een heleboel die karten doen als hobby, bijna allemaal denk ik zo  Eerste tip is vooral het forum door te lezen aangezien veel van jouw vragen vermoedelijk al beantwoord zijn. Tweede tip is om eens op de baan waar je het meest wilt gaan rijden te gaan kijken, en voor jezelf bepalen wat je precies wil.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 5:47 pm |
|
|
Bijna iedereen hier doet het als hobby!
|
|
Omhoog |
|
 |
Klainstain
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 5:59 pm |
|
|
Gewoon rustig afwachten tot er wat te koop staat  Ik ben zelf ook van 0 begonnen (ben nu 17, dus niet echt makkelijk als student, zonder steun van je ouders.) Heb mij voor 500 euro een kart kunnen kopen met 2 motoren. Chassis is wel niet nieuw, en luchtgekoelde motoren. Maar ik heb hier laatst nog gepost dat ik zeker evenveel plezier heb als de andere  . Bijvoorbeeld het chassis van scarto, is wel gebruikt, maar ziet er nog goed uit. Misschien kan je nog een beetje van de prijs afdoen. En dan kan je eens bas contacteren van kartparts.nl Ik heb mijn rotax daar voor een mooie prijs kunnen kopen incl. verzending naar België. Dan ben je voor 500 à 600 euro gesteld, maar er komen nog altijd extra onvoorziene kosten bij. Olie, nafte, baanhuur, schade .. Veel succes 
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 6:39 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Allereerst welkom op het forum. Ik denk dat eigenlijk iedereen wel begonnen is vanaf 0.Ook voor de mensen die full time werken is het een hoop geld. Je koopt een kart niet zomaar. Dat is maanden werken en iedere maand naast je vaste lasten wat geld aan de kant proberen te zetten. Je kan wel een kart kopen maar helaas is het dat niet. Je verbruikt ook banden, benzine, baanhuur en evt. schade zal hersteld moeten worden. Verder heb je ook de nodige materialen nodig zoals toch wel wat gereedschap, bandenspanningsmeter, div. olie en reinigingsmiddelen en evt. wat reservemateriaal. Denk goed na voor je iets koopt of het ook daadwerkelijk kan betalen want het zou zonde zijn om een kart te kopen en er vervolgens niets mee doen omdat je er het geld niet voor hebt. Als je even zoekt hier op het forum zul je een lijst vinden van verschillende hobby en wedstrijdrijders met diverse soorten karts en motoren en wat deze jongens en dames op jaarbasis hier aan uitgeven. PS. ik heb je deze lijst even opgezocht, hier de link: http://www.megakart.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=26&t=3169Veel succes.
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 8:02 pm |
|
|
het karten is voor iedereen hier zijn of haar hobby, anders zit je niet op een kartforum lijkt mij:P voor sommige van ons is het het ook onze sport;) ik ben ook vanaf 0 begonnen hoor gewoon een krantenwijk en na een jaar kon ik eindelijk een kart kopen, nu rijd ik wedstrijden. wat mij betreft moet je niet gaan besparen op je matriaal of je uitrusting. je uitrusting lijkt mij duidelijk, het is je eigen veiligheid. en je matriaal is in sommige gevallen goedkoop is duurkoop. dus beter iets meer geld uitgeven aan een degelijk kartje dan aan zo'n goedkoop 100cctje.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 8:23 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
bedankt voor het posten van de link h288racing. ik wou hem net zelf al gaan plaatsen. @bobby 0, bij welk bedrijf loop jij kranten? daar wil ik dan ook wel aan het werk  . ik ben het wel en niet met je eens. op je uitrusting moet je echt niet besparen. het gaat inderdaad om je veiligheid. waar ik het niet mee eens ben is dat jij stelt gelijk een dure kart te kopen. tuurlijk als je dat geld hebt en je bent echt zeker van wat je wilt moet je dat doen. een goedkoop 100cctje heb je als je goed kijkt soms al voor 100 euro, wel met wat werk wel te verstaan. vanaf 400 / 500 euro heb je zoals klainstain ook al zij vaak een goede 100cc van een paar jaartjes oud waar je als beginner echt wel heel veel lol aan kan beleven. ten eerste is de techniek van een 100cc vrij simpel. afstellen en onderdelen vervangen is geen rocket science en je leert er erg veel van. daarnaast zijn de onderdelen vaak goed betaalbaar. het enige puntje is, is dat een 100cc nou eenmaal wat meer onderhoud vergt dat een hypermoderne 125cc. dus dan sta je voor een keuze.. betaal je 500 euro voor een 100cc of 2500 euro voor een 125cc. in mijn ogen kan je je 100cc zo ongeveer 10x reviseren voor je op het bedrag komt van een degelijke 125cc met als extra een berg ervaring. kom je na 2 maandjes er achter dat het toch niets iets voor je is dan verkoop je hem weer voor 500 euro want veel minder waard worden ze vaak niet. Vind je het wel leuk dan blijf je een jaartje rijden en ervaring opdoen om vervolgens een modernere kart te kopen. Dus mijn advies uit eigen ervaring aan Cargokartrl; begin goedkoop, knutsel wat en kijk of het echt iets voor je is ( 99% kans van wel  ) kijk dan na een jaar eens verder wat er verder te koop staat. Ook rond vragen op het circuit brengt je veel kennis.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 9:31 pm |
|
|
@hendrik gewoon de telegraaf en een provinciel dagblad dan verdien je zo'n 2500 euro in het jaar, nou daar kun je redelijke kart voor kopen hoor. kijk ondertussen kom ik daar ook lang niet meer mee uit, maar ik bedoelde dat je er wel mee kan beginnen. aan de ene kant heb je wel gelijk met die 100cc's maar als je net begint wil je gewoon rijden en niet sleutelen en dan is zo'n rotax max toch wel ideaal.
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 9:37 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Maar door het sleutelen leer je wel veel en dat kan altijd van pas komen, ik zeg niet dat een Rotax Max geen afstelling nodig heeft, maar die 100cc motoren zijn toch wel gevoelig aan de juiste afstelling.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 11:10 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Bobby O schreef: @hendrik gewoon de telegraaf en een provinciel dagblad dan verdien je zo'n 2500 euro in het jaar, nou daar kun je redelijke kart voor kopen hoor. kijk ondertussen kom ik daar ook lang niet meer mee uit, maar ik bedoelde dat je er wel mee kan beginnen. aan de ene kant heb je wel gelijk met die 100cc's maar als je net begint wil je gewoon rijden en niet sleutelen en dan is zo'n rotax max toch wel ideaal. was ook meer sarcastisch bedoeld hoor, als je voor 2500 euro per jaar wedstrijden kon rijden met rotax-max dan was er wel een deelnemersveld van 500 per klasse  Toen ik begon met een eigen kart kocht ik gelijk een BRM met een 125cc wedstrijd getuned voor de promo95. ook 2e hands. domme fout van me want hoe begin je met 0% ervaring en materiaal aan een best rap kartje. paar keer parkeerplaats mee gereden wat absoluut niet ging. verkocht en vervolgens een B&S world formula motor gekocht. langzamer maar gebruik vriendelijker. maar goed dat langzaam begint te irriteren wanneer je op Amsterdam of Emmen reed en iedereen spoot je voorbij, ik reed bijna alleen maar op de buitenste lijnen om de snellen te laten gaan. ook weer verkocht en toen een CRG - rotax-max gekocht. dit was erg leuk maar van korte duur omdat ik hem na de winter niet meer aan de praat kreeg en niet genoeg kennis van zaken had om dat te fixen. ( en toen kende ik Kartforum.nl nog niet  ) me ouders gingen verhuizen en ik hier bleef voor me vrienden, werk en vriendin. dus op kamers en kart de deur uit. Om een lang verhaal kort te maken., als ik nou in het begin mezelf goed had laten informeren. dan had het me ongelooflijk veel geld gescheeld. Dus na al die miskoop ervaringen kan ik wel vertellen, begin goedkoop, snel en relatief simpel. ( 100cc ) leer er mee te rijden. en stap vervolgens na goed geïnformeerd te zijn over naar een modernere en duurdere kart.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: vr jan 29, 2010 11:12 pm |
|
|
Voor zoveel doet hij het ook niet Hendrik.
Maar ik ga niet vertellen hoe hij het wel flikt. Dat mag Bob zelf bepalen of hij dat zegt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 12:27 am |
|
|
 werk je in de zoals wij dat noemen "Drentse coniferen" handel?
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 12:36 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Nou ik ben al enkele keren indoor gaan karten in Cargo karting maasmechelen. Dan raad ik je ook zeker eens aan om naar de kartbaan in Genk te gaan. Hier rijden veel mensen met een eigenkart outdoor. Spreek diverse mensen aan en je komt er al snel achter wat je wel of juist niet wilt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bobby O
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 2:08 pm |
|
|
Washandje schreef: Voor zoveel doet hij het ook niet Hendrik.
Maar ik ga niet vertellen hoe hij het wel flikt. Dat mag Bob zelf bepalen of hij dat zegt. nou zo'n geheim is dat niet hoor spaargeld van vroeger en veel sponsoring.
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: za jan 30, 2010 4:12 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ik ben ook vanaf 0 begonnen en ook een krantenwijk genomen en gespaart en gekeken wat ik wou toen had ik wat gevonden gekeken en gekocht
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |