Auteur |
Bericht |
Eddy
|
Geplaatst: vr dec 25, 2009 11:16 am |
|
Geregistreerd: zo nov 08, 2009 8:32 pm Berichten: 91 Woonplaats: regio Nijmegen
|
Wie heeft er ervaring met Kelgate remsysteem ?
Specifiek: Revisie rempomp Vullen (ontluchten) systeem
PS nog andere tips of aandachtspunten
B.v.d.
Eddy
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 11:44 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Wat voor systeem is het, zelfstellend of met vulplaatjes? De manier van ontluchten is namelijk anders.
Wat je ook doet, gebruik in ieder geval het typeolie dat er nu ook al in zit, anders los je al je afdichtingen op. Als het paarsig is, dan moet je dot 5.0 hebben (siliconenbasis), als het eerder bruinig is (maar let op, als het er al heel lang in zat kan 5.0 ook bruinig worden!!!), dan kan je dot4 of dot5.1 gebruiken.
Revisie is redelijk straight-forward. Gewoon een revisiesetje bestellen, daar zitten alle slijtagedelen bij. Meestal is zo'n pomp een kwestie van hier en daar een schroefje losdraaien, plunjer eruit duwen met een schroevendraaier en alles netjes schoonmaken. Daarna kan je alles met de nieuwe onderdelen weer in elkaar zetten. Doe wat remvloeistof om het rubbertje heen en duw hem er daarna weer in, vaak gaat het dan wat makkelijker en voorkom je extra beschadigingen. Succes.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 6:33 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik monteer mijn cupjes altijd met remmen vet controleer ook de pomp en en klauw op eventueel te veel beschadiging in de cilinder en maak ze goed schoon met eventueel scothbrite ofzo
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 8:41 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgiƫ)
|
Zo doe ik dat ook, goed schoonmaken en dan de cupjes insmeren met remvet en terugplaatsen
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 9:00 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Hij heeft het specifiek over revisie, dus mag aannemen dat de pomp dan gewoon niet meer werkt. Dan kan je uren gaan klooien, maar voor die 2 tientjes die zo'n setje kost schiet dat echt niet op.
Verder opletten, meeste remmenvet is niet geschikt voor gebruik in remsystemen met vloeistof op siliconenbasis (wat de meesten van ons hebben). Dus tenzij het er specifiek op staat mag je dit niet gebruiken!
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Eddy
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 9:47 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 08, 2009 8:32 pm Berichten: 91 Woonplaats: regio Nijmegen
|
Bedankt voor jullie reacties en de tips.
Mijn Kelgate remsysteem is zelfstellend. Met de revisie van de rempomp bedoelde ik vervangen van rubbers etc. Remvloeistof is DOT siliconen 5.1
Vragen die ik nu nog heb zijn: - hoe vul je het systeem bij en ontlucht je het systeem (er zit een reservoir op de rempomp)(ik heb wel ervaring met traditioneel systeem) - voorheen gebruikte ik Ate remcilinderpasta voor de rubbers etc., kan dit nu ook in combinatie met siliconen 5.1 ? - nog andere tips voor deze zelfstellende remmen
Graag reactie
Eddy
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 9:54 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zoveel ik weet is DOT 5.1 niet op siliconenbasis, in tegenstelling tot DOT 5 (zoals hvb83 al aangaf).
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 10:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma dec 28, 2009 11:09 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
Citaat: Hij heeft het specifiek over revisie, dus mag aannemen dat de pomp dan gewoon niet meer werkt. Dan kan je uren gaan klooien, maar voor die 2 tientjes die zo'n setje kost schiet dat echt niet op. als je dan alleen maar nieuwe cupjes zet en verder de cilinders niet goed schoon maakt dan lekt hij nog steeds als een zeef is de remcilinder echter teveel beschadigd door inlopen dan zul je een nieuwe moeten of een nieuwe bus erin maken. dit geld ook voor de remtang
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: di dec 29, 2009 12:57 am |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
de ate remcilinder pasta werkt prima met dot 4 en 5.1
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |