Auteur |
Bericht |
Mike
|
Geplaatst: do nov 26, 2009 9:14 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 21, 2009 8:40 pm Berichten: 4
|
Hallo,
Ik ben een tijdje terug op de kartbaan geweest in Eindhoven. Ik heb toen helaas niet zo lang kunnen rijden omdat mijn motor al na 4 rondes gloeiend heet werd. Het maximale wat hij aangaf was zelfs 105 graden celcius. Het water in de radiateur werd eruit geblazen via een gaatje in de dop van het expansievatje.
Nou werd mij verteld dat ik de o-ringen in de cilinderkop moest nakijken. Deze o-ringen waren inderdaad beschadigd en heb ze dus ook vervangen. Vervolgens heb ik hem weer eens gestart maar er kwam weer meteen water uit dat expansievatje.
Weet iemand wat waarschijnlijk het probleem kan zijn?
Gr Mike.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do nov 26, 2009 9:31 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik denk dat je beter naar je kopping kunt kijken die zal wel lekken
wat voor een motor is het ?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do nov 26, 2009 9:35 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Het kan ook een luchtbel in het systeem zijn dus even goed ontluchten.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: do nov 26, 2009 9:41 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ik ga ook voor de luchtbel van Edwin, ook wij hebben dit een paar keer meegemaakt, onder het rijden werd de VAMPIRE bloedje heet, bij binnenkomst was de radiateur helemaal leeg. na rustig afkoelen, (niet gelijk een plens ijskoud water erin doen) en opnieuw afvullen geen probleem meer.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do nov 26, 2009 10:39 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Euhm, je geeft aan je koppakking ringen vervangen te hebben. En je probleem heeft de verschijnselen van een lekke koppakking, aangezien je deze net vervangen hebt zou het kunnen zijn dat je kop krom is. Maar om niet direct van stapel te lopen, zou ik eerst even je kart optillen aan de kant van je radiator om de lucht uit je blok te krijgen. Uiteraad wel even je koel circuit vullen voordat je gaat tillen, anders zou dat geen nut hebben  . FF testen, blijft ie water spuwen, dan vrees ik voor je koppakking.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za nov 28, 2009 1:19 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Om wat voor blok gaat het?
Ik heb op de icc eens een scheurtje in de cilinderkop gehad, maar dat gaf zoveel druk dat de waterpomp eruit plofte (ontluchting van de radiateur liet de druk niet snel genoeg af), dus ik denk (lees: hoop) dat je cilinderkop het niet is. Wellicht inderdaad een luchtbel. Wat ik het afgelopen weekend heb gehad is dat de waterpomp niet mee draaide zodra de achteras wat harder rond ging draaien, toen gaf de temperatuurmeter ook zulke idioot hoge temperaturen aan. Misschien ook een puntje om te controleren?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za nov 28, 2009 4:17 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Het gaat om een prd fireball motor
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: za nov 28, 2009 7:07 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Pakkingen veranderen, nieuwe waterpomp riempjes erop legggen, de bouten op de kop zo hard mogelijk aanspannen end an zou het in orde moeten zijn. Zelf al 2x voor gehad waarvan 1x ook tot 100+ °C
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo nov 29, 2009 8:44 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: de bouten op de kop zo hard mogelijk aanspannen Dat zou ik zeker niet doen, die bouten moeten gewoon netjes vastgezet worden met het moment dat de fabrikant voorschrijft.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 12:04 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
hou maar op bij 25nm idd... :S straks draai je je draad nog naar de kl*te in je kop :S
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: ma nov 30, 2009 12:22 am |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Owki, weer wat nieuws voor me 
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 10:19 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
25Nm is voor m8. 13Nm is voor m6. 10Nm (Newton per meter)= een lat van 1mtr en daar 1kg gewicht aan (en dat is best zwaar  ), officieel is het 9,8 Newton per kilogram maar dat laat ik even voor gezien  . Je kan dus ook je eigen moment sleutel maken, vanaf midden dop naar uiteinde sleutel, een meter maken. Daar een 1,5ltr fles cola aan hangen.. dan zit je wel op 15Nm. 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 6:05 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
jaa zo deden ze dat in de romeinse tijd zo'n moment sluetel is best duur vaak kun je hem bij een garage ofzo wel ff vast houden of doen ze het ff voor je als je ze een beetje kent
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 6:25 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: di dec 01, 2009 6:51 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
ze zijn er ook wel voor minder hoor nieuw alleen dan zijn ze niet zo heel presies maar dat is te verwaarlozen met dit werk
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |