Auteur |
Bericht |
stanneman
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 1:09 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 07, 2009 7:42 pm Berichten: 78
|
Update. Chassis aangepast zoals besproken. Moet nog wel worden gelast, maar daar wacht ik mee tot ik de motorsteunen pas heb gemaakt. FF wachten tot het materiaal wordt geleverd. Chassis gedeeltelijk 1x in de verfafbijt. Nog even een vraagje, voor wordt een 16 tandstandwiel geadviseerd, wat kan ik dan het beste achter nemen? (Met Lelystad icm gx200 in het achterhoofd) Zit nu 83 maar dat is niet veel meer. Ik gebruik deze wel voor de positie van het blok ed te bepalen dus kan het 83 blijven?  
|
|
Omhoog |
|
 |
Xzelicon
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 5:16 pm |
|
Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm Berichten: 427 Woonplaats: Bocholt (BE)
|
Ik zat net aan je te denken en hopen op een update. Dit ziet er al goed een veel belovend uit! Verder weet ik niet veel over de tandwielverhouding op lelystad. Zorg trouwens wel dat het gaatje wat nu ontstaan is (waar je hem doorgezaagd hebt) afdicht, zodat er zeker geen vuil enzo in kan komen 
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 5:38 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ziet er goed uit! altijd leuk projecten te volgen! succes met de kart!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 5:59 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Heeeel proper gedaan, nu nog een lasje, het gat afdichten, opschuren, en je kan hem laten herlakken. Weet je al in welke kleur je het chassis gaat coaten?
grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 6:56 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 07, 2009 7:42 pm Berichten: 78
|
Ik zit te denken aan fel rood. Maar uh coaten........, gronden en af lakken met de kwast was ik van plan of misschien een kwaliteitsspuitbus. Of adviseren jullie wat anders? voor en nadelen? Kom maar weer op met jullie goede raad. 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 7:03 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Poedercoaten is het beste.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 7:10 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 07, 2009 7:42 pm Berichten: 78
|
En het duurste.......... 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 7:14 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
je hebt je chassis al gecoat (keuze uit alle ral kleuren) voor €100,- En in die prijs zit ook het stralen inbegrepen. Als dat al niet meer hoeft kan er mischien wel wat van de prijs af (maar dat is niet aan mij)
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 7:21 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik zou gewoon een busje Motip ( of welk ander merk dan ook ) autolak kopen. of eventueel 2. kost bijna 16 euro per 400ml maar in bijna elke autokleur te verkrijgen. dan ben je voor 30 euro klaar.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 7:50 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
En dan licht je verf er na 3 weekenden af.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 8:31 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Normaal gesproken moet je met spuitbusjes een prima resultaat krijgen. Zeker als je van elke verf 2/3 lagen neemt en tussendoor goed schuurt ( primer,lak,blanke lak ) Wil je het helemaal mooi hebben dan lak je af met 2k lak. Dan ziet het er super uit en blijft zeker goed zitten.
poedercoaten is natuurlijk makkelijker en slijtvaster, maar wel duurder.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 8:41 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ik had mijn helm ook gespoten met motip. Ook precies zo. En de steenslag zat er zo op.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 8:42 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik zou dit frame ook gewoon even met een spuitbusje, of inderdaad misschien wel met een kwast lakken. Mocht je er volgend jaar nogsteeds met veel plezier mee rondrijden kan je het altijd nog laten poedercoaten of spuiten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 10:24 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
Washandje schreef: Ik had mijn helm ook gespoten met motip. Ook precies zo. En de steenslag zat er zo op. Ik verkoop het merk Motip, heb je er wel een grondlaag ondergedaan voor kunstof? anders barst het verf er inderdaad zo van af. Voor de rest is het prima spul! heb er de beschadigingen op mijn auto ook mee gedaan en het verschil zie je nauwelijks. gewoon goed schuren, ontvetten, gronden, schuren, afnemen, kleulak, licht opschuren met waterschuur papier korrel 1000, afnemen en dan de transparante lak er over. ( als je het echt goed wilt doen ) Maar voor een Kartchassis is schuren, afnemen, grondlaag, ligtjes schuren, afnemen, kleurlak. voldoende.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
stanneman
|
Geplaatst: di nov 24, 2009 10:32 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 07, 2009 7:42 pm Berichten: 78
|
Dan ga ik voor Motip spuitbussen of lakken met de kwast.
Ik heb onlangs motorkuipwerk met Motip gedaan met zeer acceptabel resultaat!primer/schuren1200/kleurlak/poetsen/blanke lak/poetsen.
Tuurlijk altijd wat kwetsbaarder dan afgebakken lak bij de spuiter dat wel.
Als we veel blijken te gaan rijden en het wordt lelijk kan coaten altijd nog.
|
|
Omhoog |
|
 |