Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 8:32 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm
Berichten: 17
ok ik weet nu inmiddels wel genoeg over de as. :P
Maar die kart koop ik niet omdat het Hondablok niet al te bekend is.
ben nog steeds op zoek naar een goede tm cross op marktplaats/speurders. of eventueel een rotax max senior want die ga ik over een tijdje testen bij Seb want weet niet wat mooier is om in te rijden. (ook al denk ik schakel) 8)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: do nov 12, 2009 10:25 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
joris ik heb hier thuis een 30mm achteras liggen en dat is een volle as :D wel al een oude kart maarja :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: ma nov 16, 2009 9:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm
Berichten: 17
zou iemand mij kunnen vertellen hoe duur een revisie kost van een tm cross?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 7:29 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm
Berichten: 954
Woonplaats: Coevorden
En om de hoeveel uur je moet reviseren ? ;)

_________________
http://www.sebracing.nl

2007: Kampioen KBO KCT
2008: NK RK1 Junior
2009: NK RK1 Senior 4e
2010: Rotax rec


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 8:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
crosser gaat meestal zo'n 20-25 uur mee, daarna moet er een nieuwe zuiger in. Een zuigertje zit normaal gezien zo rond de 100 euro. Wanneer je een grote revisie moet doen bij een crosser durf ik niet te zeggen, wat dat kost evenmin.

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 12:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Als je op het zand zou rijden geeft men je 40 uur aan, op een kart krijgen ze wat meer voor hun kiezen dan is eerder verstandig.
FF zuiger + z-veer + kleine end lager.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 1:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Revisie rond de 500 euro.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm
Berichten: 17
ok dat is mooie info :D

dan heb ik nog een vraagje.

als je een rotax Sr. vergelijkt met een tm cross. Welke kost je dan meer en/of aanzienlijk meer? (prijs erbij miss)

en dan bedoel ik recreatief


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 6:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
De TM cross zal aanzienlijk duurder zijn in onderhoud.
Wil je toch schakelen dan is een dd2 nog een optie, deze zijn er helaas niet veel te vinden op de 2e handsmarkt.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: di nov 17, 2009 6:48 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik denk dat de cross wel duurder is, maar dat het verschil op zich nog meevalt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 8:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm
Berichten: 17
Zou iemand mij kunnen vertellen wat je moet reviseren bij een schakel cross(yamaha,tm)?
bijv. zuiger+zuigerveren, drijfstang, cilinder, koppeling enz.(grote en kleine revisie)
en kan iemand mij vertellen wat nou precies het Big-end is?

groeten wskart :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Schakelmotor
BerichtGeplaatst: zo nov 22, 2009 8:39 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het big end is een pen waarmee de krukashelften aan elkaar zitten verbonden en waarmee tegelijk die stang naar je zuiger vast zit (drijfstang) er zit nog wel een lager tussen (bigendlager)

kleine revisie is meestal gewoon een nieuwe zuigerkit (zuiger,zuigerveer,pistonpen,pistonpenlager)
groten revisie dan wordt het blok gespleten en dan worden alle lagers en keeringen ook vervangen plus het bigend plus lager

ook is het mogelijk dat de drijfstang op is (het gat is dan te ovaal geworden) en het kan zijn dat de nikasil op is (die is namelijk niet onverslijtbaar) maar die is wel opnieuw te nikasilen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David