Auteur |
Bericht |
wskart
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
ok ik weet nu inmiddels wel genoeg over de as.  Maar die kart koop ik niet omdat het Hondablok niet al te bekend is. ben nog steeds op zoek naar een goede tm cross op marktplaats/speurders. of eventueel een rotax max senior want die ga ik over een tijdje testen bij Seb want weet niet wat mooier is om in te rijden. (ook al denk ik schakel) 
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 10:25 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
joris ik heb hier thuis een 30mm achteras liggen en dat is een volle as  wel al een oude kart maarja 
|
|
Omhoog |
|
 |
wskart
|
Geplaatst: ma nov 16, 2009 9:47 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
zou iemand mij kunnen vertellen hoe duur een revisie kost van een tm cross?
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 7:29 am |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
En om de hoeveel uur je moet reviseren ? 
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 8:14 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
crosser gaat meestal zo'n 20-25 uur mee, daarna moet er een nieuwe zuiger in. Een zuigertje zit normaal gezien zo rond de 100 euro. Wanneer je een grote revisie moet doen bij een crosser durf ik niet te zeggen, wat dat kost evenmin.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 12:48 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Als je op het zand zou rijden geeft men je 40 uur aan, op een kart krijgen ze wat meer voor hun kiezen dan is eerder verstandig. FF zuiger + z-veer + kleine end lager.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 1:03 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Revisie rond de 500 euro.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
wskart
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 6:37 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
ok dat is mooie info dan heb ik nog een vraagje. als je een rotax Sr. vergelijkt met een tm cross. Welke kost je dan meer en/of aanzienlijk meer? (prijs erbij miss) en dan bedoel ik recreatief
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 6:41 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
De TM cross zal aanzienlijk duurder zijn in onderhoud. Wil je toch schakelen dan is een dd2 nog een optie, deze zijn er helaas niet veel te vinden op de 2e handsmarkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di nov 17, 2009 6:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk dat de cross wel duurder is, maar dat het verschil op zich nog meevalt.
|
|
Omhoog |
|
 |
wskart
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 8:14 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
Zou iemand mij kunnen vertellen wat je moet reviseren bij een schakel cross(yamaha,tm)? bijv. zuiger+zuigerveren, drijfstang, cilinder, koppeling enz.(grote en kleine revisie) en kan iemand mij vertellen wat nou precies het Big-end is? groeten wskart 
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo nov 22, 2009 8:39 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
het big end is een pen waarmee de krukashelften aan elkaar zitten verbonden en waarmee tegelijk die stang naar je zuiger vast zit (drijfstang) er zit nog wel een lager tussen (bigendlager)
kleine revisie is meestal gewoon een nieuwe zuigerkit (zuiger,zuigerveer,pistonpen,pistonpenlager) groten revisie dan wordt het blok gespleten en dan worden alle lagers en keeringen ook vervangen plus het bigend plus lager
ook is het mogelijk dat de drijfstang op is (het gat is dan te ovaal geworden) en het kan zijn dat de nikasil op is (die is namelijk niet onverslijtbaar) maar die is wel opnieuw te nikasilen
|
|
Omhoog |
|
 |