Auteur |
Bericht |
954rr
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 10:16 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
@Frankje Ik wil je best helpen met je kart als dat nodig is, jij moet gewoon gaan racen (met je sokken  ), ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen........ VT250 op Driebergen ????????? einde discussie is mij verteld.....
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 10:40 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
@plukkie, ik denk dat omdat ik het deelnemersveld ken. De meesten rijden alleen op Eefde voor de hobby en gaan niet het hele land door of daarbuiten voor een wedstrijdje karten.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 9:41 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
@ Wilfred,
Jou Swiss is fluister stil is me verteld.
|
|
Omhoog |
|
 |
highfly
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 10:43 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
@ The Duke, Het gaat in dit topic niet over de hoeveelheid DB's de SwissAuto van Wilfred maakt. Ik probeer dit topic een beetje schoon te houden voor eventuele 390cc karters die overwegen om de GP4 te gaan rijden. Maar het staat je natuurlijk altijd vrij om eens met Wilfred naar Driebergen te gaan en of je de baan eigenaar kan overtuigen dat het geluid niet te hoog is. Ze zitten in Driebergen momenteel te wachten op verlenging van de vergunning en kunnen zich momenteel niet teveel 'gezeik' veroorloven met geluidshinder. Je zou er sowieso 3 blije SA rijders mee helpen die nu elders hun heil zoeken  .
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 10:50 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: Je zou er sowieso 3 blije SA rijders mee helpen die nu elders hun heil zoeken . En zo is het  @Hans Rk1 plannen overboord en toch met de 390 van start? En je 2e kart? Ben een beetje nieuwsgierig!!!! 
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
highfly
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 11:02 pm |
|
|
Hey 954RR, RK1 heb ik van diverse mensen gehoord is voor mijn postuur (80kg) niet helemaal een ding. Daarnaast heb ik nu eenmaal de 390cc's karts en geld in geinvesteerd om ze weer goed te krijgen. Enne 2e kart, of bedoel je 3e kart  . Heb namelijk onlangs van een andere kartforum lid een 3e BRM-DK2 gekocht met 390cc motor (gelijkwaardig aan die andere 2 van ons) voor mijn 14jarig achterneefje. Die gaat óf 390cc in GP4 rijden óf RK1 in NK/GP4 klasse. En Martijn gaat ook GP4 rijden als hij niet in het buitenland aan het werk is. Dus volwaardig team volgend jaar  . Anders snel weer eens bijpraten op 3bergen?
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 12:36 am |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik heb even een budgetplan gemaakt naar eigen ervaring en internet, zijn er nog bepaalde dingen die er nog tussen moeten? voor inschrijfgeld ben ik van 60 euro uit gegaan.
DEELNAME KOSTEN BENELUX GP4 SERIES 390cc.
Kart:
Chassis 2e/H: € 500,00 Motor compleet 2e/H: € 600,00 Stoel 2e/H: € 40,00 Aanhanger 2e/H: € 100,00 diverse onderdelen: € 50,00 laptimer 2e/H: € 100,00 + _________________________________ Totaal Kart: € 1390,00
Wedstrijd kosten:
7x inschrijfgeld: € 420,00 4x Trainingsgeld: € 100,00 2x set banden droog: € 310,00 1x set banden nat: € 155,00 Benzine kart: € 300,00 Smeermiddelen: € 60,00 Schade: € 500,00 Vervoer benzine: € 295,00 Handschoenen: € 20,00 eten + Drinken: € 150,00 + _________________________________ Totaal Wedstrijdkosten:€ 2310,00
Totaal Kart: € 1390,00 Totaal Wedstrijden: € 2310,00 + _________________________________ Totaal Samen: € 3700,00
Als je nog voor een 1000 euro tot 1500 aan sponsorgeld kan regelen dan is het helemaal goed te doen voor een middenklasser.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
highfly
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 11:04 am |
|
|
@Hendrik1985, Super bericht! Heel goed om dit budget plan zo neer te zetten. Meerdere mensen kunnen er hun mening op geven en zo komen we gaande weg steeds meer tot een nauwkeuriger budget. En iedereen kan zijn eigen getallen eruit halen/in stoppen en zijn eigen budget plan maken. Laat ik dan gelijk even 'advocaat van de duivel' spelen en aangeven wat er misschien mist in dit plaatje. Overigens doe ik dit dan ook voor mij zelf hoor en voor andere geinterreseerden in de 390cc * overnachtigingen (± 5 keer á € 110,00 = € 550,00)Jij woont in noord-nederland. Denk niet dat je met aanhanger op één dag naar bijv. Spa of Antwerpen gaat. Emmen is natuurlijk makkelijk voor jou. Zelfde geld voor mij hoor vanuit Hilversum... ik zal er ook een paar overnachtigingen aan vastplakken vandaar 5 stuks in mijn geval. * 7 x trainingsgeld € 175,00Ik denk dat je meer gaat trainen dan 4 x. Uitgaande van 7 wedstrijden heb ik er 7 x 25euro van gemaakt. Bijvoorbeeld trainen op de zaterdag, rijden op de zondag. Dat zal minimaal voor de meeste wel gelden denk ik. * 4 x banden droog € 620,00Ik denk dat dit minimaal is. Want je zal ook gaan trainen (althans dat is het beste) op de 'wedstrijdbanden'. En als je dan bijv. 7 x gaat trainen en 7 x wedstrijden hebt, dan heb je 14 'dagen'. dan is misschien 4 sets nog te weinig. Wie kan hier meer tips op geven? Ik vermoed dat men gaat rijden met Dunlop SL6. Daar heeft men op 12-9 in oldenzaal ook de 390cc mee gereden. Beviel iedereen (ook mijzelf) erg goed. Ik heb er nog veel naderhand meegereden en zijn nog niet op. @Iedereen,Wie volgt met goede informatie voor het opstellen van een budget waar iedere 390cc'er (en wellicht andere klassen) ook nog wat aan hebben? Is er iemand die niet een leuke Excel sheet heeft met een oud budget ofzo en dat wil delen?
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 1:36 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
€ 25 euro per keer trainen? Waar kunnen jullie dat zo goedkoop? Baanhuur per dag kost toch meestal rond de € 40,00 ?!
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 1:40 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Wij nodigen een ieder van harte uit eens bij ons in de RK1 tenten die er de 22e staan, te informeren naar de jaarkosten van een seizoen in het GP4. Citaat: "Het HIK Racing zal goed georganiseerd, zowel in groepsverband als individueel, training en ondersteuning verzorgen voor haar rijders. Wij streven er naar dit binnen onze hoge doelstellingen met betrekking tot persoonlijke aandacht, financiën en professionaliteit te realiseren.
Zoals de meeste mensen van ons gewent zijn ligt bij ons de nadruk op een ongedwongen en informele sfeer, zonder onze doelstellingen uit het oog te verliezen. Wij proberen de kartsport in al haar verschijningsvormen bereikbaar te maken voor zoveel mogelijk mensen. Dit kan men enkel bereiken door goede en concrete afspraken, de juiste mensen op de juiste plek en bovenal voor haar leden, dit zó te realiseren dat het tevens financieel aantrekkelijk blijft.
Het HIK Racing Team heeft een breed skala aan ervaring door de jaren heen opgebouwd. Zo zijn er ervaren instructeurs en monteurs betrokken bij het HIK Racing Team.
Naast de individuele- en groepstrainingen biedt HIK Racing meer aan haar leden. Zo verzorgen wij voor alle leden oa. opslag en transport, onderhoud en montage, waarneer dit wenselijk is. Vele activiteiten zijn gesponsord en mede mogelijk gemaakt door onze betrokken teamsponsors. Tevens zullen er diverse rijders ondersteuning en begeleiding krijgen tijdens (KNAF/GP4/overige) wedstrijden. Iedereen rijdt vanzelfsprekend op zijn/haar eigen niveau.
U zult zich verbazen over de mogelijkheden, kosten en wijze waarop het HIK Racing Team te werk gaat. Wij hopen u eerdaags te mogen verwelkomen tijdens één van onze indoor- en/of outdoor- en/of andere activiteiten. Of natuurlijk voor een informatief gesprek." Bron: http://www.hikracing.nl Wij staan jullie de 22e graag te woord.  
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
bobdebouwer
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 2:06 pm |
|
|
Even meerdere punten samenvatten.
Over het RK1 verhaal. Ben met je eens dat je niet meer als 70kg moet wegen om hiermee lekker te rijden (gewoon te weinig koppel). Heb net voor een junior een RK1 opgebouwd, echt top de spec 2 motor beter als het eerste type. Perfect voor junioren!!
Voor de volwassenen vind ik een 390cc beter geschikt. Bedoel dit niet negatief naar een RK1 maar je haalt de tijden niet en je kan met RK1 moeilijker inhalen. Je kan niet even een bocht wat scherper nemen omdat je dan onder het toerengebied komt. Verder heb ik het budget bekeken ik denk dat het redelijk klopt. Maar dan alleen als je een gebruikte kart kompleet koopt. Een gebruikte motor met kleine koppeling aan gepaste timing enz. is duurder. Verder moet je het frame aanpassen, mijn advies is dan ook om iets kompleet te kopen als je begint deze staan regelmatig op marktplaats.
Verder hoop ik dat iedereen meedoet rk1 390 enz. Het evenement zal dan echt een behoeve invullen die we allemaal hebben. Mooie betaalbare races met een eerlijke competitie.
|
|
Omhoog |
|
 |
bobdebouwer
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 2:08 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 2:18 pm |
|
|
Even wat opmerkingen over het budget; 60 euro inschrijving lijkt me erg aan de lage kant, 20 euro handschoenen lijkt me erg aan de lage kant, 2x een set banden lijkt me wel erg weining voor een seizoen karten. (training, wedstrijd, etc.) 3/4x lijkt me eerlijker, trainingsgeld van € 25 moet naar mijn mening gem. € 40 zijn, komt dus Samengevat; Inschrijfgeld + € 300 Banden + € 300 Traininsgeld + € 105 Verder ziet het er goed uit...... Verder mbt de kart, koop je een 2dehands kart, houd rekening mee dat er wedstrijden mee gerden moeten worden. Weet natuurlijk niet het regelement, maar achterbumper, spoilerset, overig moet wel aan de reglementen voldoen, lijkt me..... Overnachten doe je natuurljk op het circuit! Scheelt een hoop geld, is veel gezelliger, BBQ, flesje drinken, pokerset, kaarsje, kaasje, etcetera 
|
|
Omhoog |
|
 |
highfly
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 4:09 pm |
|
|
@ Plukkie, Citaat: Overnachten doe je natuurljk op het circuit! Scheelt een hoop geld, is veel gezelliger, BBQ, flesje drinken, pokerset, kaarsje, kaasje, etcetera  Daarom reken ik 110,00 per keer, jij weet niet hoeveel vlees en bier ik drink  ... Sorry was ff offtopic  . Maar je hebt gelijk dan kan het idd wel goedkoper. Ik kom sowieso even kijken en babbelen, dus wij spreken elkaar de 22e!
|
|
Omhoog |
|
 |
Seb
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 4:14 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 08, 2006 8:29 pm Berichten: 954 Woonplaats: Coevorden
|
@ Highfly Over die 4 sets banden... is prima te doen! Heb dit jaar RK1 NK gereden met 2 sets banden!  Ik had een setje van vorig jaar nog, al gebruikt toendertijds. Daar trainde ik elke keer op. Zette ik voor de race de nieuwe banden eronder en met deze 'nieuwe' reed ik dan drie races op die manier zoals ik beschrijf. Daarna nieuwe set voor de 3 races erna en dan gebruikte ik die set van de eerste drie races als racebanden. Met 4 uur oude banden heb ik uiteindelijk nog is mancheresultaat van 2e plek gehaald... dus het kan wel degelijk!
_________________ http://www.sebracing.nl 2007: Kampioen KBO KCT 2008: NK RK1 Junior 2009: NK RK1 Senior 4e 2010: Rotax rec
|
|
Omhoog |
|
 |