Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

390cc klasse bij de GP4 series
Goed idee, ik rij mee met mijn 390cc kart! :-D 28%  28%  [ 5 ]
Weet het nog niet, ga mij nog even orienteren (en sponsors zoeken ;-)). 6%  6%  [ 1 ]
Ik ga wel GP4 series rijden, maar in een andere race klasse. 28%  28%  [ 5 ]
Ik kijk eerst of het echt van de grond komt. 11%  11%  [ 2 ]
Deze poll is op mij niet van toepassing 28%  28%  [ 5 ]
Totaal aantal stemmen : 18
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 9:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@ Peter Vriezen,

De baan in driebergen mag wel wat nieuw asfalt hebben. Dat zal ook van het voorjaar gebeuren als de vergunning verlengd is en de vorst uit de grond is. De baan is momenteel wel wat hobbelig en naast de zijkanten (met name in bochten) is het asfalt slechter, maar een goede coureur die hard rijdt vliegt er zo overheen en die komt ook niet naast de baan :D.
Het is dus zeker niet zo dat er totaal niet te rijden valt. Gisteren (zondag 8-11-2009) was het ook weer extreem druk met Prokarts, 390cc's en zelfs één Vampire (VT250).

Frankje en ik zien je graag een keer verschijnen om met je 'wedstrijdje' te doen!

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 9:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Mag er dan weer gereden worden met een VT250 op Driebergen ?? Ik hoorde dat ivm de nieuwe vergunningen het geluid beperkt was tot 90db..... en no way dat een VT250 daar onder blijft.

Ben benieuwd hoe het zit?

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 3:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Eey Wilfred,
Ik ben gister naar Driebergen geweest.
En er reedt inderdaad een Vampire rond , niet de normale maar de R versie.
Maar volgens mij was het niet een probleem. (de man zei ook dat ie anders gelijk zou stoppen)

Heb hier nog 4 koppelings tandwielen liggen maat 13 voor TKM (ik ga denk ik gewoon groter tandwiel achter rijden)
Dan hoef ik ook niet hele nieuwe tandwielen te bestellen, Ik heb er iengeval wel eentje over voor je


@Peter Vriezen

Het is inderdaad niet de allebeste asfalt, maar er is naar mijn mening maar 1 bocht die echt erg is , de rest is gewoon fijn te doen. Alleen op bepaalde stukken kan je er beter niet afgaan. Maar dat heb je op meerdere banen. Lijkt me iengeval leuk om keertje tegen elkaar te rijden.

@Highfly
Nog harstikke bedankt voor alle hulp om toch nog me 390 aan de praat te krijgen!!
Lijkt me iengeval leuk om keertje mee te doen met een wedstrijd.
Wat voor tandwiel verhouding kan ik trouwens het best gebruiken voor 3bergen?

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Laatst bijgewerkt door Frankje op ma nov 09, 2009 5:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 3:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm
Berichten: 910
Woonplaats: Deventer
@ wilfred,

Ligt er natuurlijk volledig aan hoe en waar je meet! Volgens de DMSB meting maakt hij 92 dB, de KNAF had weer andere waarden. Ga je op 1 m van het circuit staan of 5 meter? Wat is de norm?

_________________
Afbeelding
http://www.rikvanbeek.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 4:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
@RJ,

Ik weet dat er veel staat of valt met de manier van meten, maar gezien alle heisa die er geweest is omtrent de Swissauto's op Driebergen (te veel geluid) en de gedane metingen vond ik het vreemd dat er hiermee gereden mocht worden. En zoals je aangeeft is de meting wel hoger dan de gestelde norm van 90db op Driebergen.

Daarnaast heb ik in een ander topic al de officiele metingen gemeld van Swissauto (is geen Vampire, weet ik maar zal niet veel schelen denk ik), zie hieronder:

If your engine does not meet the "DMSB" requirements, you will be banned of the track(s) !

For the information of the drivers; the measurements values of the Swissauto 250 engine:

Pass by 100 dBa
Above the track 105 dBa
Static 93 dBa

Uit jouw antwoord dat de Vampire 92db produceert maak ik niet op of dit statisch is of rijdend met volgas.... Gezien de metingen van de Swissauto zou ik zeggen dat het statisch is. Kortom, het blijft bij banen als Driebergen subjectief wat mag en wat niet.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 6:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm
Berichten: 163
Woonplaats: Doorn
@Frankje

Als je weer op driebergen gaat rijden ,laat het even weten.
Ik tuf er af en toe ook weer rond met de 390.
Ik rij met 12 42 (428)

_________________
Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 6:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@Wilfred,

Ik heb het er gisteren nog met Rebco over gehad. Swissauto maakt meer lawaai naar het schijnt dan de Vampire. Daarnaast ging de bestuurder ook niet tot het gaatje. Rebco heeft de eigenaar vooraf gewaarschuwd dat als geluid te heftig zou zijn dat hij eraf moest.

@ Frankje,

Achter heb je nu de goede, 68tands. Voor moet je dan een 20tands hebben voor 219 ketting. TKS in Losser kan je daar zeker aan helpen. Maar uiteraard Ben de Paauw ook wel.

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 7:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
ik denk dat er van de rijders die dit seizoen in eefde 390 reden er hooguit 1-2 zullen zijn die de gp4 gaan rijden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: ma nov 09, 2009 7:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
ik wil de overstap wel wagen richting de gp4 ipv karting events

zit alleen nog te twijvelen in welke klasse, de vt-250 of de rk1
ligt er een beetje aan wat m'n broertje wil gaan doen

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 9:52 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm
Berichten: 94
Woonplaats: Hilversum
@JVD,

Wat zou voor jou de reden zijn voor overstap van NK > GP4. Is dat een kosten besparing, sfeer of organisatie? (zonder gelijk te gaan 'bashen' hoor richting Karting Events). Maar ik ben benieuwd of de GP4 inderdaad voor veel rijders een serieuze overweging is.
En de GP4 daardoor gelijk vanaf de start een leuke, groeiende, competitie zal worden.

Groet,
HighFly

_________________
Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement)
Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde

Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002.
Startnummer: 116 bij Kartclub Twente


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 2:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
Citaat:
ik denk dat er van de rijders die dit seizoen in eefde 390 reden er hooguit 1-2 zullen zijn die de gp4 gaan rijden.


Hoezoe denk jij dat?

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 5:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Heb vooralsnog geen enkele reden om Len (Kartingevents) de rug toe te keren en bij een andere organisator te starten.
Zoals bij elke competitie zullen er over en weer best enkele "pijnpunten" zijn, maar dat biedt dan weer mogelijkheden tot verbetering.
Mocht het zo zijn dat 95% van het VT 250 veld besluit om GP4 te gaan rijden, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar tot die tijd blijven we gewoon bij kartingevents rijden.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 6:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm
Berichten: 447
Woonplaats: Nijmegen
Ik ben van plan om mee te gaan rijden in de 390cc klasse.

@Frank, doe ook gewoon mee met je 390. Ik heb ook heel weinig verstand van afstellingen mischien kunnen we elkaar op weg helpen. Ik hoop er in iedergeval veel van te leren op het gebied van rijden maar ook zeker op het gebied van de juiste afstelling vinden.

_________________
Frame: Tony kart
Motor: TM Cross


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 6:45 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm
Berichten: 1610
Woonplaats: Zwolle
de voornaamste reden is dat er bij de GP4 een kwalificatie gereden word
en bij de Knaf niet
inschrijfgeld is iets goedkoper (al is het niet veel) maar alle beetjes helpen
en alle licenties die je extra nodig hebt bij de knaf, heb je bij de GP4 niet

dus alles is iets losser
ik ben ook maar een hobby rijder en moet het ook maar doen van mijn normale loon
als ik bij de knaf vooraan wil meerijden, zou ik gewoon het 3 dubbele moeten uitgeven, dan wat ik nu al uitgeef
en dat is voor mij gewoon niet te doen

_________________
je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: GP4: 390cc klasse
BerichtGeplaatst: di nov 10, 2009 6:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am
Berichten: 625
Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
@ Alex;
Zie ik ook niet zo snel gebeuren..... Dat velen dat zullen doen.
Wellicht is het wel zo dat GP4 nieuwe aanwas genereerd vanwege andere instap-voorwaarden.

Onze rijders zullen ook niet het NK zomaar verlaten...... Wellicht andere teamrijders die geen NK rijden, zien wel wat in GP4.

_________________
Uithof KWM kart Racing Team < = link
UIthof KWM Kartschool < = link

Indoor Game & Kartcentrum De Uithof

RK1 Dealer en Servicepoint
EKS Dealer en Servicepoint
NK & GK4 viertakt Servicepoint


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David