Auteur |
Bericht |
Plukkie
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 11:50 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Hi Chip,
ik vermoed dat dit niet aan de bekabeling kan liggen.... Hier lijkt mij geen enkele aanleiding toe.....
Als ik het zo lees mis je vermogen na een recht stuk en als je dan gas wilt 'hernemen' mis je enkele seconden vermogen.
Ik vermoed dat hij daardoor na het rechte stuk met zoveel toeren ivm je tandwielverhouding te weinig benzine krijgt. Oplossing: aanpassen tandwiel verhouding of je kan proberen grotere sproeier er in te zetten (zoals Seb ook voorstelde), maar dat geniet minder de voorkeur. (eerst je tandwielverhouding)
Probeer eens: Je tandwiel 12-72/73/74 of 13-78/79/80 met een spoeier 108. Je naald op middelste stand, tweede van onder. Vergelijk je tijden dan eens... Je kan daarna opbouwen naar 80+; eventueel tandwielverhouding aanpassen naar boven... Houdt vooral rekening met je max toeren die wenselijk is.....
Met een tantwielverhouding van 13-89 rijdt je dan niet vol tegen de max. toeren aan? Wat voor toerental draai je halverwege en einde rechte stuk?
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 12:18 pm |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Bedankt voor de tips. Maar het moet toch mogelijk zijn om de maximum toeren te draaien zonder probleem? Ik kom op het einde van het rechte stuk nu slechts rond de 8800 toeren.. Dus vermoed ik dat het vermogentekort misschien al ingrijpt tegen het einde van het rechte stuk, moeilijk in te schatten. annyway zou je me nog steeds een kleinere tandwielverhouding aanraden nu je mn maximum toeren kent? of eerder een grotere sproeier? en welke sproeier heeft de nieuwe rk1 standaard steken? mercikes
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 12:33 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
hi Mercikes hmmz, rond de 8800 toeren met die tandwielverhouding lijkt me heel erg onwaarschijnlijk??  108 sproeier is standaard..... Salut, Mathieu
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 1:01 pm |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Het is een klein circuit.. en ik denk dus dat ik op t eind van t recht stuk al vermogen mis.. dus eens een grote sproeier proberen dan.. mercikes
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 5:05 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Ik heb ook een rk1 gehad, ik lees dat de motor iets beter liep als je het clipje op de naald in de hoogste stand zet, dat is iets armer. Als de motor dan beter loopt dan staat hij dus met die 108 te rijk, ik zou kleiner proberen, ik reed met 100 en de naald clip in de hoogste stand, het armst.
Gr Niels
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: wo okt 28, 2009 5:55 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
druk er maar een 100 sproeier in
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: do okt 29, 2009 8:01 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
oops, misverstand hier.. Als ik zeg dat ie iets beter loopt met de naald hoger, bedoel ik het clipje lager steken op de naald, zodat de naald hoger zit.. dus toch een grotere sproeier neem ik aan.? btw, op een ander forum geleerd, iemand met ook haperproblemen heeft een extra pakking gestoken tussen het spruitstuk en de carbu, zodat de warmte niet geleidt naar de carbu en de benzine niet te warm wordt. Hij zegt dat dit zijn probleem oplost. Dit zou ook op de rk1.nl site staan..
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: do okt 29, 2009 12:05 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Dat klopt chiplaque, dan moet er een grotere sproeier in. die pakking was ik alweer vergeten, dat moet ook iets helpen. Maar ik zou het toch proberen met een 100 erin , kijken hoe de motor erop reageert.  Hou ons op de hoogte Gr Niels
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: do maart 25, 2010 10:04 am |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Ik had dit ook , dit was omdat er geen gaatje zat in het overdruk potje, de motor trok dus in onderdruk met als resultaat geen vermogen en overal olie uit. Gaatje erin geboord ->problem solved
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 10:55 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Ben nog steeds benieuwd naar je daadwerkelijke tandwielverhouding. Verder werkt RK1-04010 art. inderdaad vaak ook goed, zoals uitgelegd. betreft die pakking tussen spruitsuk en carbu. Verder kun je idd eens 110 uitproberen.... Verder zorgen de diverse stekkertjes, regelen matig voor inhouden en haperingen; met name in de hoge toeren.... Ook je benzinetoevoer eens nalopen. Heb je bijv. restricter in je retourleiding? Hoe loopt je "boog" naar je carbu? .... Y-stukje; hoe en waar geplaatst... Zaterdag en zondag ben ik op Spa... Kom anders een langs in de tent..............
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: vr maart 26, 2010 12:26 pm |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
zeer leuk te lezen dat je nog altijd intresse hebt om me te helpen na de winterstop  bedankt Ik heb nog niet gereden na de winter, waarschijnlijk in de loop van volgende week (uurtje langer licht  ) Ik neem nota van je opmerkingen en probeer er het beste van te maken. Natuurlijk hou ik jullie op de hoogte. btw, rij jij met n rk1 op spa? Is dit doenbaar met 15pk zonder op ieders zenuwen te werken of een stijve nek van steeds naar achter te kijken?? tot horens/ziens
|
|
Omhoog |
|
 |
chiplaque
|
Geplaatst: wo apr 14, 2010 11:28 am |
|
Geregistreerd: di aug 18, 2009 11:15 am Berichten: 43
|
Zou het inhouden van de motor na zware remzones te maken kunnen hebben met te agressief remmen. Met mijn vorige honda gx was dit geen probleem, dus deze remtechniek zit er bij mij een beetje ingebakken. maw kan het kwaad dat je je wielen achter steeds blockeerd in een remzone..? kan dit de oorzaak zijn van enkele seconden vermogenverlies?
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 14, 2010 1:18 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Ik weet niet hoe ver je de koppeling van de rk1 vasthoud, maar blokkerende wielen + blokkerende motor = geen aanzuiging op de pomp = te kort aan benzine in de carb....
even een hersenscheet van mijn kant...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
simondp
|
Geplaatst: wo apr 14, 2010 2:41 pm |
|
Geregistreerd: di maart 09, 2010 12:57 pm Berichten: 158 Woonplaats: wingene
|
Ik rijd ook met een rk1 en heb daar geen enkel probleem mee bij hard remmen(mss een fractie van een seconde), heb je mijn vorrige tip al eens geprobeerd? gaatje in je potje voor je overloop?(gaatje zit er niet in als je de motor nieuw koopt, tip van de feyter) Heb je nog andere problemen dan vermogenverlies? Is het de nieuwe rk1?
greetz
_________________ Crg road rebel + iame x30
|
|
Omhoog |
|
 |
jackblackbird
|
Geplaatst: wo apr 14, 2010 4:11 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 3:24 pm Berichten: 260
|
laatst hoor ik iemand met hetzelfde probleem en toen zijn ze naar veldhoven gegaan om te kijken waar het aan lag en toen zetten ze er een oude accubak op en toen deed hij het gewoon weer
|
|
Omhoog |
|
 |