Auteur |
Bericht |
iccarus
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 8:01 am |
|
|
Hallo allemaal, Ik plaats dit berichtje namens een groep studenten van de Stenden Hogeschool in Emmen. We zijn op het moment bezig met een project waarbij we een elektrische kart aan het ontwikkelen zijn. Voor dit project hebben we echter baangegevens nodig van bijvoorbeeld data loggers (het liefst gereden met een Rotax MAX). Nu is mijn vraag of één van jullie deze gegevens aan ons kan leveren? Het gaat bijvoorbeeld om de volgende data: - Snelheid van de kart als hij de bocht in gaat. - Snelheid van de kart als hij de bocht uit komt. - Acceleratie op verschillende delen van het circuit. - Gebruikte koppel en vermogen op verschillende delen van het circuit. - en andere relevante informatie! Als iemand informatie heeft van een willekeurig circuit (deze graag er wel even bij vermelden), dan zou ik dit graag ontvangen op noise_aloud@hotmail.com. Alvast bedankt! Iccarus
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 10:19 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik denk dat je hier weinig mensen vind die zoveel sensoren op hun kart hebben zitten dat ze je dit kunnen vertellen, zeker het gebruikte koppel/vermogen zal een probleem worden om als meetwaarde te krijgen. (deze kun je uiteraard aan de hand van verschillende factoren wel uitrekenen)
Maar wie weet...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 10:26 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Neem ook eens contact op met Roteq ( www.roteg.nl). Zei weten alles van het meten van de dingen die jij aangaf.
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 10:33 am |
|
|
Ik kan je alleen helpen aan loggegevens van een prokart, maar daar zul je weinig aan hebben. Roteg kan inderdaad al die gegevens aan je verstrekken als hij zou willen.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
ken
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 2:08 pm |
|
Geregistreerd: zo maart 15, 2009 12:04 am Berichten: 100 Woonplaats: Den bosch
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 5:25 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: ma okt 26, 2009 8:59 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Wij gebruiken de Mychron 4 datalogger icm de GPS unit. De gegevens die jij zoekt hebben wij.
Stuur even je email adres via PB zodat ik je de bestanden kan sturen. Had je een bepaald circuit in gedachten?
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: di okt 27, 2009 10:01 am |
|
|
Ik het email adres al.....
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
Kenneth Van Assche
|
Geplaatst: do sep 02, 2010 1:12 pm |
|
|
RAM racing, zou het mogelijk zijn om die gegevens eens door te sturen naar mij ook? wij zijn namelijk ook met een gelijkaardig project begonnen en het zijn belangrijke gegevens voor het dimensioneren van de elektrische motor, het circuit maakt niet direct iets uit. Het is de bedoeling dat we eerst de nodige berekeningen maken. Dus eerst berekenen we hoeveel energie we nodig hebben om een bepaald circuit aan een bepaalde gemiddelde snelheid en acceleratie een kwartier lang vol te houden. Daarvoor zouden u gegevens ideaal voor zijn denk ik.
|
|
Omhoog |
|
 |
ferrari91
|
Geplaatst: do sep 02, 2010 9:59 pm |
|
Geregistreerd: di maart 31, 2009 8:13 pm Berichten: 333 Woonplaats: geertruidenberg
|
Martijn (buijsprojectracing) heeft zulke info In zijn pc staan
_________________ Kombikart Rotax Max Senior uit 2006
|
|
Omhoog |
|
 |
Matthijs
|
Geplaatst: vr sep 03, 2010 6:45 am |
|
Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm Berichten: 411 Woonplaats: Amersfoort
|
Citaat: Ik kan je alleen helpen aan loggegevens van een prokart, maar daar zul je weinig aan hebben. Oh? Mooi spul dat Mychron. Doen jullie feitelijk iets met de informatie? Of gebruik je het alleen om te zien waar je wat op Martijn laat liggen? (geintje). On topic: waarom zou de data van een prokart niet interessant zijn? Om vanaf niets een elektrische kart op te bouwen die even snel gaat als een rotax max is (onrealistisch?) ambitieus.
|
|
Omhoog |
|
 |
Kenneth Van Assche
|
Geplaatst: vr sep 03, 2010 6:31 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: vr sep 03, 2010 6:48 pm |
|
|
data is onderweg
|
|
Omhoog |
|
 |
KenR
|
Geplaatst: vr sep 03, 2010 7:32 pm |
|
|
Kenneth Van Assche schreef: Dit is natuurlijk ambitieus, als ons budget het toelaat zullen we dit zeker proberen te benaderen. RAM racing: Mijn email is kenneth.vanassche@student.kdg.beLeuk dat ze op KDG met zo'n projectje bezig zijn. Ik heb zelf vorig jaar tegen onze docenten op De Nayer gezegd dat ze zich beter ook eens met zo'n projectje zouden bezig houden. (Er staan daar nog minstens vier kartchassis rond te slingeren  ). Kijk in ieder geval voor de batterijen eens naar een lithium-ijzerfosfaat batterij. Voor weinig geld een heel goede gewicht-capaciteit verhouding. Ik heb er zo voor een projectje zelf ééntje laten overkomen van deze verkoper en de werklelijkheid benadert de opgegeven specificaties nogal goed.
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: di sep 07, 2010 11:21 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Neem anders eens contact op met Eglem Karts; die hebben reeds zelf zo'n kart in productie. Heb er van de week op gereden. Was best bijzonder..... Vermogen viel niet tegen; kunnen ze op schroeven tot 13,5 PK.
Frank Eglem heeft er veel verstand van... ...
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |