Auteur |
Bericht |
highfly
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:52 am |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
@ Peter Vriezen, De baan in driebergen mag wel wat nieuw asfalt hebben. Dat zal ook van het voorjaar gebeuren als de vergunning verlengd is en de vorst uit de grond is. De baan is momenteel wel wat hobbelig en naast de zijkanten (met name in bochten) is het asfalt slechter, maar een goede coureur die hard rijdt vliegt er zo overheen en die komt ook niet naast de baan  . Het is dus zeker niet zo dat er totaal niet te rijden valt. Gisteren (zondag 8-11-2009) was het ook weer extreem druk met Prokarts, 390cc's en zelfs één Vampire (VT250). Frankje en ik zien je graag een keer verschijnen om met je 'wedstrijdje' te doen!
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 9:55 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Mag er dan weer gereden worden met een VT250 op Driebergen ?? Ik hoorde dat ivm de nieuwe vergunningen het geluid beperkt was tot 90db..... en no way dat een VT250 daar onder blijft.
Ben benieuwd hoe het zit?
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankje
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 3:00 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Eey Wilfred, Ik ben gister naar Driebergen geweest. En er reedt inderdaad een Vampire rond , niet de normale maar de R versie. Maar volgens mij was het niet een probleem. (de man zei ook dat ie anders gelijk zou stoppen)
Heb hier nog 4 koppelings tandwielen liggen maat 13 voor TKM (ik ga denk ik gewoon groter tandwiel achter rijden) Dan hoef ik ook niet hele nieuwe tandwielen te bestellen, Ik heb er iengeval wel eentje over voor je
@Peter Vriezen
Het is inderdaad niet de allebeste asfalt, maar er is naar mijn mening maar 1 bocht die echt erg is , de rest is gewoon fijn te doen. Alleen op bepaalde stukken kan je er beter niet afgaan. Maar dat heb je op meerdere banen. Lijkt me iengeval leuk om keertje tegen elkaar te rijden.
@Highfly Nog harstikke bedankt voor alle hulp om toch nog me 390 aan de praat te krijgen!! Lijkt me iengeval leuk om keertje mee te doen met een wedstrijd. Wat voor tandwiel verhouding kan ik trouwens het best gebruiken voor 3bergen?
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
Laatst bijgewerkt door Frankje op ma nov 09, 2009 5:03 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 3:46 pm |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
@ wilfred,
Ligt er natuurlijk volledig aan hoe en waar je meet! Volgens de DMSB meting maakt hij 92 dB, de KNAF had weer andere waarden. Ga je op 1 m van het circuit staan of 5 meter? Wat is de norm?
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 4:39 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@RJ,
Ik weet dat er veel staat of valt met de manier van meten, maar gezien alle heisa die er geweest is omtrent de Swissauto's op Driebergen (te veel geluid) en de gedane metingen vond ik het vreemd dat er hiermee gereden mocht worden. En zoals je aangeeft is de meting wel hoger dan de gestelde norm van 90db op Driebergen.
Daarnaast heb ik in een ander topic al de officiele metingen gemeld van Swissauto (is geen Vampire, weet ik maar zal niet veel schelen denk ik), zie hieronder:
If your engine does not meet the "DMSB" requirements, you will be banned of the track(s) !
For the information of the drivers; the measurements values of the Swissauto 250 engine:
Pass by 100 dBa Above the track 105 dBa Static 93 dBa
Uit jouw antwoord dat de Vampire 92db produceert maak ik niet op of dit statisch is of rijdend met volgas.... Gezien de metingen van de Swissauto zou ik zeggen dat het statisch is. Kortom, het blijft bij banen als Driebergen subjectief wat mag en wat niet.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Allkart
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 6:33 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 17, 2008 7:04 pm Berichten: 163 Woonplaats: Doorn
|
@Frankje
Als je weer op driebergen gaat rijden ,laat het even weten. Ik tuf er af en toe ook weer rond met de 390. Ik rij met 12 42 (428)
_________________ Mega1-Biland SA-250 / CRG RRR-Aixro
|
|
Omhoog |
|
 |
highfly
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 6:37 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
@Wilfred,
Ik heb het er gisteren nog met Rebco over gehad. Swissauto maakt meer lawaai naar het schijnt dan de Vampire. Daarnaast ging de bestuurder ook niet tot het gaatje. Rebco heeft de eigenaar vooraf gewaarschuwd dat als geluid te heftig zou zijn dat hij eraf moest.
@ Frankje,
Achter heb je nu de goede, 68tands. Voor moet je dan een 20tands hebben voor 219 ketting. TKS in Losser kan je daar zeker aan helpen. Maar uiteraard Ben de Paauw ook wel.
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 7:21 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
ik denk dat er van de rijders die dit seizoen in eefde 390 reden er hooguit 1-2 zullen zijn die de gp4 gaan rijden.
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: ma nov 09, 2009 7:40 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
ik wil de overstap wel wagen richting de gp4 ipv karting events
zit alleen nog te twijvelen in welke klasse, de vt-250 of de rk1 ligt er een beetje aan wat m'n broertje wil gaan doen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
highfly
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 9:52 am |
|
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 8:26 pm Berichten: 94 Woonplaats: Hilversum
|
@JVD,
Wat zou voor jou de reden zijn voor overstap van NK > GP4. Is dat een kosten besparing, sfeer of organisatie? (zonder gelijk te gaan 'bashen' hoor richting Karting Events). Maar ik ben benieuwd of de GP4 inderdaad voor veel rijders een serieuze overweging is. En de GP4 daardoor gelijk vanaf de start een leuke, groeiende, competitie zal worden.
Groet, HighFly
_________________ Heb: Parolin Kit Kart + Honda 390CC (conform VKCT reglement) Startnummer: 97 bij Kartclub Eefde
Had: BRM DK2 + Honda 390CC (conform VKCT reglement) uit 2002. Startnummer: 116 bij Kartclub Twente
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 2:10 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: ik denk dat er van de rijders die dit seizoen in eefde 390 reden er hooguit 1-2 zullen zijn die de gp4 gaan rijden. Hoezoe denk jij dat?
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 5:01 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Heb vooralsnog geen enkele reden om Len (Kartingevents) de rug toe te keren en bij een andere organisator te starten. Zoals bij elke competitie zullen er over en weer best enkele "pijnpunten" zijn, maar dat biedt dan weer mogelijkheden tot verbetering. Mocht het zo zijn dat 95% van het VT 250 veld besluit om GP4 te gaan rijden, dan wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar tot die tijd blijven we gewoon bij kartingevents rijden.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:01 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Ik ben van plan om mee te gaan rijden in de 390cc klasse.
@Frank, doe ook gewoon mee met je 390. Ik heb ook heel weinig verstand van afstellingen mischien kunnen we elkaar op weg helpen. Ik hoop er in iedergeval veel van te leren op het gebied van rijden maar ook zeker op het gebied van de juiste afstelling vinden.
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:45 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
de voornaamste reden is dat er bij de GP4 een kwalificatie gereden word en bij de Knaf niet inschrijfgeld is iets goedkoper (al is het niet veel) maar alle beetjes helpen en alle licenties die je extra nodig hebt bij de knaf, heb je bij de GP4 niet
dus alles is iets losser ik ben ook maar een hobby rijder en moet het ook maar doen van mijn normale loon als ik bij de knaf vooraan wil meerijden, zou ik gewoon het 3 dubbele moeten uitgeven, dan wat ik nu al uitgeef en dat is voor mij gewoon niet te doen
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 6:46 pm |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
@ Alex; Zie ik ook niet zo snel gebeuren..... Dat velen dat zullen doen. Wellicht is het wel zo dat GP4 nieuwe aanwas genereerd vanwege andere instap-voorwaarden.
Onze rijders zullen ook niet het NK zomaar verlaten...... Wellicht andere teamrijders die geen NK rijden, zien wel wat in GP4.
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |