Auteur |
Bericht |
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 6:23 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Wat moet er allemaal aangepast worden aan een gx390 van een stroomgroep (aggegraat) voor naar een kart ?
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 6:50 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Gaan voor een verse geprepareerde lijkt me hier toch het makkelijkst en ook qua prijs interessant, is dit naast je schakel of ipv? Na een uur of 100 waren wij wel uitgekeken op de power onze standaard 390 maar het ding was met een klein beetje onderhoud ongewoon zuinig en betrouwbaar. Is PTM (standaard of getuned) tegenwoordig een goed alternatief voor een Honda?
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 6:57 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Dit is voor vervanging van mijn gx200. Mn schakel blijft nog lekker staan
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 7:28 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Aha. Van een standaard single GX200 naar een 390 is al een verdubbeling qua vermogen en je koppel neemt enorm toe. Zelfs met de 9 pk uit je onderschrift is het verschil enorm, denk maar aan de Amerikaanse tekst "there's no subtitute for cubic inches" (vrij vertaald: er is niets beter dan veel inhoud). Ruwweg is een dubbele cilinderinhoud niet alleen een dubbel vermogen maar ook een dubbel koppel. Je komt met een 390 met dikke klappen een bocht uit en de top is daarnaast fiks hoger. Dan heb je met jouw leeftijd toch voorlopig wel 4 takt powerrrr genoeg? Overigens, ik heb dat generator ding ook zien staan maar gezien de nw prijs is het maar zeer de vraag of het een Honda of een cheapy wannabee is. Je dient ook nog te investeren in een dure koppeling, een opvoerpompje, een tank slang, een 428 ketting en een achtertandwiel. Dan ben je al heel veel euri's verder.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 7:58 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 8:09 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Als je gaat tunen komt idd daarbovenop oa de drijfstang aan de orde.
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 8:18 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Als je niet gaat tunen ook hoor... we hebben vorig weekend nog een originele drijfstang in elkaar gedraaid op een niet getunde motor. uiteraard wel zonder begrenzer maar dat valt niet echt onder tuning. Een drijfstang zonder lagerschalen zal niet lang goed blijven draaien.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
TechnoPro
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 8:49 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Je moet een andere krukas. De krukas voor stroomgroep is licht conisch , kan je niets mee doen voor kartkoppeling.
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 8:49 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Vreemd, na de 100 uur die wij er mee gereden hebben in 2 seizoenen was het blok echt nog helemaal kakelvers. Wij reden ook zonder begrenzer. Het enige wat we extra gedaan hebben is een klein beetje Xeramic toevoegen na het inrijden en bij de oliewissels. Neem aan dat de kwaliteit van een blok van ca 1997 niet anders is dan een blok van tegenwoordig  .
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: zo feb 10, 2013 9:19 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Misschien toch wel, deze drijfstang liep warm en trok een spoor van ellende over het bigend. Wel schoon kunnen krijgen, en er zit nu een mooie CNC in. Ik heb overigens nog een ander carter staan waarbij de originele drijfstang afbrak en door het carter naar buiten kwam. Dus ja, misschien heb je meer geluk dan vele andere die met een hoop schade naast de baan stonden  Ik heb ook nog een GX270 blok, met originele drijfstang (ook een ouder blok) die nog wel zgan is. Denk dat de 13PK op 5500 RPM toch iets te veel is voor de originele drijfstang
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
VWimpie
|
Geplaatst: ma feb 11, 2013 6:46 am |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Ik heb ook precies het zelfde gehad!
Lagerschalen zijn echt wel nodig.
Je zou misschien ook de kruktap afkunnen draaien naar 19.05 mm dan kan je er een noram koppeling opzetten
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: ma feb 11, 2013 9:58 pm |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Heb er destijds onder de standaard 390 rijders en de kartzaak die er toch de nodige verkocht had nooit slechte ervaringen over gehoord. Maar misschien hebben de gebruikte goede olie en de Xeramic ook wel een gunstige uitwerking gehad. Om zo maar te stellen dat het nodig is gaat me ver maar een aanpassing kan zeker aan te bevelen zijn. Kan me trouwens voorstellen dat naaldlagers in een pompdrukloos olielikker/oliemist systeem nog beter functioneren dan lagerschalen maar wellicht is de montage wat lastig;)
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: ma feb 11, 2013 10:26 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
De Arc drijfstang heeft juist een olie pompende functie op de lagerschalen. Goed, hij kost 200 euro voor een 390, maar dan heb je ook wat.
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: ma feb 11, 2013 10:27 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm Berichten: 1754
|
Alvast bedankt mannen
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
VWimpie
|
Geplaatst: ma feb 11, 2013 10:40 pm |
|
Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm Berichten: 215 Woonplaats: Haarlem
|
Je kan ook wel met een standaard drijfstang rijden het is bij mij een jaar goed gegaan toen liep hij vast en aan de olie kan het bijna niet liggen want bij mij gaat er alleen castrol 10w-40 in en werd om de 3 keer rijden vervangen
_________________ ´02 Tonykart, G390F
Turquoise Golf III GTI 16v ´95 R.I.P. Golf III GTI Edition ´94
|
|
Omhoog |
|
 |