Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 8:16 pm 

Geregistreerd: di jul 31, 2007 3:40 pm
Berichten: 15
Gisteren gaan rijden in genk.Goed kunnen rijden tot 14u dan begon de motor te stotteren,in te houden bij +-12000tr/min maar loopt dan wel nog verder op in toeren. Reed met sproeier 170.
Batterij gecontroleerd,spanning was ok,ook tijdens het starten,maar voor alle zekerheid toch eens een andere gezet,negatief.
Dan de powervalve gecontroleerd en volledig schoongemaakt(ze zit mooi los).Negatief.
Dan een kleinere en grotere maat sproeier geprobeerd.Negatief.
Luchtfilter ook vervangen.
Uitlaatdemper gecontroleerd,buis niet over en wol ok.
Andere carburator gezet, nog steeds hetzelfde.
Ben nu wat ten einde raad,vandaag nog een revisiesetje gaan halen voor de branstofpomp wat ik deze week ga vervangen(zou normaal ok moeten zijn, motor en brandstofpomp zijn zes uur geleden volledig gereviseerd, maar weet niet wat het anders nog zou kunnen zijn.
Bobijn heb ik ook nog niet geprobeerd maar dit zou heel zelden voorkomen(mijn toerenteller valt op die moment ook niet uit of zo,en onder de 12000 tr rijdt hij perfect. Hopend dat jullie mij wat verder kunnen helpen met mijn probleem, alvast bedankt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 9:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Misschien eens een andere bougie proberen.
Wat ook kan is dat het dopje (dat koperen busje dat je erop schroeft) van de bougie los zit, daarvan gaat de max ook weleens stotteren. Het lijkt onwaarschijnlijk, maar heb het zelf meegemaakt :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 10:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
max.....

ik heb dat ook gehad...... ACCU bleek achteraf stuk te zijn geweest.
Nieuwe Accu er op en weg was het....

Heel makkelijk, maar ik heb ook van alles vervangen / geprobeerd.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 10:17 pm 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 8:26 pm
Berichten: 87
Citaat:
Dan een kleinere en grotere maat sproeier geprobeerd


toch wel je naald in het 1ste rijker en in het 2e geval armer gezet?
hoe was de buitentemp.?
als die rond de 19-22 graden was, had je waarschijnlijk beter af geweest met een 168 sproeier en je naald op stand 1.
het is maar een idee.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo okt 12, 2008 10:35 pm 

Geregistreerd: di jul 31, 2007 3:40 pm
Berichten: 15
Bougie heb ik reeds vervangen,was ik erbij vergeten te vermelden.De accu heb ik verwisseld en dit gaf geen beter resultaat.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma okt 13, 2008 8:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
maar is spoeier 170 niet aan de grote kant ?:)

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 3:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
170 is voor hele koude dagen 5-10 gr. dus best wel groot voor het weertype van nu.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di okt 14, 2008 3:48 pm 

Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm
Berichten: 578
Woonplaats: THORN
Wij waren afgelope zaterdag ook opgenk enhebben met de RM juniorprecies dezelfde problemen gehad. Na een nieuwe membraam in de pomp en een grotere hoofdsproeier was het grotendeels weg.
Maar liep nog niet perfect.
Er waren er meer met problemen met de maxen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 11:19 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Het rare is dat je (ook met andere types motoren) soms dagen hebt dat het echt allemaal niet lekker wilt lopen. Heb het zelf ook al veelvuldig meegemaakt dat ik niet de enige was die die dag probs had.
De oplossing? Tot nu toe nog niet gevonden. :-(


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo okt 15, 2008 2:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
@Swiss 100cc iame Racer

Is het geen klapperende Bobine/bekabeling?
Staat je ontstekings moment juist? Niet te vroeg...

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David