Auteur |
Bericht |
waldo_s
|
Geplaatst: vr nov 20, 2009 2:43 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
bij een micromax is de carburator begrenst zit een soort van blokje in dat zorgt dat de gasschuif niet volledig open kan
|
|
Omhoog |
|
 |
dbr659
|
Geplaatst: zo okt 23, 2011 11:36 pm |
|
Geregistreerd: do sep 01, 2011 10:09 am Berichten: 22 Woonplaats: Rosmalen
|
afgelopen zondag op Berghem geweest voor de laatste ronde van het chrono kampioenschap.
Ik vind het toch moeilijk om allemaal te zien wat nu junior, senior en olympisch is.
Kunnen jullie het verschil uitleggen want sommige hebben ook weer voorremmen en andere weer niet
|
|
Omhoog |
|
 |
Jurgen#21
|
Geplaatst: ma okt 24, 2011 6:28 am |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm Berichten: 336 Woonplaats: Oudenbosch
|
Junior heeft geen powerval op de motor de andere 2 wel (rode dop achter op het blok) Olympisch is bijna het zelfde als senior maar dan zonder voorremmen En senior heeft wel voorremmen
_________________ Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)
|
|
Omhoog |
|
 |
dbr659
|
Geplaatst: ma okt 24, 2011 10:36 am |
|
Geregistreerd: do sep 01, 2011 10:09 am Berichten: 22 Woonplaats: Rosmalen
|
okee...dat is nog eens duidelijk....dank je Jurgen!!
|
|
Omhoog |
|
 |
rogerwilco3
|
Geplaatst: wo okt 26, 2011 6:18 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 10, 2011 2:31 am Berichten: 13
|
uit een vermogens grafiek valt uit te lezen dat een: micro max 6,9 PK leveren kan. mini max 13,6 PK junioren max 20,4 PK senioren max en Olympisch 28,5 en een DD2 leverd circa 32,6 PK
door de bouw van de cilinder zit eer een power dip in het vermogen grafiek bij circa 11.900 toeren door dat een micromax een minder vermogen heeft heeft deze motor niet het vermogen over deze sprong heen te komen de volgende dip komen we tegen rond de 13000 toeren en het volgende dipje vind je ongeveer bij 13.900 toeren. de enige vreemde eend in de bijt is de DD2 cilinder die heeft aan de zijkant van de grote uitlaat poort links en rechts oortjes zijn geplaatst. Deze zijn vergelijkbaar met cilinders die op een Rotax 122 en 123 worden gebruikt zoals op een Aparilia AF1.
Daarin tegen is een mini of junioren cilinder op zich het zelfde als een senior / Olympisch alleen zit er voor de laatste cilinder een extra uitsparing waar de powervalve in komt
groetjes Wilco
|
|
Omhoog |
|
 |