Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 20, 2009 2:43 pm 

Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm
Berichten: 321
Woonplaats: genk
bij een micromax is de carburator begrenst zit een soort van blokje in dat zorgt dat de gasschuif niet volledig open kan


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo okt 23, 2011 11:36 pm 

Geregistreerd: do sep 01, 2011 10:09 am
Berichten: 22
Woonplaats: Rosmalen
afgelopen zondag op Berghem geweest voor de laatste ronde van het chrono kampioenschap.

Ik vind het toch moeilijk om allemaal te zien wat nu junior, senior en olympisch is.

Kunnen jullie het verschil uitleggen want sommige hebben ook weer voorremmen en andere weer niet


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 6:28 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Oudenbosch
Junior heeft geen powerval op de motor de andere 2 wel (rode dop achter op het blok)
Olympisch is bijna het zelfde als senior maar dan zonder voorremmen
En senior heeft wel voorremmen

_________________
Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 24, 2011 10:36 am 

Geregistreerd: do sep 01, 2011 10:09 am
Berichten: 22
Woonplaats: Rosmalen
okee...dat is nog eens duidelijk....dank je Jurgen!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 26, 2011 6:18 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 2:31 am
Berichten: 13
uit een vermogens grafiek valt uit te lezen dat een:
micro max 6,9 PK leveren kan.
mini max 13,6 PK
junioren max 20,4 PK
senioren max en Olympisch 28,5
en een DD2 leverd circa 32,6 PK

door de bouw van de cilinder zit eer een power dip in het vermogen grafiek bij circa 11.900 toeren door dat een micromax een minder vermogen heeft heeft deze motor niet het vermogen over deze sprong heen te komen de volgende dip komen we tegen rond de 13000 toeren en het volgende dipje vind je ongeveer bij 13.900 toeren. de enige vreemde eend in de bijt is de DD2 cilinder die heeft aan de zijkant van de grote uitlaat poort links en rechts oortjes zijn geplaatst. Deze zijn vergelijkbaar met cilinders die op een Rotax 122 en 123 worden gebruikt zoals op een Aparilia AF1.

Daarin tegen is een mini of junioren cilinder op zich het zelfde als een senior / Olympisch alleen zit er voor de laatste cilinder een extra uitsparing waar de powervalve in komt

groetjes Wilco


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David