Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 9:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Nou je kan een grote ramp voor zijn, zoals wij nu hebben de lager schalen zijn op.. Het koper kleur komt er door heen als je door rijd slaat die op een gegeven moment helemaal kapot... Dus dat vervangen we voor een paar tientjes... en als je er mee door gaat rijden worden het hele honderden euro's.. dus dan haal ik hem liever wel uit elkaar :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 9:40 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
als je gewoon netjes sleutelt en het juiste gereed schap gebruikt b.v. zo min mogelijk gebriuk maken van een verstelbare steek sleutel dan valt het allemaal wel mee

en als je iets monteert op je kart zet het dan meteen geheel vast en denk niet dat doe ik dadelijk wel ff zo voorkom je de meeste fouten


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 9:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Meestal is het wel handig om gwn alle bouten te controleren na een jaar of ze uberhaupt nog in tact zijn en ook nog ff vast draaien want meestal willen ze los trillen.. Als het bouten moeten zijn die vast moeten en nooit meer los kan je ook die ene bouten lijm gebruiken weet alleen die naam nie meer.. :wink:

En benzine slangen checken of ze niet hard worden.. :wink:

En gas kabels checke of ze niet aan het slijten zijn...

Dat soort kleine prul dingen kunnen wel van belang zijn :wink:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 9:48 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
Citaat:
bouten lijm


ik denk dat je nut lock van loctite bedoeld nummer 243

je hebt ook stud lock die zit wat vaster maar is dus ook moeilijker los te halen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 9:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
Ik verkoop hem meestal nadat ik gekart heb :mrgreen: , uiteraard is poetsen heel erg belangrijk, je komt zo verborgen gebreken, losgelopen moertjes enz tegen, tevens zie ik liever een net gepoetste kart dan sommige die met een olieboot op het circuit aankomen, vervolgens meer sleutelen (dat moet je thuis doen) dan rijden en druk in de weer zijn met Tywraps om de zooi bij elkaar te houden, en geloof me er zijn er VEEL die met troep rondrijden.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 10:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ja dat merk je ook wel veel fart, aan het rijgedrag van de mensen.
Ze letten nergens op.. ik ga niet een inhaal poging doen terwijl ik bijna zkr weet dat me kart er aan kapot gaat dan wacht ik wel ff.. maar die mensen pleuren hem overal voor... En dan hebben ze zo olie boot.. dan rassen ze door het zand.. en 2 weken daarna zie je ze weer en die kart is weer net zo vies... en wat dacht je al dat zand tussen de lagers ect..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 20, 2007 10:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 14, 2006 8:58 pm
Berichten: 471
Woonplaats: Emmercompascuum DR
Citaat:
De voornaamste reden om de kart schoon te maken is voor mij sowieso dat je dan de boel gemakkelijker kan controleren, en omdat je dan prettiger kunt sleutelen, niet zozeer omdat ie er dan zo mooi bij staat, al is dat natuurlijk een positieve bijkomstigheid


ben ik het helemaal mee eens

En ik haal ook niet geregeld de kart helemaal uit elkaar maar alleen in de winter gedurende het seizoen is het gewoon poetsen en nakijken
maar goed ieder doet het op zijn manier
sleutelen en poetsen hoort ook een beetje bij deze hobby vind ik


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2007 12:56 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Ik heb nou het probleem gehad dat het kettingvet niet goed bleef hangen.. De gene die dan achter mij zaten heeft dah wel gemerkt zowel met zijn kart als helm, kwam ik later pas achter nadat er iemand naar me toe kwam... je spettert een beetje jongeman..!

kwam bij bb karting verdaan busie kost geloof ik 24 euro..
Duurste wat die had staan, dan gaat ik weer lekker over op de goedkopere die teminste WEL blijft zitten :lol:
Maar dit jaar had ik daar dus veel schoonmaak problemen mee.. alles blijft der op hangen...

Trouwens een vraag he... Ik maak mijn kart ( frame ) schoon als er olie op zit met Benzine.. en daarna zet ik het in de poets...??
Meer mensen die ut zo doen?

( * gewoon benzine, euro 95 geloof ik, maar dat maakt niet zoveel uit.. als je het daarmee gedaan hebt wordt je lak heel dof dan zet je het in de poets en is het weer glanzend mooi schoon)

Grtz,

jef


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2007 10:27 am 

Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm
Berichten: 131
Woonplaats: marum
ik poets mijn kart na elke keer rijden en in de winter haal ik hem helemaal uit elkaar


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2007 10:39 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 13, 2005 11:30 am
Berichten: 769
Woonplaats: Utrecht
elke keer na het rijden (thuis) maak ik hem helemaal schoon met wd40 en een oud laken verscheurd in heel veel witte doekjes. voordat ik naar huis ga, ga ik er nog even overheen met een doekje over de delen die later misschien niet meer zo gemakkelijk weg te vegen zijn. hoe beter je het schoonmaken bijhoud hoe makkelijker het te doen blijft, aangezien smeer van de ketting na een paar goeie dagen niet meer zo goed van alles af te krijgen is. sommigen delen zijn alleen makkelijk schoon te maken als het gedemonteerd is zoals het motorblok etc. deze maak ik ook niet na elke keer rijden (enkel waar ik met een doekje bij kan). op deze manier ben ik gelukkig welleens op tijd een probleempje tegen gekomen.

_________________
Afbeelding
ICC Kartracing*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2007 12:54 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
RV, zo doe ik het ook, als laatste spuiten wij hem in de Multiwax.

_________________
Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2007 1:04 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Rv, idd ja met die ketting smeer.. Dat verhard later wat..

Maar ik denk dat de meeste zo te horen het wel zo doen.. Van als ze gekart hebben het zichtbare en waar je bij kan het schoon te maken.
En dan met een schone kart die keer derop er weer heen kunnen.

Maar haalt ook iedereen hem elke winter hem HELEMAAAL uit elkaar ?
Vraag ik me af...?


Jef


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 21, 2007 4:02 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm
Berichten: 582
Woonplaats: Eindhoven
ja iedere winter

_________________
burn rubber not your soul


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2007 12:20 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
tony kart racer schreef:
lijkt mij niet echt gezond voor de kart als hij vaak uit elkaar gehaald
word of vergis ik mij daar in?
ik haal hem niet uit elkaar als daar geen rede voor is.
een goede rede noem ik dan als er iets stuk is .

Hangt ervan af wat je onder "uit elkaar halen" verstaat. Ik denk dat telkens uit elkaar halen enkel iets is voor competitie rijders/tuners. Zo zijn zij zeker dat ze elk onderdeel gecheckt hebben, dus niets over het hoofd gezien wat je bij gewoon reinigen wel kan voorhebben, én het materiaal ziet er altijd tip top uit. Als recreant is kuisen na of voor elke dag karten de moeite om te zien of er geen dingen zijn die stuk of aan vervanging toe zijn. 1 keer per jaar helemaal uiteen halen (tijdens de winterstilstand) is toch een aanrader.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 22, 2007 3:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 03, 2006 10:18 pm
Berichten: 272
Woonplaats: Nijmegen
Ik denk dat ik hem ook na een dagje schoon zou maken en
dan gelijk even alles in vetten.
Zo zie je ook gelijk of alles nog vast zit en werkt.
Is wel prettig als je de volgende keer weer gaat rijden.
En mooi schoon is toch ook gewoon mooi 8) , oog wil
ook wat
En daarbij verkoopt het wel weer iets makelijker
denk ik, als je hem weg doet.



edit:mag je een kart trouwens met een hoge druk reiniger af
spuiten, wel opgelet met de lagers natuurlijk?


Laatst bijgewerkt door MG op do feb 22, 2007 3:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David