Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: roterende inlaat
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 4:53 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 5:25 pm
Berichten: 84
Wie kan mij de voordelen en nadelen vertellen van een TM blok met roterende inlaat ten opzichte van een normaal TM icc blok???

Alvast hartelijk dank


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 5:42 pm 

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 8:43 pm
Berichten: 795
Woonplaats: jamaica JAH MANN
ik weet niet presis de voordelen maar normaal zou rotend meer vermogen hebben als hij op toeren is dan membraam (als alles gelijk is he) maar de icc heeft meer kracht onderin en grotere powerband geloof

en dacht ook dat roterend meer slijt maar weet nie zeker


CORRECT ME IF IAM WRONG :p

gr ken

_________________
BROODJE FRIKANDEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 7:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
Berichten: 512
Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
gebruik de zoekfunctie en kom er dan achter hoe geweldig roterend is.....
Hartstikke snel, lekker veel reviseren en snel iets stuk rijden.
En icc is moderner!

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 8:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Een ICC is inderdaad moderner, maar zo lijkt het net of een roterende na 3 rondjes stuk is, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.
Het grootste probleem van de roterende TM blokjes is niet dat ze roterend zijn, maar dat ze al wat jaartjes erop hebben zitten, en het dus moeilijk is om een goede te vinden.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 9:21 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 5:25 pm
Berichten: 84
maar stel ik vind er een die reeds gereviseed is (aantoonbaar) dan zou ik er goed mee kunnen rijden.... en zal de slijtage (misschien) sneller zijn???


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 10:50 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Het "probleem" met een roterende situeert hem op 2 vlakken: 1. Je moet zo'n type hoger in toeren houden omdat daar zijn kracht zit en als je té laag in toeren zit valt je kart bij wijze van spreken bijna stil en 2. Omdat de roterende schijf soms wat weinig smering krijgt zal die ook al eens sneller de geest geven.
De combinatie van beide zaken maakt dat je dus ook al eens sneller kosten zal hebben aan zo'n motor.

MAAR: Als je weet hoe je met zo'n motor om moet gaan én je kijkt hem na elk dagje rijden goed na zal je er véél snelle rondjes mee kunnen rijden. Het hangt dus een groot deel van jezelf af of je er veel (lang) plezier aan zal hebben.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 10:54 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
het zijn niet de ideaale motoren om te beginnen maar het kan wel

ze hebben een beetje het naadeel dat je em op toeren moet houden anders slaat ie vet en dan moet je em weer op gang maken je heb veel feeling voor de motor nodig dus en ook wat verstand van afstellen van de motor


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di feb 13, 2007 11:19 pm 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 5:25 pm
Berichten: 84
okay, dat zijn wijze woorden, daar kan ik wel wat mee....

Toch nog maar heel even verder kijken denk ik...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 9:05 am 

Geregistreerd: zo feb 11, 2007 5:25 pm
Berichten: 84
En hoe is dan eigenlijk het slijtagebeeld van een ICC motor, wanneer je hier normaal mee omgaat en goed onderhoud???


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 14, 2007 12:02 pm 

Geregistreerd: wo okt 04, 2006 8:31 pm
Berichten: 131
Woonplaats: marum
als ik jou was was zou een nieuw type tm crosblok nemen die zijn een stuk minder gevoelig voor revisie vergeleken met een icc maar ook iets minder snel maar om te beginnen is het zeker een aanrader een crosblok heeft het vermogen meer verdeeld over het hele gebied zowel onderin als bovenin wat het rijden wat makelijker maakt als nog niet zoveel ervaring hebt


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David