Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 10, 2006 11:08 pm 

Ik heb begrepen van de leverancier dat de poorten van de cilinder zijn aangepast en dat de inhoud is vergroot. Helaas kon hij mij verder niet veel vertellen. Ik zal als ik de cilinder heb deze eens met het origineel vergelijken en dan later nog eens op je vraag terugkomen.

Origineel zit er een 17mm carburateur op de kart en de nieuw is meteen een stuk groter, namelijk 27mm.

Maargoed ik heb de spullen dus besteld en krijg deze als het goed is koemende week thuis. Als ik het allemaal heb dan zal ik ook meteen laten weten wat de verschillen precies zijn.

Naast een andere cilinder en carburateur heb ik ook een andere uitlaat besteld voor de kart. Volgens het duidse F-Kart forum zijn de dingen die ik heb besteld speciaal voor de kart ontworpen en geven zij een goed resultaat. Ook schijnt de prijs goed te zijn. helaas heb ik ook nog geen foto's van de spullen dus ook die zal ik maken zodra ik alles in huis heb.

Maar ik wilde ook nog even terugkomen over het vervangen van de vario rollen. want als ik het goed begrijp dan kan ik het beste zwaardere rollen monteren omdat de kart dan een hogere topsnelheid heeft alleen trekt ie slomer op.

Het probleem met de kart op dit moment is dat ie ong 80 loopt en als je een heuvel op moet zakt ie weg naar zeg maar 60. En dat is dus echt kut als er auto's achter je rijden. Wat ik dus wil is dat ie harder loopt en dat als ie dan iets meer weerstand krijgt wel op snelheid blijft, heb je hier ook tips voor?

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo dec 10, 2006 11:50 pm 

Citaat:
Het probleem met de kart op dit moment is dat ie ong 80 loopt en als je een heuvel op moet zakt ie weg naar zeg maar 60. En dat is dus echt kut als er auto's achter je rijden. Wat ik dus wil is dat ie harder loopt en dat als ie dan iets meer weerstand krijgt wel op snelheid blijft, heb je hier ook tips voor

de nieuwe cilinder zal met grotere inhoud in samenwerking met een grotere carburateur ook meer Nm (trekkracht) krijgen, waardoor die ook beter de berg op komt. dus het beste is om alles te monteren (dus cilinder uitlaat, carburateur) erop. en de vario in het begin zo te laten als die is. en vanaf daar verder gaan experimenteren met zwaardere in lichtere gewichten. dus stel je denkt dat die een
zwaardere versnelling kan trekken, dan zou ik daar voor kiezen. toch ben ik bang dat het terugvallen berg opwaards wel redelijk zal blijven,
het beste is als je straks een topsnelheid hebt die die net haalt. er zijn namelijk ook veel vario-aangedreven-voertuigen die een te hoge topsnelheid hebben die ze dus nooit kunnen halen, in dit geval blijft de snelheid hangen bij een bepaald toerental.. omdat die simpelweg niet meer kracht heeft om in die versneling harder te kunnen. dus lichtere rollen. het beste is dat die de topsnelheid redelijk makelijk kan halen zodat die ook nog kracht over heeft als die dus op top rijd. en niet bij elke windvlaag een paar km/u zachter gaat.

als het niet meer duidelijk is laat het dan weten, ik heb het een beetje snel bij elkaar getypt in spreektaal

Offline Profiel  

Berichttitel: Straatlegale kart
BerichtGeplaatst: ma jan 08, 2007 5:33 pm 

Afgelopen donderdag zijn de bestelde onderdelen afgehaald door UPS bij het bedrijf waar ik ze heb besteld,
helaas heb ik de onderdelen nog niet ontvangen, maar ik verwacht ze elk moment.

Ik heb inmiddels alle kunstof delen gespoten en nog meer onderdelen besteld.
Ik denk dat ik gewoon meteen alles maar eens goed aanpak.

Ik heb nu naast een andere Cilinder, uitlaat en carburateur ook een andere ontsteking en eind overbrenging aangeschaft.
Zodra ik alle onderdelen in huis heb en alles is gemonteerd zal er op mijn website meer informatie te vinden zijn, inc video's.

www.straat-legaal.nl

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 05, 2007 3:05 pm 

Ik heb inmiddels het grootste aantal onderdelen in huis.

Ik heb alleen de andere cilinderkit nog niet in huis.

Wel heb ik de sportuitlaat (Leovince Touring) en de Carburateur (Dellorto 21mm)
en het powerfilter (Malossi E5) gemonteerd. Heb al een proefrit gemaakt
en de kart loopt veel harder, maakt een beter geluid en trekt beter.

Het toerental is van 7000 naar 13000 gegaan bij volgas.

Helaas is bij de eerste rit de V-snaar gebroken.
(waarschijnlijk heb ik deze andersom gemonteerd)
Heb inmiddels een nieuwe varaiteur besteld, hier wacht ik nog ff op.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma feb 05, 2007 7:30 pm 

dat is behoorlijk verschil bijna een keer zoveel ben benieuwd hoe snel ie loopt als je alles erop hebt zitten zal wel behoorlijk sneller gaan

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za apr 07, 2007 8:53 pm 

De cilinderkit heb ik nogsteeds niet in huis. Volgens de leverancier wordt er gewerkt aan de homologatie (type goedkeuring) het kan dus nog wel ff duren. Heb deze set trouwens in Duitsland gekocht en zij hebben hem weer in Engeland besteld waar ie op bestelling wordt gemaakt...

De uitlaat en de andere carburatauer zitten er inmiddels al weer een aantal kilometers op en ik moet zeggen dat de trekkracht zeker is toegenomen (Vario is niet verandert) Het toerental is iets hoger geworden bij vol gas waardoor hij nu ook een iets hogere top snelheid heeft. volgens de gps zo'n 95km/h. Dit is een mooie snelheid om normaal met het verkeer mee te komen.

Ik ben zeer benieuwd wanneer de cilinderkit komt en wat het effect hiervan is. Ik heb trouwens even nagevraagd wat er precies aan de cilinderkit wordt gedaan. Hij wordt bewerkt t/m stage 6.

Offline Profiel  

Berichttitel: Re: Straatlegale Kart
BerichtGeplaatst: vr jan 28, 2011 11:56 pm 

weet iemand bij welke verzekerings maatschappij ik de kart kan verzekeren?
ik heb er namelijk beetje moeite mee.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 29, 2011 8:41 pm 

Citaat:
mijn zus (Nanda Trijzelaar)

FOTOOO :lol: =D) =D) =D)

heb ze wel eens zien rijden die f1 karts wel grappig

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 3:33 pm 

ik las dit kreeg het daarna nog eens van racerubber. http://www.telegraaf.nl/buitenland/arti ... id=mailart

Birel 2014 met Rotax Max Senior

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jun 12, 2011 8:02 pm 

levensgevaarlijk. je ziet die dingen niet eens in je spiegel. als je m zo op die foto op de snelweg ziet.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3