Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 11:03 am 

Geregistreerd: ma feb 01, 2016 12:36 pm
Berichten: 11
Hallo allemaal.

Ik heb mijn hoofdremcylinder gereviseerd maar nu krijg ik geen druk in de leiding.
Jammer genoeg zie ik niet een manier om een externe vloeistofreservoir aan te sluiten zoals ik in alle youtube video‘s zie.
Ik heb een ven 04 systeem, het heeft een eigen vloeistofreservoir. Deze vul ik, sluit het weer af met het rubber. Ik druk het rempedaal in draai de ontluchtingsnippel kort open en dicht en laat het pedaal weer los en dit herhaal ik honderduizend keer.
Maar er komt geen druk op het pedaal en ik zie de remblokken niet bewegen.

Heeft iemand advies hoe ik mijn remmen weer goed krijg.
Ik zou graag dit weekend willen rijden op Vledderveen.

Alvast bedankt Martijn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo apr 10, 2019 4:07 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Rem ontluchter gebruiken,en als je die niet
Hebt op de baan laten doen bij de shop.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do apr 11, 2019 11:40 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik doe het zo

reservoir vullen
dan rustig pompen tot er geen belletjes meer naar boven komen door het reservoir

dan pedaal geheel in duwen en de rem ontluchting open draaien ff wachten dan weer dicht zetten en pedaal rustig los laten. nu zou het pijl in de pompreservoir moeten dalen

dit een paar keer herhalen zorg ervoor dat het reservoir vol blijft

na een paar keer moet de rem gaan bewegen dan kun je op de nippels een doorzichtiige slang aansluiten dan kun je mooi zien of er geen lucht meer uitkomt

als er geen lucht meer uit komt kun je het reservoir op pijl brengen (staat op de pomp) en het rubber en de 2 dekseltje terug monteren

let wel op de pomp als je pompt met de deksel open dan spugt hij recht omhoog als je te hard pompt

suc6 ermee


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2019 11:26 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
stuk benzine slang aan je ontluchtingsnippel, geeft een goed beeld of er nog lucht in je remklauw zit. (belletjes in de slang) en geeft een je een goede afstroom van de remolie (funest voor je lak).
Het kan zijn dat je dus tussentijds even wat remolie moet bijvoeren, anders ga je lucht happen en heb je weer het zelfde euvel.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David