Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 7:25 am 

Geregistreerd: wo okt 25, 2017 2:35 pm
Berichten: 3
Even voorstellen, Ik ben Peter.
Omdat mijn 2 jongens allebei een CRG mini hebben, heb ik een tijdje terug voor mezelf ook een kart gekocht. Een CRG met een 125 cc Iame Leopart.
Het blok zou pas gereviseerd zijn en ready to race ( overgenomen van een particulier, dus geen garantie natuurlijk ).
Afgelopen zondag voor het eerst de baan op geweest, en ik moet zeggen hij ging als een speer, tenminste voor 5 rondjes dan....
In het 5e rondje, eerst net even wat minder vermogen, en toen ineens helemaal niets meer.
Ik kwam er al snel achter dat het foute boel was omdat de bougie dicht zat, en vol met aluminium schilfers.
De inlaat kant van de zuiger is nog als nieuw, maar van de uitlaatkant van de zuiger is gewoon een heel stuk verdwenen.
Moet even kijken of ik ook een foto kan posten.

Mijn mengverhouding is 1:20
De carburateur is een ibea L2. Deze stond in een basis afstelling van allebei de schroeven 1,5 slag open. De Jet stond nog dicht.
Aan het roken van de motor te zien stond hij nog redelijk rijk.
Wat doe ik niet juist, om herhaling te voorkomen ?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 12, 2018 7:35 am 

Geregistreerd: wo okt 25, 2017 2:35 pm
Berichten: 3
Afbeelding

Zo ziet de zuiger er uit dus....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 15, 2018 7:35 am 

Geregistreerd: wo aug 22, 2018 10:17 am
Berichten: 55
Als er een stuk zuiger wegbrandt, zou ik denken aan te arm mengsel, of slecht ontstekingstijdstip.
en/of geen koeling waardoor temperatuur veel te hoog werd (waterkoelingpakking beschadigd?).

Maar als je zuiger er zo uitkomt, is wellicht je cilindermantel ook beschadigd?
Is de zuigerveer gebroken?
Heb je de zuiger gecontroleerd voordat je ermee ging rijden?

1:20 vind ik veel te rijk (5%). Ik rijd altijd 2% (1:50).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2018 7:44 pm 

Geregistreerd: wo okt 25, 2017 2:35 pm
Berichten: 3
Bedankt voor je antwoord,
1:20 was mij geadviseerd door de vorige eigenaar.
Ik heb vantevoren de zuiger niet gezien, maar hij zou er nog niet lang inzitten.
De cilinder is trouwens ook beschadigd, maar is denk ik nog wel te redden.
Hij is watergekoeld, en ik denk dat dit wel in orde is. Waterpomp is nieuw.
Hoe controleer ik het ontstekingstijdstip ? Ik denk niet dat dat erg verkeerd staat, want hij liep echt als een speer.
De zuigerveer is inderdaad gebroken, en een deel ervan verdwenen zelfs...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 16, 2018 7:57 pm 

Geregistreerd: di nov 11, 2014 10:28 pm
Berichten: 308
Woonplaats: Eindhoven
Als ie als een speer liep dan stond ie mss wel te arm.
Uitlaatgastemperatuur?

_________________
Karten.... What else!

CRG Road Rebel Gold & ……...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 17, 2018 9:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 29, 2008 9:30 pm
Berichten: 346
Woonplaats: Geleen
"De zuigerveer is inderdaad gebroken, en een deel ervan verdwenen zelfs..."
Dat wordt blok geheel uit elkaar halen om alle restanten te verwijderen !
Ik zou ook zeggen veel, maar dan ook veel te arm, maar botte pech met een gebroken zuigerveer zou ook kunnen.

Maar vind het ook wel een beetje naief om het blok niet te controleren na een aanschaf bij een particulier.. #-o

_________________
CRG Dark Rider EVO32 (2016) - Rotax EVO DD2 (2017)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David