Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 12:14 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
Wat mag een tweedehands (lopend) GX390 blok kosten...?

Ik heb namelijk net een bod gedaan op een (reserve) blok, dat ik zelf wil gaan opbouwen en tevens een paar extra pk's wil geven.

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 7:25 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Moeilijk te zeggen, alles tussen oudijzerprijs en nwprijs.
Hangt van de staat af (aftands tot goed, schoon tot vervuild, onderhouden of achterstallig onderhoud, aantal uren gedraaid, goed tot versleten en wel of geen olieverbruik, origineel of imi (en dan welk merk, bijv PTM) wat voor asdiameter, evt een Noram of Sucoachtige koppeling, evt aanbouwdelen of modificaties mbt tank, begrenzer en/of intern (getuned wat en hoe?)

Een reserve-blok is altijd handig, als je er ruimte voor hebt en het komt voorbij voor de juiste prijs zou ik m'n slag slaan.
Als je al een bod gedaan hebt kan je aan de hand van de staat en uitvoering hopelijk zien of je dat goed gedaan hebt of het teveel is of dat je er misschien nog wat bij kan doen. Zeker als je het open haalt, opnieuw opbouwt en het in gebruik neemt zal je achteraf kunnen zien of je er goed aan gedaan hebt.
Is iig leuk, heb zelf vorig jaar een op het top-end stukgedraaid Pavesi ICC blok gerepareerd, achteraf van spotgoedkoop naar een behoorlijk bedrag maar nu wel een lekker vers blok reserve.
Suc6!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 7:26 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Origineel Honda Gx390 blok ? Of al geschikt gemaakt voor karting ( voorzien van lagerschalen )?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 11:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
Is een origineel honda blok, geen imitatie.
Ik verwacht dat ik hem voor € 100,- in handen krijg.

Het blok is niet getuned en nog niet aangepast voor kart doeleinden.
Ben van plan hem i.d.d. loste halen tot de laatste schroef en slechte onderdelen te vervangen en teglijk de begrenzer etc er af te halen.

1 blok om mee te rijden, de ander om aan te sleutelen voorlopig.
Ik zal af en toe nog wel een vraagje hebben...

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 1:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo maart 06, 2013 11:56 am
Berichten: 498
He soebart welkom en succes met je kart.

_________________
Sodi Kart - Rotax DD2


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 3:58 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Lijkt me als de asdia en de toestand bruikbaar is geen slechte prijs.
Overigens heb ik met m'n maat vanaf nw. heel dik meer dan 100 uur harde kart km's op ons toenmalige standaard Honda 390 blok gezet en dat was technisch nog uiterst fris toen de kart met blok samen verkocht werd. Daar waren dus afgezien van de begrenzer eraf geen aanpassingen aan de krukaslagering oid gedaan. Gewoon netjes tijdig ververst met goede olie van de juiste specs en na inlopen wat Slick50 bij de verse olie gedaan. Aanpassen kan maar hoeft dus niet persé.
Suc6 met sleutelen!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: zo nov 09, 2014 11:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
Helaas, aan mijn neus voorbij gegaan.
Het hoogste bod stond op 56 euro.
Ik had 106 geboden.
Het laatste uur is er overheen geboden en hij is verkocht voor 160 euro.

Ik zoek nog even verder.

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: vr nov 14, 2014 10:00 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
De laatste dagen wel wat gesleuteld.

Ketting schoon gemaakt en opnieuw gesmeerd, de remklauw volledig open gehad, schoongemaakt en opnieuw de remcilindertjes en afdichtingen in de vazeline gezet. Vervolgens remvloeistof vervangen
Kart gepoetst, ook blok goed gereinigd. Stuurinrichting met remreiniger gereinigd en vervolgens gesmeerd.

Tevens een flinke voorraad reserve bandjes opgebouwd...

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 8:51 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Is maar wat je onder 'sleutelen' verstaat.
ketting smeren noem ik eerder preventief onderhoud. Afhankelijk van het soort 'kettingspray' doe ik dit minimaal 2 keer per rijdag. Is uiteraard ook afhankelijk van de totale rijtijd en de belasting.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 9:52 am 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Euh, niet om het 1 of ander (en als je het niet weet dan ligt dit zeker voor de hand) maar vaseline ín het remsysteem is net als alle andere reguliere vetten en oliën echt niet goed.
Je bij montage als je echt niets anders hebt pure remolie gebruiken maar liever speciaal remmenmontagepasta. De bekendste is die van Até in die onhandig grote blauwe tubes (duur maar goed) of welk andere soort ook. Ik gebruik zelf de rode van Lockheed uit Engeland, echt prima spul.
Advies: Goed reinigen met echte remmenreiniger (elk beetje residu van de vaseline verwijderen) en ff de cilindertjes, zuigertjes en rubbertjes overdoen met het juiste spul.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 4:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
Ketting smeren is i.d.d. preventief onderhoud.
Ik heb de kettingwielen wel gedemonteerd om geheel schoon te maken en te inspecteren op slijtage.

Het geheel loshalen van de remklauw valt bij mij wel onder het sleutelen....

Ate rempasta is ok.
Zuurvrije vaseline is prima.
Automaterialen handel had niet eens anders hiervoor.

Zuurvrij dus niet aggressief voor rubbers en afdichtingen.....
Olie en vet, remreiniger is i.d.d. niet goed voor rubber afdichtingen.

Vandaag nog gekart met de nieuwe regenbandjes.
Het was rustig op de kartbaan... buiten mij waren er nog 2 karts.

Was leuk , we reden alle 3 met een zelfde blok.
3 Honda 390 blokjes.

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: za nov 15, 2014 6:58 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Zuurvrije (witte) vaseline is gezuiverde gele.
Vaseline kent vele misvattingen, ook die mbt remcilinders, ooit wel eens de cilinders, zuigers en remains van rubbers gezien bij een motorremklauw van een clublid die een tijdje ervoor met vaseline aan de slag was geweest bij revisie:roll: .
Als de veel goedkopere vaseline een alternatief kon zijn van remcilindervet als bijv de dure Até kocht echt niemand dat spul meer. Een goed gesorteerde professionele automaterialen zaak heeft het gewoon of kan het leveren, soms alleen in grote tubes of potten maar soms ook in handige zakjes of zgn sambalpotjes. Het klinkt een beetje alsof de automaterialenzaak je vaseline aangepraat heeft ipv Até-achtig vet.
Het voordeel van zuurvrije vaseline naast farmaceutische toepassingen is idd dat het sommige materialen oa diverse kunststoffen en metalen idd niet aantast. Omdat het een aardolieproduct en koolwaterstofverbinding is (Petroleum Jelly) zorgt het ervoor dat rubbers niet uitdrogen en dus niet agressief maar vele rubbers verweken en zwellen vaak wel en dan afhankelijke van de lengte van de blootstelling met name aan de oppervlakte, zo ook remseals van remcilinders. De zwelling is van maar een enkele procent maar kan juist klemmen veroorzaken, verweken in een omgeving met hoge drukken en wrijving is een groter probleem. In een andere toepassing als bijv deurrubbers is dit juist een voordeel omdat het naast bescherming tegen vastvriezen beschermt tegen corrosie en een goede afdichting tussen deur en carross. verzorgt of herstelt.
Verschroomde of gelakte delen van voertuigen sturen, bumpers, steunen zijn prima tegen water en winterpekel beschermd, een beetje op alu en magnesium kartvelgje voorkomt corrosie en een wat dikkere laag beschermt de kale achteras tegen roestvorming bij rijden in de regen en opslag.
Nog een dingetje om het niet in de buurt van remmen te gebruiken is dat het bij temperaturen onder de 40 a 60 graden stolt en dus kleeft bij lagere omgevingstemperaturen terwijl het niet kan tegen hoge temperaturen die bij het rijden en remmen op de baan in de remklauw kunnen optreden.
Hopelijk nog niet te laat voor je seals.
Wel tof dat je zo lekker aan het knutselen en rijden bent iig :LL


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 1:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
Vrijdag of zaterdag ga ik kijken naar een tweede kart.

Het wordt een minikart voor de kids.
Mijn zoontje is 5 en half, mijn dochter is 8 en half.

Hopelijk heb ik er zaterdag 2 in de schuur staan.
Het moet een een 160 cc Honda blokje worden, die ik in het begin zeker op topsnelheid zal begrenzen.

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: wo nov 19, 2014 5:12 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Zijn goede blokjes,evt bout bij gaspedaal indraaien
En hij loopt al niet meer zo hard.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Geheel nieuw hier
BerichtGeplaatst: do nov 20, 2014 12:10 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 20, 2014 2:46 pm
Berichten: 45
Citaat:
evt bout bij gaspedaal indraaienEn hij loopt al niet meer zo hard.


Dat is inderdaad de bedoeling.

_________________
My other kart:
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David