Auteur |
Bericht |
MrBean
|
Geplaatst: do sep 19, 2013 6:02 pm |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
Ik heb een alfano pro gekocht via marktplaats, wie kan mij vertellen of en hoe ik de temperatuur sensor aan sluit, ik heb een honda 390 (of kan dit helemaal niet?) toerenteller zou ik ook graag weten.... in de handleiding staat het niet echt duidelijk vermeld.
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: do sep 19, 2013 6:13 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Waarschijnlijk heb je een watertemperatuur sensor, Deze kun je niet aansluiten op een luchtgekoelde motor. Kabeltje van de toerenteller paar keer om de bougiekabel wikkelen.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
carlo23
|
Geplaatst: do sep 19, 2013 6:21 pm |
|
|
welke temperatuur sensor heb je? voor de bougie of voor water/olie? indien voor bougie gewoon tussen u bougie en cylinderkop bijschroeven.
indien water/olie temperatuur sensor gewoon in je 2de peilgat om u olie te controleren. ik heb dit bij onze gx 200 gedaan door de dichtingsstop van het 2de peilgat te nemen. dan het uisteeksel waar je hem normaal mee losdraait er af te slijpen en er dan een gat in te boren , draad in te tappen en de sensor dan met loctite erin te draaien. dit zit er nu zo al ongeveer 30 uur op en is tot nu toe nog nooit losgekomen.
indien je een watertemperatuur sensor hebt met aansluitingen aan om tussen 2 waterdarmen te steken. dan gaat het niet.
de toerenteller steek je op je alfano door de 2 gaatjes aan de achterkant. de andere zijde voor de motor kan je kiezen. methode 1 aan het draadje dat naar je aan en uitknop van de motor gaat zit een snelkoppeling. indien je het stekkertje uit elkaar trekt en daar je ontbloot draadje van je toerentellerkabel bijsteekt. als je de stekker terug in elkaar plugt. werkt dit. wel zien dat je draadje contact maakt.
methode 2
de kabel langs je motorblok laten lopen tot aan je bougiekabel . deze net onder je bougiekop minimum 5 keer rond de bougiekabel draaien en dit dan vastmaken met een kabelbandje en je bent klaar.
wel nadien effe kijken of je alfano goed ingesteld staat voor 4 takt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jomito
|
Geplaatst: do sep 19, 2013 6:36 pm |
|
Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm Berichten: 890 Woonplaats: Nuland
|
Downloaden van de site van alphano staat alles op vermeld