Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Maxxis slr ervaringen
BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 4:20 pm 

Ik weet dat er al wat topics van voorbij zijn gekomen, maar ik zie nergens echt vergelijk in rondetijden en vroeg me hoe anderen dat hier ervaren.

Ik heb een Biland Sa250 zo goed als standaard. (circa 30pk) Ik heb daar nu een paar sets Maxxis SLR voor gekocht en ze gaan nogal hard (wat slijtage betreft.)

Wat mij opvalt is dat de rondetijden met versleten en nieuwe banden niet erg veel verschillen, de drop-off is dus minimaal wat een plus punt is. Wel rijdt ik in 2 a 3 keer trainen de voorbanden zo goed als op. (emsburen en Eefde) De rondetijden zijn er echter niet echt naar, Op eefde doe ik een 29.7, op emsburen een 38.9. Een maat van mij doet met meer geweicht en Vega Nordam een 28.8 op Eefde met dezelfde tandwielen en ook een standaard biland.

Nou zou hij ook gewoon beter kunnen rijden dan mij 8) , maar ik vroeg mij af of er hier meer mensen zijn die met beiden hebben gereden en verschil in eigen rondetijden hebben ervaren. Als Vega Nordam net zo snel slijt, maar een seconde sneller is, dan overweeg ik het verschil in prijs maar voor lief te nemen en over te stappen op nordam.

Ik heb hiervoor ook 1 set vega groen (sl6) gehad, de setup van mijn kart was toen echter wat minder en ik kan dan ook niet met zekerheid zeggen of ze beter of slechter dan slr zijn.. Wellicht dat er hier mensen zijn die dat wel kunnen zeggen.

Mijn vraag: wat ervaren jullie aan verschil in rondetijden tussen vega groen (sl6), blauw en maxxis slr? En op welke banen is dat?

MVG,

Banden: Vega Nordam
Banen: Emsbüren / Eefde / Berghem / Pottendijk
------------------------------------------

Laatst bijgewerkt door sir op ma jul 15, 2013 9:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 8:57 pm 

Wat je zegt zijn ook mijn ervaringen ermee op een Rotax Max Senior. Pieken doet ie niet, zolang er gaatjes inzitten kan je je snelste tijd blijven herhalen.

Voorbanden slijten veel harder tov achterkant, kunnen ook vaak uit onbalans gaan als de slijtage er al goed in zit.

Verder is de Maxxis SLR even snel als Vega groen FH. Vega groen XH is dan weer een stukkie sneller. En vega blauw dat is echt nog een klap sneller, en dat kan idd zo een seconde schelen, dus die heb je dan ook weer gevonden.

Ik heb het nooit zo´n fijne band gevonden omdat de SLR toch heel hard slijt als het warm wordt, in de zomer sleet ik als ik pech had een setje per uur, wel zijn ze stuk goedkoper. In de winter slijten die dingen dat weer helemaal niet...

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 15, 2013 9:55 pm 

Bedankt voor je reactie, Die onbalans heb ik ook wel ervaren, maar sinds ik met iets meer druk ben ga rijden gaat dat een stuk beter. Ik rijd de SLR met circa 1 bar warm ipv de 0.8 aanbevolen. alleen nieuw doen ze het met 0.8 op een warme baan aardig goed. Ik zelf ervaar dat ik wat moeite heb constant te rijden en vermoed dat dat wellicht ook met de banden te maken heeft.

Als het idd een seconde kan schelen dan vraag ik mij af hoelang ze dan meegaan, slijten de nordams seller of net zo snel als de SLR's?

Citaat:
Verder is de Maxxis SLR even snel als Vega groen FH

Dat is volgens mij hetzelfde als de SL6 toch? Dat is de band die ik bedoelde iig.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 5:44 am 

Nordams zullen onder een Rotax niet veel sneller slijten. Tenzij je bruut gaat rijden, veel glijden etc. dan kun je die band heel snel oprijden.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 16, 2013 9:18 am 

Ik heb geen ervaring met de SLR, wel met de Vega groen en blauw. Bij mijn kart met Swissauto SA250, slijten de blauwe Vega's toch wat sneller dan de groene. Op zich logisch, maar wat me opviel is dat de tijden niet zo heel veel verschilden op Veldhoven ( 42,3 tegen 41,7 zonder mickey mouse ). Kan met de temperatuur te maken hebben, maar het viel me niet tegen.

Bij mij slijten de achterbanden juist veel harder dan de voorbanden, maar ik denk dat dat ook deels met de afstelling te maken heeft en de chassis/motor kombi.

Op zich ben ik goed te spreken over de Vega's, geen slechte banden en ze blijven voorspelbaar tot ze echt op zijn (in tegenstelling tot bijv. Heidenau).

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 7:04 pm 

Ik ben inmiddels over naar Vega Nordam. Na wederom een set Maxxes SLR helemaal (voor dan) opgereden te hebben na 2 keer rijden. 1x emsburen + 1x Eefde. Ik de 3e keer nog een paar keer met de maxxis de baan op geweest, maar ik met geen enkele afstelling nog zinvolle tijden uit die banden krijgen. Heel erg veel onderstuur.

Met de Vega nordam heb ik zondermeer veel betere grip aan de voorkant, dat merk ik direct. Ik heb ook direct een halve seconde sneller gereden dan met maxxis en dat op een 'mindere' baan. Het slijtage patroon is ook veel mooier. Ik denk dat mijn kart met vega gewoon een beter combi is.

Duurzaamheid moet ik nog even afwachten, maar ik denk dat ik maar bij vega nordam blijf!.

Nu heb ik hier nog wel 2 compleet nieuwe Maxxis SLR set's liggen. Iemand interesse? €130 per set of €240 in 1 koop. En ook nog 2 paar acherbanden op circa 50%...

Gr,
SiR

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 18, 2013 7:42 pm 

Slr was bij mij altijd met nieuwe band. Eerste 4 ronden goed
Daarna zakte ze 2/3 tiende. En daar bleven ze ook wel bij namate ze sleten.
Zolang ze goed bewaard worden als je niet aan het karten bent.
Onbalans had ik ene set wel andere set niet. Slijtage kon er altijd wel 2 dagen mee rijden. Ook in de zomer.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 19, 2013 11:35 am 

houd het dan toch echt bij vega nordam( vega blauw) . constante ronde tijden en grip tot de band letterlijk lek rijd:).
vond maxis slr niet heel denderend, net als tinus al zei en de rest. ronde tijden veel scheelde namate slijtage

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: do sep 19, 2013 1:14 pm 

Ik blijf nu ook bij vega Nordam denk ik, wellihc tnog een setje vega groen voor de heel warme dagen... Ik laat nog wel even weten wat mijn ervaringen zijn met slijtage op mijn kart. Ik kan me wel voorstellen dat de slr op een kart met minder koppel of een baan met minder scherpe bochten langer mee gaat. Maar bij mij komen ze er niet meer onder. bedankt voor jullie feedback.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]