Auteur |
Bericht |
bronger
|
Geplaatst: vr maart 16, 2012 8:30 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
denk dat je het gelijk wel zult merken bij het monteren van de onderdelen. krassen komen er erg snel op.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: zo maart 18, 2012 8:44 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ik moest een goedkope oplossing vinden om die Karts voor de Handel een nieuw kleurtje te geven, maar op poedercoating houd geen lak en als het frame te oud is dan kan je ook niet over de oude laag een nieuwe coating laag legen! Dan is het zeer moeilijk een oude laag poedercoating eraf te krijgen zonder te straalen, wat je kunt proberen is zelf een Afbijter te maken die agressiever is dan die in de Handel verkrijgbaar is, v.a. 2011 zijn alle harde spullen in de handel verboden. Maar je kunt het zelf maken je haalt je http://www.drogistplein.nl/huishouden/o ... gn=beslist en dat meng je aan met wat heet water en dat verdikt je met behangselplak en met dat spul kan je bijna alles afbijten en je kunt zelf bepalen hoe sterk het moet worden 
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: zo maart 18, 2012 9:36 am |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: zo maart 18, 2012 6:05 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Op deze manier kun je op een goedkope manier het frame ontlakken en als het lak vrij is dan kan je het ook nieuw lakken dat is geen probleem!
Of je vind een berdrijf wat doet logen is ook niet zo duur.
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: zo maart 18, 2012 8:03 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Dank u voor de tip, je hebt inderdaad gelijk, ik zette hem op men pitkar en er kwamen al krassen op... ik ga eerst terug opbouwen en een paar keer mee rijden en dan terug lakken of coaten.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |
trickey
|
Geplaatst: zo maart 18, 2012 11:30 pm |
|
Geregistreerd: zo nov 13, 2011 10:19 pm Berichten: 216
|
aflakken met een harde lak is ook een optie dan toch?
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: ma maart 19, 2012 6:25 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Ja dat is optie ik gebruik 2K lak maar word niet meer veel gebruikt jammer dat is de beste lak!
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: za maart 24, 2012 7:44 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Zo volgende update, ik heb vandaag zoals je had gezegd, powerspayk, men wielklossen verhit met een schildersfohn, Da's goed gegaan, de vorige had er geloof ik wat lock-tight ofzo op gedaan. Ondertussen heb ik ook al wat gemonteerd. En dan had ik nog een vraagje is er een manier om hem te tunen zonder dat ie sneller moet reviseren? En is er iets wat ik kan afstellen dat ie wat minder moet reviseren? Nog een foto'tje hoe hij er nu uitziet: 
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: zo maart 25, 2012 12:05 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
Citaat: En dan had ik nog een vraagje is er een manier om hem te tunen zonder dat ie sneller moet reviseren? volgens mij zijn de 100cc tjes al optimaal getuned. Citaat: En is er iets wat ik kan afstellen dat ie wat minder moet reviseren? iets rijker zetten, shoken op het rechte stukken. goed inrijden, na het reviseren de onderdelen goed monteren.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 5:20 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Gewoon rijden en hopen dat de Motor houd niet te krap overzetten dat het toerental niet te hoog word, hoe meer toeren hoe meer verslijt heb je 
|
|
Omhoog |
|
 |
Vincent
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 7:32 am |
|
Geregistreerd: do maart 22, 2007 1:03 am Berichten: 706 Woonplaats: Eindhoven / Cadier en Keer
|
Je hebt nog een hoop te doen, Misschien iets vetter rijden, en choken door je hand op de inlaat te houden (althans dat deed ik met mn ICA).
_________________  Jungleboy no more 
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 12:07 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Het meeste is al wel schoon en kan erop, maar de achteras moet nog schoongemaakt worden, en nieuwe lagers en redelijk wat dingen kunnen pas na die achteras erop vandaar.
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 3:50 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
en goed warm rijden natuurlijk!
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
The-Stig
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 5:12 pm |
|
Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm Berichten: 611 Woonplaats: Belgie
|
Oke en dat choken, een secondje ofzo op het einde van het rechte stuk? En elke ronde blijven doen?
_________________ http://kartinfo.webs.com/Birel 2008 - Gx390
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: ma maart 26, 2012 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
zodra je het gas los laat krijgt je blok geen brandstof en dus ook geen smering. dus zodra je gas los laat op het rechte stuk even je had voor de inlaat houden.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |