Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 7:43 pm 

Geregistreerd: za jan 29, 2011 2:07 am
Berichten: 55
qua afstellen vind ik het gewoon fijne blokken. Je kan prima voelen wanneer je te rijk of juist te arm staat zonder dat je het blok meteen in puin rijdt. Heb er zelf eigenlijk nooit problemen mee gehad. In het begin wel natuurlijk, maar de laatste paar jaar eigenlijk altijd wel gemakkelijk de afstelling kunnen vinden. Afstelling van verschillende blokken is zeker waar, we hebben zelf ook wel eens meegemaakt dat iemand meeging met onze sproeierbezetting en vervolgens zijn blok kapot reedt terwijl wij vrolijk door konden rijden :lol: maar toen zaten we rond sproeier 150/152, extreem warm toen. Al met al, even een paar keer stoeien met een blok en je weet waar je aan toe bent met zo'n Rotax, naar mijn mening dan :)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 8:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Ja dat is weer zo, maar dat het het verschil tussen blokken vind ik gewoon maf.:P Maar blok in pijn rijden door sproeier bezetting?:P Dan moet je het wel heel fout doen.:P

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 8:19 pm 

Geregistreerd: za jan 29, 2011 2:07 am
Berichten: 55
Tja sproeier 150 met een oud type luchtfilter is vrij krap :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 8:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Bwa. Vind ik nog niet echt gevaren zone hoor.:P Ok als het vriest misschien, maar normaal loopt een rotax niet op bezetting kapot.

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm
Berichten: 404
Woonplaats: Lommel - België
Lijkt me sterk dat er een 2takt bestaat die niet op een verkeerde bezetting stuk loopt!
Elke 2takt is stuk te krijgen met een te kleine sproeier.
Ik heb het dan niet over 1 maatje uiteraard.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 8:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm
Berichten: 2173
Woonplaats: Antwerpen
Tuurlijk kan die kapot, maar Rotax is zo veilig man. Denk dat je 140 moet stoppen ofzo, wil het gevaarlijk worden. Motor loopt dat niet goed meer, maar vastlopen doet een rotax niet snel. KF etc is natuurlijk een heeel ander verhaal.:P

_________________
Site van Martijn Buijs!

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!


Rondje Strijen
Rondje Genk


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 8:45 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Martijn, jij rijdt met een nieuw type motor met een nieuw type luchtfilter en carb bezetting. Oud type luchtfilter, K27 naald en zware vlotters scheelt al 4 tot 5 sproeiermaten met jouw blok. Tijdens de wedstrijden wilde er dan wel eens wat fout gaan omdat men naar de gebruikte sproeier van een ander keek (dom, dom, dom :lol: ). Vroeger had je daarom ook meer verschil in tijden tijdens de wedstrijd omdat de verdere bezetting vrij was. Tegenwoordig niet meer. (alleen naald en hoofdsproeier) Daarom roep ik op het forum steeds dat je niet zomaar de sproeierinfo van een ander kunt gebruiken tenzij je weet dat je dezelfde carb met inhoud gebruikt anders kun je je blok wel degelijk in puin rijden :( :(


@TechnoPro: Ga je de pickup veranderen? Je praat immers over het afstellen van de ontsteking...

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:19 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Heb een proto-type van een programeerbare ontsteking, geen gebruik meer van de originele onderdelen. En die wil ik gaan testen , dat is alles.


Note : neen ik rij geen competitie , neen mijn motor is niet meer verzegeld en neen mijn ID kaart is niet in orde. Wil gewoon testen of ik de dip uit de motor krijg bij 12.600 tr/m en dit via een andere ontstekingscurve.


My money , my rules ..... :D.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma jun 06, 2011 9:35 pm 

Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm
Berichten: 634
Woonplaats: Hoorn
Probeer eens een andere uitlaat als je toch bezig bent. Dan kan de motor ook verder doorlopen in toeren. De uitlaat veroorzaakt een gedeelte van die dip.

_________________
[color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 08, 2011 5:38 pm 

Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm
Berichten: 32
idd die uitlaat ben ik ook heel benieuwd na. Denk dat een kleiner tailpijpje je een heel eind op weg helpt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David