Auteur |
Bericht |
denny
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 5:01 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 5:43 pm Berichten: 29 Woonplaats: london
|
@ hendrik,
daar ging mijn vraag nu juist over hendrik, die luidde als volgt: als je een 5 dubbel verzegeld blok koopt en de carburateur blijkt niet naar wens te zijn, mag je dan een andere gebruiken die beter is en die bv laten verzegelen. ik heb vroeger veel gereden, weliswaar op amateur niveau, en de ene of de andere carburateur kan wel iets uitmaken, ongeacht de sproeier bezetting. het is ook niet zo n heel moeilijke vraag die ik stel, maar niemand kan/wil mij blijkbaar een antwoord geven. de gp4 die blijkbaar zelf dit initiatief in de markt heeft gezet wil er niet eens op antwoorden op dit forum.
denny
|
|
Omhoog |
|
 |
denny
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 5:21 pm |
|
|
ik verbaas me trouwens over de rivaliteit onder forum leden over de verschillende organisaties..... op mijn zoektocht naar antwoorden kom ik de meest vreemde dingen tegen. zo zou karting evenementen vol zitten met illegaal getunde rijders die niet of zelden worden gecontroleerd, splits de gp4 het hele startveld in 2en, waarbij ik sterk de indruk krijg dat iedereen die niet dubbel verzegeld is illegaal is of kan zijn, onder het motto dat het goedkoper is om met een dubbele verzegeling te rijden. ik hoor het kind met de dubbel verzegelde motor al roepen als hij sneller is dan eentje met een enkel verzegelde motor; hij moet wel een heel goed coureur zijn.... als er toch een goed reglement is dan kan dit toch gewoon 1 klasse zijn zonder al die poespas erom heen.... misschien zie ik teveel beren op de weg, maar ik vraag me af of ik mijn kind in dit circus wil laten meerijden. misschien moet ik met op een andere (2 takt klasse) focussen........ denny
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 7:34 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
als je echt antwoorden zoekt denny? dan bel je de organisatoren zelf even op en laat je de regelementen opsturen zo kun je zien wat te doen kijkt mij? ik heb je al diverse malen geprobeerd of je het nut van de extra zegels uit te leggen. wat je er mee gaat doen is geheel aan jou. 2-takt? nou daar zijn denk ik ook nog wel een paar verhaaltjes over te vertellen! mvg bas
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
renedh
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 9:15 pm |
|
|
hi allemaal ik zal me even voorstellen, mijn naam is rene. mijn zoon rijdt nu 3 jaar wedstrijden bij karting events. 2 jaar bij de cadetjes en afgelopen jaar in de rk1. ook dit jaar zijn wij weer van de partij.
denny ik heb dit en andere gesprekken langere tijd gevolgd. om te beginnen ben ik erg tevreden over de organisatie van karting events. alles gaat netjes en conform de reglementen en de tijdschema s zitten strak in elkaar.
ik heb ook gelezen dat andere mensen hier melden dat de keuringen bij karting events niets voorstellen, maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat dit heel profesioneel gebeurt. bij de cadetjes is ons blok in 2 jaar tijd 5x uit elkaar gehaald. echt een paar keer tot op het laaste moertje..... heel leuk..... ook tussen de races door worden regelmatig controles gedaan )banden zowel snuffelen als keurmerk, carburateur, benzine, cdi etc). ook in de rk1 klasse worden er altijd keuringen gedaan, waar ik ook wel eens op eigen initiatief bij ben gaan kijken, bijna altijd zijn er 3 keurmeesters aanwezig en ze zijn openbaar voor iedereen, ook de schreeuwers die er nooit te zien zijn. ik zie eigenlijk geen verschil in standaard uit de doos blokken en de geoptimaliseerde RK1..... ons blok was standaard uit de doos, na ongeveer 25 draai uren scheurde een carterhelft door onbalans in de krukas. we hebben hem laten tunen-optimaliseren om herhaling te voorkomen. kosten ja.... gaat hij harder....ik denk het niet. de reglementen zijn zo strak dat er weinig tot geen ruimte is om dat voor elkaar te krijgen.
ook ik ben van plan om ons in ieder geval voor een paar gp4 wedstrijden in te schrijven. maar om eerlijk te zijn vind ik de opsplitsing in 2 categorien onzin. ik snap precies wat denny bedoelt. dat is ook mijn idee.
mijn advies = ga bij de organisatie rijden waar je het het leukst vindt, en waar de reglementen goed en profesioneel in elkaar zitten. over de gp4 kan ik nog niet oordelen zal vast goed zijn gezien de deelnemerslijst, maar bij karting events zit het zeker goed in elkaar. koop een enkel verzegeld blok, laat het optimaliseren om hoge kosten te voorkomen. voordeel je hebt vrijheid om verschillende carburateurs te proberen, zolang je maar binnen de regels opereert
rene
|
|
Omhoog |
|
 |
Bram Harpe
|
Geplaatst: do maart 17, 2011 10:08 pm |
|
|
Rene, Wij zijn de RK1 inmiddels ontgroeid. En hebben afgelopen seizoen een topseizoen bij GP4 gehad. Altijd een leuke sfeer en ook onze motor is door de organisatie ingenomen geweest. Hij hoefde niet tot het laatste boutje uit elkaar omdat wij er nog de eerste zegeling af Schuurman op hadden zitten. Dat is het voordeel als je de motor nog niet hebt laten optimaliseren, Een geoptimaliseerde RK1 motor kan inwendig afhankelijk van het geld dat je te besteden hebt nog flink worden aangepast. (er bestaat namelijk geen blauwdruk van de motor) Alleen de extra verzegeling garandeert dat de motor niet door techneuten is bewerkt want dat kan echt heel subtiel. Je krijgt als de motor uit elkaar moet na een wedstrijd de motor in onderdelen terug. (geen prettig vooruitzicht) Een nog nooit geopende motor hoeft niet voor controle uit elkaar mits de verzegeling niet is beschadigt. En dat nu juist is het zwakke punt van de schuurman verzegeling. Deze gaat weleens spontaan stuk. De GP4 verzegeling kan alleen moedwillig stuk gemaakt worden. Voor een startende rijder lijkt mij zo'n motor de beste optie om mee te starten. (je rijdt waarschijnlijk toch niet meteen vooraan) En rijdt dan in ieder geval voor de eer dat je met een nog nooit geopende motor hebt gereden. Wij hadden nog nooit geopende RK1 motoren en zoon en dochter zijn kampioen 2010 bij Erpo en GP4 geworden. Dat was nog eens feest voor prive rijders met een zeer klein budged . Bij het NK deden wij mee voor de plekken 12 tot 25. Dus ben je beginnend rijder dan is de GP4 te prefereren daar kun je je nog in de kijker rijden met een klein budged. De teams met grote budgetten moeten presteren om vallue for money te genereren. En soms zit dat niet zo mee en dan ?????? Er is bij de GP4 ook een grote saamhorigheid en vriendschap tussen de rijders. Die heb ik bij het NK altijd gemist, die kwam er ook niet omdat er veel meer gebeukt werd onderling wat vrijwel nooit of onjuist bestraft werd. Bij de GP4 worden veel meer waarschuwingen en straffen uitgedeeld. Waarschijnlijk niet altijd terecht maar altijd zonder aanzien des persoon en de straffen worden dan ook aanvaard. Dit heeft in mijn ogen geleid tot veel minder moedwillige aanrijdingen en veel betere sfeer. Wij hadden met de ervaring van 2009 bij het NK een heleboel gebruikte reserve bakken in voorraad genomen. In 2010 bij de erpo en GP4 ging er echter geen een kapot. Tenslotte,
Leuk dat je mee gaat rijden bij GP4 Als je onderdelen nodig bent kun je altijd bij ons aan kloppen wij hebben veel maar niet veel nieuw. Bram
|
|
Omhoog |
|
 |
denny
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 11:35 am |
|
|
@rene bedankt voor je heldere uitleg.
@bram. ik lees dat jouw voorkeur absoluut uitgaat naar de gp4. ik ga bij beide organisaties eens langs in een race w/end om te kijken of er inderdaad een groot verschil zit in sfeer en omgang. maar vooral in profesionaliteit. sfeer kan natuurlijk iets heel persoonlijks zijn. het verbaast mij wel bram dat jij de grotere teams min of meer beschuldigt van ilegale praktijken op het moment dat het even niet goed gaat. ik kan me niet voorstellen dat deze mensen hun goede naam te grabbel gooien.....
denny
|
|
Omhoog |
|
 |
Bram Harpe
|
Geplaatst: vr maart 18, 2011 1:47 pm |
|
|
Denny, sfeer kan heel persoonlijk zijn maar laten we eerlijk zijn ook snel veranderen. Echter de sfeer wordt ook sterk bepaald door hoe de organisatie om gaat met haar rijders. En ik kan beamen dat de organisatie bij de GP4 zeer proffesioneel te werk gaat maar ook nog steeds benaderbaar is. Ik denk dat dat mede sfeerbepalend is bij GP4. De grote teams zijn financieel veel beter bij machte om het randje van wat toelaatbaar is op te zoeken. En zoals op veel vlakken wie betaald die bepaald. Beschik je niet over bakken met geld dan moet je voor jezelf goed nagaan waar je wilt gaan rijden en waar je het meeste lol voor je geld krijgt.
De GP4 heeft zoals ik overal hoor in 2011 het grootste rijdersveld met grote namen (een aantal klassen raakt al vol). Dus de meest prestigeuse titel.
GP4 huurt de kartbaan ook op de zaterdag voor de wedstrijd af en daardoor heb je veel meer netto trainingstijd de dag voor de wedstrijd. Tevens is er ook op de zaterdag ambulance in de buurt voor het geval dat. Dit geeft een veilig gevoel en heeft ook te maken met proffesionaliteit en betrokkenheid.
Op de zondag rijd je bij GP4 3 maal een manche van 20 minuten en nog een kwalificatie vooraf. Dus meer dan een uur wedstrijd rijden per dag per rijder. Dat is meer dan het dubbele van wat je bij karting events krijgt tegen hogere kosten.
Jouw conclusie dat mijn voorkeur naar de GP4 gaat heb ik, hoop ik, daarmee voldoende onderbouwd.
Ik ken natuurlijk niet jouw financiele positie. Maar als je veel geld over hebt kun je verder komen bij het NK dan bij de GP4
|
|
Omhoog |
|
 |
Plukkie
|
Geplaatst: do mei 26, 2011 11:02 am |
|
Geregistreerd: do sep 25, 2008 12:25 am Berichten: 625 Woonplaats: Zoetermeer | Zuid Holland
|
Citaat: ik bied je geen zegels aan! ik maak je duidelijk dat de motor met alleen de GEWONE GROENE ZEGELS HEEL MAKKELIJK AAN TE PASSEN IS WANT DE groene zegels ZIJN WERKELIJK OVERAL TE KOOP! MET ANDERE WOORDEN...DAT HET ZEKER ZIN HEEFT DIE EXTRA VERZEGELING! Wat zaai jij onrust zeg? Goed, je koopt die zegels. Wie gaat die dan plaatsen? Zegels zijn immers genummerd? Een SC zal enkel zijn eigen genummerde zegels gebruiken. Anders kost het je je dealerschap! Er is geen enkel SC die zegelt met iemand anders zijn zegels!
_________________ Uithof KWM kart Racing Team < = link UIthof KWM Kartschool < = link Indoor Game & Kartcentrum De UithofRK1 Dealer en Servicepoint EKS Dealer en Servicepoint NK & GK4 viertakt Servicepoint
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: za mei 28, 2011 9:13 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
@plukkie...de groene zegels, even een uitleg, ter verduidelijking. gewoon een weetje voor iedereen.
de standaard groene zegels voor de rk1 zijn te koop op internet deze kosten 80 euro per 100 stuks. deze zegels hebben inderdaad andere nummers maar als je alleen het [groene]binnenwerk verwijderd uit je eigen zegels d.m.v. een boortje[boor voorzichtig het groene binnenwerk kapot en haal het er uit]en neem 1 van je 100! net vers gekochte binnenwerkjes[ja de groene] en plaats deze terug te samen met een nieuw zegeldraadje [ja deze kun je daar ook kopen per 100 meter] en klaar ben je nee heren [en ook dames] ik heb ze niet en verkoop ze niet!!!!
om even duidelijk te maken wat ik dus bedoel je KUNT ze gewoon kopen. en nee plukkie niet bij mij!!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
martin martens
|
Geplaatst: ma jun 13, 2011 9:42 pm |
|
|
hallo iedereen @ Bram
wij zijn bekend met hoe het er aan toe gaat bij Karting Events omdat we daar aan deelgenomen hebben ik heb geen ervaring met hoe het eraan toegaat bij de (GP4) GK4 tegenwoordig maar jij zegt dat je bij karting events de "grote teams" hebt "wie betaald die bepaald" dat zou zo kunnen zijn, maar als er vele nu overstappen naar de GK4, want dat is dit jaar gebeurd krijg je dan niet het zelfde bij GK4 ??? (dus wie betaald die bepaald)
dat vraag ik mij dan af of ik moet het mis hebben
Martin
_________________ www.timracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Brianberto
|
Geplaatst: di jun 14, 2011 2:41 pm |
|
|
Bram is even zijn carburateur aan het checken..
|
|
Omhoog |
|
 |