Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 293  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4394 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Trainen
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 10:41 pm 

Probleem voor die mannen is dat ze de bandjes dan altijd moeten omleggen he, of op zen minst toch telkens velgen ff wisselen.
Tegen die tijd kan het al droog zijn en dan moet Lemmens ze betalen om onnodig bandjes te vervangen..

Dat is dan wel weer het nadeel van zo'n outdoor huurkart.
Voor de rest is dat natuurlijk leuk baantje om even op te bollen als je eens buiten wil zijn

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 7:33 am 

Citaat:
Genk afgelopen zondag is letterlijk in het water gevallen...het bleef maar regenen, dus na een paar uurtjes kijken zijn we maar weer naar huis gegaan

Hier hetzelfde. Het regenen stopte niet en had geen regenen banden bij me... :D
Citaat:
Probleem voor die mannen is dat ze de bandjes dan altijd moeten omleggen he, of op zen minst toch telkens velgen ff wisselen.

Klopt, daarom worden er nooit regenbanden gemonteerd op de huurkarts ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:17 pm 

Heb maar meteen actie ondernomen en een setje regenbanden+velgen gekocht. Nu zondag dus waarschijnlijk genk, weer of niet :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 5:35 pm 

Mooi Nick!

Er zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste...
Je bent maar zo goed als je laatste kerb...

Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 8:41 pm 

Morgen naar Berghem, Heerlijk weertje erbij :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 23, 2010 9:47 pm 

Vergeet niet je kartje naar de regen af te stellen Nick!
Dus voor max breed, achter smal, en de kart lekker slap, evt. ook de stoel los.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 7:50 am 

Mischien dat ik zondag in Genk even ga kijken hoe het Nick afgaat in de regen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 8:03 am 

Hierbij een klein verslagje van het raceweekend van Karshop Limburg bij het NK 4 takt Sprint in Berghem

Op zaterdag morgen zijn we rond half 8 vertrokken richting de baan. Onderweg was het begonnen met regenen en toen we aankwamen was dat nog steeds zo het geval, ondanks dat toch maar in de regen de tent opgebouwd. En ja hoor, toen de tent opstond hield het op met regenen. In eerste heats ging Joris met regenbanden de baan op omdat deze nog niet droog gereden was. In de loop van de dag werd de baan droger en kwam het zonnetje door. Maar echt goed trainen voor de zondag zat er helaas niet in. Niet door bijvoorbeeld een technische of grip problemen maar simpelweg omdat het te druk was op de baan. Op sommige momenten waren er rond de 75 karts tegelijk op de baan aan het rijden. De cadets waren wel gescheiden, maar voor de rest reed alles door elkaar; rk1, rotax max, wankel, enz.

Op zondag morgen was de baan ook weer nat en de vrije training werd dan ook verreden op regenbanden, de kwalificatie trouwens ook. Joris had zich als 2e weten te kwalificeren wat al een prestatie op zich is voor een relatief onervaren en jonge coureur.

Voor race een was de baan al weer goed droog en kon er weer op slicks gereden worden en de afstelling weer op droogweer omgezet worden. Joris wist als 3e te finische achter Dave de Swert. Rick van Beek (ja, die van het forum hier) wist als eerste de eindstreep te halen. Wat ik ook zeker niet mag vergeten is Simone Bouwhuis (ja, de dochter van 4takt forummafia voorzitter Alex). Zij wist flink een aantal rondes goed de concurrentie achter zich te houden. Maar helaas moest zij de race vroeg tijdig beëindigen door (motor)problemen.

Afbeelding

Voor de tweede race nog wat kleine veranderingen doorgevoerd aan de set-up aangezien de conditie van de baan er wat beter op was geworden. Joris kon in de tweederace zijn 3e plek mooi vast houden nadat hij in het begin nog mooi in gevecht was geweest met Rick van Beek. Helaas moest Joris de race vroegtijdig beëindigen wegens brandstofproblemen. Flink balen want anders had er zeker een podiumplek ingezeten. Het enige pluspunt was wel dat hij naast Inga stond in het gras, “sie” was eerder in de race ook al “ausgfallen”. Rick van Beek kwam in race twee weer als eerste over de finish (nogmaals gefeliciteerd mocht je dit verslagje lezen). Na afloop van de race stond Inga “hinter” ons bij de weegschaal, ze was “uns” zo aan het afleiden dat we de kart “nicht” meer kregen opgetild. Gelukkig kwam ze even helpen “heben”. Dus ons Duits hebben we afgelopen weekend wel weer een beetje bijgespijkerd.

Afbeelding

Zondag ook nog een paar forumleden gezien en gesproken. Onder andere Guido, we zitten echter wel nog steeds op ons drinken te wachten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 8:39 am 

He Basjuh,

Leuk verslag en we hebben zondag even kort kennis gemaakt (je was druk met helpen bij Peter en Joris). Het was een leuk dagje en weer veel bekenden gezien.

Ik vond de wedstrijden leuk om te zien; wat me wel opviel is dat de top 3 in de VT250 een grote voorsprong pakt op de rest van het veld.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 8:53 am 

Leuk verslag Basjuh, voorzitter van de 4-takt maffia, ik wordt er verlegen van, :oops: te veel eer.
Maar het was inderdaad een mooie dag met mooie races, op de site van Simone heb ik ook een raceverslag staan, we waren inderdaad een beetje teleurgesteld na de eerste manche, want er had zoveel meer ingezeten, maar ja, achteraf kijk je de koe in z'n kont.
Volgende keer beter op Veldhoven.
was wel leuk om Etienne, Basjuh en Washandje eens in het "echt" te zien, RJ, the Duke en Joris kenden we natuurlijk al van het afgelopen seizoen.
Lex.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 9:54 am 

Thx voor de complimenten.

Trainen moeten ze inderdaad veranderen. De velden worden groter en het verschil met RK1 enz. is gevaarlijk groot. Ik neem aan dat met deze startvelden zaterdags in series trainen geen probleem zou moeten zijn. Cadet een serie, WF RK1 enz een serie en wankel en VT250 een serie.

Het weekend verliep voor ons voorspoedig. Zaterdags kalm aan getrained. Zondag in de vrije training op oude banden 2e, dus zag er goed uit. Kwalificatie op nieuw, en daar hebben we echt iets fout gedaan qua setup want was ineens paar tienden langzamer en derde achter Dave de Swert en Joris.

Race 1 bij de start meteen naar 2. Trouwens, wat is dat toch met de start? Rollende start hoort in formatie ACHTER!!! elkaar.... Afbeelding Hier moet echt iets aan gedaan worden: Geen formatie rijden = achteraanstarten! Vervolgens bleek ik veel sneller dan Dave en deze ging de fout in in een chicane waarna ik hem eenvoudig passeerde.

Race 2 van pole, gooide Dave zijn kart vol overgave aan mijn binnenkant, om schade te voorkomen pakte ik de buitenlijn en passeerde hij en Joris mij. Toen mijn banden eenmaal op grip kwamen remde ik Joris uit en kon de jacht op Dave beginnen. Deze passeerde ik na een aantal stuiverwissel acties, echter was hij het er niet helemaal mee eens en stuurde in en raakte mij. Gelukkig geen schade en kon naar de overwinning rijden.

Goed begin van het seizoen dus.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 12:52 pm 

@ RJ Hier is nog een foto van je :D http://www.carpy.nl/gallery2/v/Diversen ... 5.JPG.html

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 6:41 pm 

Ja het was een mooi dagje daar in Berghem
Ik heb voornamelijk met een hoop mensen staan ouwe horen met Bas Peter Joris Simone en Alex
En een hoop mensen die niet op het forum zitten :lol:

En Bas ik wacht nog steeds op Limburger vlaai Veldhoven ? Hahn ? Ergens anders ?
Hertog Jan staat klaar :wink:

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 7:43 pm 

Was inderdaad een leuke dag op Berghem, lijkt op een forum meeting :lol: . Leuk om kennis te maken met Alex, Simone, Washandje en basjuh.
Ik was daar met Ruud, Wilfred en Rocket ron. Ook heb ik Peter (the duke) en Hans (Highfly) de hand mogen schudden.
Ook heb ik genoten van de races en met name de VT250 en de Wankel. Met name die laatste had ik nog nooit eerder in een race gezien, wat een geweld. =D)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 24, 2010 8:13 pm 

uhm ik was er ook. Maar dat zal jullie wel opgevallen zijn he.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4394 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 293  Volgende