Auteur |
Bericht |
mikymike
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 9:04 am |
|
Geregistreerd: do aug 27, 2009 9:03 pm Berichten: 67
|
kan er op een rotax max senior zo maar een cilinder worden geplaats van een DD2 motor? en loont dit dan wel de moeite wat betreft de vermogens toename....
_________________ Tony Kart EVR racer 2010 - Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 9:38 am |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Mikymike...
Ja, dat kan... echter een DD2 heeft een kleinere powerband daar je de 2 vesnellingen hebt, maw.. bij een gewone max zit je meeste koppel zo tussen de 8000 - 11.500 rpm, bij de DD2 is dat ca. 9000 - 10.500 rpm, dus geen aanrader. Ook door Respo (in duitsland) afgeraden als oplossing voor een wat snellere R-Max. Er zijn andere upgrade kits die dat wel doen.... maar ja, die zijn iets van 600 euro en dan kan je beter direct een snellere motor kopen.
Suc6
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
mikymike
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 10:22 am |
|
Geregistreerd: do aug 27, 2009 9:03 pm Berichten: 67
|
Paulo,
Heb je helemaal gelijk in.
Mijn voorkeur gaat ook uit naar een super rok.....maar zijn lastig te vinden 2e hands. Weet jij hoe het zit met het onderhoud van super rok?
_________________ Tony Kart EVR racer 2010 - Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 12:24 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
bij mijn dd2 zit de meeste koppel toch echt wel duidelijk in de eerste versnelling en nog een stuk onder de 9000 toeren ook vind ik dat de dd2 wat meer trekkracht heeft dan de superrok
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 1:32 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
En deze dan:http://link.marktplaats.nl/286480031
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 3:13 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
nuno...
dat is logisch... dat is appels met peren vergelijken... mijn BMW heeft ook 6 versnellingen, maar een M3 gaat toch echt wel harder.... ik bedoel maar...
Mijn verhaal slaat op het plaatsen van een DD2 cilinder op een normale R-Max...
@Mikemike, Ik rij met een Vortex SuperROK en interval is ca. 20 uur voor de zuiger en ca. 30 uur voor revisie. Veel meer trekkracht dan een Rotax Max, maar vooral bovenin loopt hij veel langer door. Mag ook wel met een begrensing pas op 16.800 rpm... Echter je moet ook kunnen rijden, want ook ik wordt vaak voorbijgestoken door R-Max rijders.....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
mikymike
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 3:22 pm |
|
Geregistreerd: do aug 27, 2009 9:03 pm Berichten: 67
|
Ik rij denk ik nu een jaar of 15..niet dat dat wat zegt Ik word toch wel steeds enthusiaster over de super rok. @Kartje..zal die verkoper is een mailtje sturen
_________________ Tony Kart EVR racer 2010 - Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 4:23 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
Paulo27 schreef: dat is logisch... dat is appels met peren vergelijken... mijn BMW heeft ook 6 versnellingen, maar een M3 gaat toch echt wel harder.... ik bedoel maar...
Mijn verhaal slaat op het plaatsen van een DD2 cilinder op een normale R-Max... zo bedoelde ik het ook niet ik bedoel gewoon het totale plaatje dd2 /superrok dd2 rijd leuker dan de superrok buiten het feit dat ik vind dat hij sneller is. maar dat is mijn mening 
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma nov 23, 2009 9:01 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
Nuno snap ik..
Maar dat de DD2 sneller gaat klopt... hij heeft maar een paar PK-tjes minder maar wel 2 versnellingen en dan is de verhouding dusdanig dat hij wel sneller moet zijn.... vandaar mijn statement dat het appels met peren vergelijken was...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |