Auteur |
Bericht |
wskart
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 9:16 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
heey ik heb een vraagje over de schakelmotoren ik weet dat er verschillende types zijn zoals de icc en het tm crossblok. Maar nu zag ik een Honda schakelblok op marktplaats. Toen dacht ik van, is dit wel waar... want ik had daar nog nooit van gehoort. kan iemand mij vertellen of er inderdaad wel meerdere schakelmotoren voor de kart zijn van Honda? En zou iemand mij kunnen vertellen welk soort schakelblok er het beste past bij een recreatief rijder? ps. ik ga stoppen met het wedstrijdrijden met rk1(na 5 jaar). die nieuwe motoren hebben alles ver*loot dus ik wil gewoon iets snellers en het budget voor wedstrijdrijden 2-takt is er niet. groeten Wskart©
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 9:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er zijn diverse schakelmotoren van Honda op karts gebouwd, van crossmotoren, racemotoren, tweetakt en viertakt, enz. Kan je wat specifieker zijn, misschien een linkje naar de betreffende advertentie?
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 9:27 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Waarom stap je niet over naar de VT250 klasse? Als dat niet snel is.
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: di nov 10, 2009 9:36 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Oja, wskart, wat is er zo al mis met de motoren dan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob77
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 1:00 am |
|
Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm Berichten: 474 Woonplaats: Oldenzaal
|
Citaat: Waarom stap je niet over naar de VT250 klasse? Als dat niet snel is. Hij zegt dat hij het budget voor 2-takt rijden niet heeft. En dan verwacht je wel dat een Vampire lukt? 
_________________ TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
|
|
Omhoog |
|
 |
wskart
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 10:24 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
@David hier is de link van de advertentie. http://link.marktplaats.nl/290939550@The Duke zou ook wel een mooie klasse zijn om in te rijden maar ik ga dan geen wedstrijd meer rijden en is wat duurder in aanschaf  over de rk1 bedoel je? De nieuwe motoren zijn niet slechter of zoiets. alleen het probleem is dat ze je eerst een compleet nieuw blok beloven met een klein bedrag in bijbetaling van ong 250 euro(als je oude inleverd). nu is dat bedrag na heel wat tijd(4 maand ofzo) naar de 700 euro gegaan. en wij zijn een beetje getroffen door de crisis @iedereen kortom ik zoek dus gewoon een betrouwbare schakelkart(motor) waar je plezier van hebt en waar je niet altijd met je handen in de haren zit  ps. ik ken iemand die ook stopt met rk1 om die reden. die gaat nu rotax recreatief doen. kan iemand mij met ervaring vertellen wat mooier rijden is>? lijkt mij het schakelen maar weet niet hoe jullie erover denken 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 10:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Hmm dat type Honda ken ik eerlijk gezegd ook niet, de aandrijving zit aan de rechterkant wat niet zo heel veel voorkomt. De boel is niet meer echt jong zo te zien.
|
|
Omhoog |
|
 |
wskart
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 11:06 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
ja zou inderdaad niet zo jong meer zijn met die type bumpers enz. ook vind ik het vreemd dat er een 20 mm as in lijkt te zitten. dan mag je nog niet eens een curbstone raken wil je dat ie niet buigt maar weet jijd an miss een goede schakelmotor voor mij?
|
|
Omhoog |
|
 |
Bask
|
Geplaatst: wo nov 11, 2009 11:16 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 23, 2005 2:59 pm Berichten: 709 Woonplaats: Bad Bentheim
|
Goede motoren zijn er genoeg,ook wel betaalbaar.. Oa de TM cross zie je erg veel. We rijden zelf met een yamaha yz125, ook een crossblokje..gaat lekker hard, en op een paar kleine probleempjes na loopt ie altijd en goed.. Het onderhoud is ook goed te doen, 35-40 uur revisie. Ik denk dat de TM vergelijkbaar is, zoals de meeste crossers. Icc is een klap sneller, maar voor de beginnende schakelrijder ook errug moeilijk. Onderhoud hiervan is ook stukken duurder, rond 10 uur met een zuiger geloof ik? Kijk en vraag een beetje rond, crossers vind je genoeg, en zijn meestal vrij snel. Icc zie je volgens mij iets minder gebruikt.
_________________ MS Kart 08 ft. TM K9bspecial
BoBaArt Kartracing
Ik vertrouw iedereen, het is alleen de duivel in hen die ik niet vertrouw...
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 10:05 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
wskart
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 4:12 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 20, 2009 7:13 pm Berichten: 17
|
ik zal overleggen met mijn vader over die yamaha  het gekke is dat nummer 38 ook op mijn andere kart staat  zeer toevallig  voorbestemd 
|
|
Omhoog |
|
 |
waldo_s
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 7:44 pm |
|
Geregistreerd: wo aug 20, 2008 6:38 pm Berichten: 321 Woonplaats: genk
|
wskart.. die achteras zal wel een volle as zijn en eer je die geplooid krijgt dan mag je al veeeeeeeeeeeeeell moeite doen
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 7:46 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
20mm zal inderdaad wel vol zijn. Een hole achteras van 20mm lijkt me zeer onwaarschijnlijk 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een 20 mm as lijk me al zeer onwaarschijnlijk 30 zal het wel wezen en die zijn wel degelijk hol
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do nov 12, 2009 8:29 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
25mm en 30mm massief heb ik al meerdere keren gezien (op oude karts).
|
|
Omhoog |
|
 |