Auteur |
Bericht |
Subarumouse
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 4:48 pm |
|
|
Als het gas blokkeert, wat doe je dan instinctief met je handen? Juist, in het stuur knijpen, wat zeker nodig is als je met veel te hoge snelheid op een bocht afzeilt!
2 mogelijkheden zijn in mijn ogen de beste: - stampen op je rem. - Aan - uitschakelaar op je stuur die je met je hand aan het stuur met je duim om kan zetten. (de aloude GX schakelaar)
Subarumouse
|
|
Omhoog |
|
 |
h288racing
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 5:00 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 13, 2008 12:48 pm Berichten: 412 Woonplaats: Weert
|
Denk dat je voor de bougiedop en hand voor de luchtfilter al te laat bent als je gas blijft hangen aangezien je dit nogal laat merkt voordat je de bocht neemt. Als je op het randje aan het rijden bent geef je zo lang mogelijk gas en rem je zo laat mogelijk dus als je er dan achter komt en voordat je je dan bedacht hebt wat er gebeurd en wat je moet doen zal het al te laat zijn denk ik. Denk ook het beste gewoon zo hard mogelijk remmen of idd een dodemansknop zoals velen al zeiden.
_________________ Groeten Mark
Lenzo Kart met een Seven ICC 2001 L2

|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 5:11 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
idd, gewoon zorgen dat je remmen het goed doen, als je dan in de problemen komt op een laat moment, kun je jezelf tenminste tot stilstand brengen.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 5:16 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Heb het ook wel eens meegemaakt op genk. Pedaal boutje was losgetrilt waardoor het pedaal in volgas stand bleef staan. Op het moment dat ik erachter kwam trapte ik meteen op de rem. maar je krijgt al snel door dat dat niet de beste opslossing is omdat alles een raar geluid begint te maken. Gelukkig heeft de leopard een dodemansknop en zo ben ik toch nog in de pits gekomen. De remmen waren rood gloeiend heet. Niet echt een aanrader dus. ( tuurlijk moet je remmen. maar zo kort mogenlijk en als je niet te snel meer gaat zo snel mogenlijk je motor uit zien te krijgen )
|
 |
David
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 5:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Dat remmen valt inderdaad nogal tegen, zeker als je alleen een achterrem hebt. Heb het weleens meegemaakt op Venray met mijn viertaktje, gas bleef hangen, kon remmen wat ik wilde en hoewel de kart er gelukkig wel langzamer van werd, tot stilstand komen zat er niet in. Heb em toen tegen een wal aan geparkeerd zodat de kart geen kant meer op kon, en een kabel van de ontsteking los getrokken. Rem was gewoon goed, alleen na het hele gebeuren was het rempedaal verbogen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 5:30 pm |
|
|
Huppakee. Lekker even wat nieuwe remblokjes erachteraan. Die zijn ook kneiterhard geworden 
|
|
Omhoog |
|
 |
rudi
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 6:21 pm |
|
Geregistreerd: vr jul 20, 2007 10:37 am Berichten: 636 Woonplaats: helmond
|
liever knetterharde remblokjes, dan knetterhard tegen de muur aan........ ik doelde namelijk voornamelijk dat je eerst je snelheid kunt verlagen en dan tijd krijgt om je blok uit te kunnen zetten.
en zo snel verharden je remblokjes nou ook weer niet.
_________________ ____________________________________________________________________________
ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 7:55 pm |
|
|
Je kan natuurlijk ook altijd de kart dwarsgooien!
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 8:00 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Ja je kan onderweg ook gewoon uitstappen nou goed.
Dwarsgooien terwijl je volgas gaat lijkt mij voor de veiligheid van je zelf en vooral van anderen niet goed.
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 8:02 pm |
|
|
Als het niet anders kan! Heb ik wel vaker moeten doen!
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: vr okt 16, 2009 10:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Heb ik ook weleens gedaan met een Rotax SR in Amsterdam op het einde van het lange rechte stuk Dat werkte prima
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Robs
|
Geplaatst: za okt 17, 2009 6:13 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 07, 2009 4:08 pm Berichten: 121 Woonplaats: Vlissingen
|
jah maar als het fout gaat lig je op zn kant, ik zeg: dodemansknop!
_________________ *Aprilia RS250 *BMW 320I (bijna circuit-klaar) *Zanardi + KF1
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: za okt 17, 2009 6:14 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Kost zo goed als niks (een dodemansknop)
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: za okt 17, 2009 10:06 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Ik denk dat het er hem ook om gaat wannneer je merkt dat je gas blokkeert. Is dat net als je het gas lost voor een bocht heb je minder kans op nog wat ingrijpen dan wanneer je dat merkt halverwege het recht stuk. Een dodemansknop is in het eerste geval even kansloos op gebruik dan het "verzuipen" van je blok. In het tweede geval zijn beide opties (dodemansknop en motor "verzuipen") doenbaar lijkt me.
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo okt 18, 2009 8:02 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
das dan weer een voordeel van een schakel daar merk je meteen dat die blijft hangen 
|
|
Omhoog |
|
 |