Auteur |
Bericht |
Washandje
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 6:35 pm |
|
|
Een Chirurgmes Of een scalpelmesje. En dan lichtjes met een soepele beweging het eraf schrapen. En naderhand met wat WD40 of een andere vette spray het netjes glimmend maken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 8:24 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm Berichten: 218 Woonplaats: zoetermeer
|
Wij gebruiken altijd eerst remmenreiniger om het frame te ontvetten, daarna gaat er nog een laag van applied Multi faced oil over om het frame mooi glanzend te krijgen.
dit spul is overigens bij ons te koop (mocht je interesse hebben). voor prijs stuur maar een pb tje
en voor de ketting en tandwiel E.D gebruiken wij doodgewoon ontvetter.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 8:49 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Kun je evt wat meer informatie geven over applied multi faced oil
|
|
Omhoog |
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 8:57 pm |
|
|
het is een product op olieachtige basis. naast dat hij een beschermende laag geeft, geeft hij ook een glanzende laag op het frame je kan het trouwens voor bijna alles gebruiken om er een beschermende en glanzende laag op te geven (natuurlijk niet op remmen ed) vergelijk het met xeramic multi spray E.D.
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 8:59 pm |
|
|
Dat gebruik ik zelf ook altijd!
|
|
Omhoog |
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 9:06 pm |
|
|
of met de 1001 spray van putoline op de verpakking staat:de multi faced oil is een veelzijdige onderhoudsolie. vochtverdrijvend, dringt door, smeert en berschermd tegen corrosie. Wij vinden dit eigenlijk nog beter als WD40, maar ieder zijn eigen keus.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 9:13 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Ik maak het frame eigenlijk altijd schoon met brunox turbo spray Voor de geintereseerde, dit is dan weer bij ons te koop. Brunox is vergelijkbaar met wd40, alleen het is iets vettiger wat weer zorgt voor een betere glans. Overigens is het ook goedkoper dan wd40.
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 9:23 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Ik heb ook al eens de Turbo Spray waar Leon het overheeft gebruikt. Inderdaad erg fijn spul. Moet ik me nog eens wat van bemachtigen. (ruikt ook best lekker. Niet dat, dat van belang is)
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: di okt 13, 2009 9:30 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: hiero ook benzine sind mijn koudondvetter op is die in mijn spoelbak zat  moet nog eens nieuwe scoren maar die zit in een 50 liter vat en das nogal prijzig en natuurlijk dasty @Joris, ik kan ze hier nog per 5 ltr kopen. Als je een can moet hebben let me know  En dat is idd de koud ontvetter die in de olie drums ook wordt geleverd en milieu bezwaarlijk nog moeilijk leverbaar is geworden. Ik gebruik ook deze ontvetter  werkt perfect, het is ook vettig maar is hierna met auto zeep goed te verwijderen.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
racerubber
|
Geplaatst: wo okt 14, 2009 7:43 am |
|
Geregistreerd: di apr 14, 2009 7:20 pm Berichten: 179 Woonplaats: almere-buiten
|
 rub a way? !
_________________ Beter veel racerubber op de grond dan 1 in je mond 
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo okt 14, 2009 8:54 am |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
LauwtJ
|
Geplaatst: wo okt 14, 2009 9:57 am |
|
|
Erg goed spul hoorde ik van Angelique die bij koene altijd achter de balie staat. Moet alleen wel oppassen met je bestikkering. Schijnt niet zo heel goed voor te zijn
_________________ Gillard Charlotte / MRC XTR X1 KF3www.veldhuisenracing.tk
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo okt 14, 2009 1:19 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Wat ik voorheen altijd met de kart deed was met een simpele kwast en een bakje met benzine erin.. de kart insmeren voor alle vette en rubber troep.. Hierdoor gingen de grove delen er al af.. Daarna pakte je remmenreiniger en spoot je alles in en gelijk met een ( grove ) doek droog vegen. Als je daar mee klaar was, was inprencipe het gehele chassis dof geen 1 stukje glans meer. Dan pak je poets. en wrijf je het chassis in met de poets. Dat liet ik zelf dan altijd 15 min tot half uur wachten tot het aangetrokken laagje stof erop lag. daarna met een goeie doek goed uitwrijven. Ook de chromen dele kan je met koperpoets doen. als klap op de vuurpijl.. spoot ik de delen bij de ketting destijds.. dus het frame, stoelsteunen, ketting beschermer.. ect ect. gewoon geheel goed in met Cockpit spray! hierdoor veeg je de keer erop alle olie troep van het ketting vet er zo af 
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo okt 14, 2009 2:40 pm |
|
|
Ik ga deze week maar eens het frame opnieuw in de verf zetten. Gewoon de verf maar opschuren. Al dat chemische gedoe. Blehhh! Ik neem aan met het verfen dat je het frame eerst met een metaalprimer moet spuiten?
|
|
Omhoog |
|
 |
giel.db
|
Geplaatst: wo okt 14, 2009 9:32 pm |
|
Geregistreerd: wo okt 29, 2008 9:00 pm Berichten: 12 Woonplaats: eenrum
|
wat ook goed werkt om die rubberstrepen weg te halen is Hylomar, ( ook wel aceton) werkt perfect, tot nu toe geen beschadigingen op het kunstof en stikkerwerk. je moet het alleen niet te lang gebruiken, wordt je zweverig van 
|
|
Omhoog |
|
 |