Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Honda GX160 start niet.
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 7:40 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:30 pm
Berichten: 3
Hallo

Ik heb een probleem met mijn Honda GX160 (viertakt) kart, hij wilt namelijk niet starten.
Ik heb de carburateur al schoon geblazen en gecontroleerd of er nog benzine in zat, hij vonkt ook.
Eerst zat er geen pakking tussen het kleppendeksel en de kop, maar daar zit ondertussen een pakking tussen.
Hij heeft een lange tijd stilgestaan, maar reed voorheen altijd goed. Als je hem probeert aan te trekken dan geeft ie niets, maar na ong. 10 keer trekken knalt er een grote vlam uit de uitlaat.
Ik en mn vader zaten te denken aan een kapotte klep, kan dat?

Alvast bedankt!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2009 9:37 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
heb je de sproeiers goed doorgeblazen, vooral de plastic stationair sproeier. Zijn de kleppen goed afgesteld.

succes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 9:02 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Heeft hij wel compressie als je trekt? Waren de klepschotels nog heel toen je het kleppendeksel eraf had?

Die missende pakking mag overigens geen verschil maken, het is slordig en je verliest er olie door, maar het bepaalt niet of je motor wel of niet loopt.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 9:35 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
klinkt misschien raar, maar zet er toch eens een nieuwe bougie in :wink:
ik heb dit 2x eerder meegemaakt

1x keer met een gehuurde trilplaat met honda motor. die vonkte ook, maar met geen mogelijk aan te krijgen :evil:
ik bel de verhuurder, die stond binnen 15 minuten op de stoep “die ik nog moest aantrillen” :mrgreen: hij zegt direct.... bekend probleem, de Bougie is kapot!!
Yeah Right!! die vonkt, dus daar hoef je niet naar te kijken. hij draait een nieuwe bougie erin, trekt, en direct de eerste trek lopen :shock:

2x een cement molen met een Straton & Briggs motor. Idem dito, vonken, maar niet starten. Nieuwe Bougie erin en verdomt hij liep


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2009 4:21 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:30 pm
Berichten: 3
Ik heb de carburateur echt heel goed doorgeblazen met een compressor, en hij krijgt ook benzine want anders komt er niet om de zoveel keer een vlam uit de uitlaat.
Ik weet niet zeker of ie genoeg compressie heeft, is namelijk 3 jaar geleden toen ie heeft gelopen en weet niet hoe veel compressie hij had toen.(Het voelt niet alsof hij veel compressie heeft)
Misschien een idee om de kop er een keer af te halen en te kijkn hoe het zit?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 11:02 am 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
grappig dat je iemand 2 meegemeekte ervaringen geeft en er gewoon overheen gezwamt word om de kop eraf te trekken =D)
bij speedboten of oldtimers die jaren staan komt altijd het zelfde probleem naar boven

a oude benzine
b verglaasde carburatuers
c bougies

zou niet inzien waarom het probleem nu niet aan de hand zou zijn


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 1:20 pm 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
Ik zou eerst inderdaad maar eens beginnen met het bougietje vervangen, 2 minuten werk en je kunt in ieder geval iets van je lijstje afstrepen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat wij tijdens een seizoen nooit onze bougies vervangen, ze gaan gewoon nooit stuk. Maar bij ons staan ze ook nooit lang achter elkaar stil, dat kan hier anders zijn.

Op een trilplaat stel ik me echter wel voor dat ze gewoon stuk trillen door de klappen en niet zozeer doordat ze op waren.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 3:40 pm 

Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:30 pm
Berichten: 3
Ok ik zal de bougie wel vervangen.
Maar waardoor komt dan die vlam uit de uitlaat an een paar keer trekken?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 5:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm
Berichten: 3566
Woonplaats: klaaswaal
Opgehoopte brandstof in de uitlaat.

_________________
Afbeelding
===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN===
MS KART '11-----VM ICC '11


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 6:16 pm 

Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm
Berichten: 60
Woonplaats: Weert
Ik zou de kleppen eens controleren. Ik heb pas geleden een soortgelijk probleem gehad.
Bleek de uitgaande klep te blijven hangen. Daardoor geen compressie en daardoor niet lopen.

En als je de kleppen gaat stellen even goed opletten dat de nokkenas in de goede positie
staat... eventueel heb ik een pdf-bestand voor je met daarin de controle voor carborateur.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2009 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm
Berichten: 1133
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
gooi een klein beetje brandstof in de kop (via het gat van de bougie) bougie erin en trekken.
Hoor je een roffel of slaat hij heel kort aan dan kun je stellen dat de compressie en ontsteking goed zijn, ga dan verder zoeken in het brandstofgedeelte, toevoerleiding, filters, vlotterkamer, sproeiers enz. zorg overigens ook voor verse benzine.

Ik zou toch ook bij een blokje wat langere tijd heeft stilgestaan een aantal zaken even nakijken, zoals kleppen afstellen, verse carterolie, verse benzine, nieuwe bougie.

Ik heb overigens een hoop mensen gezien met startproblemen en met motoren die na twee bochten uitvalt.
Kijk goed naar de stand van de schuiven van de choke en de benzinekraan, staat niet heel duidelijk aangegeven

Kan nooit veel zijn , deze blokken zijn relatief eenvoudig.

Succes

_________________
Kartloos
Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 2:04 pm 

Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm
Berichten: 86
zo zie je maar in een ander topic, dat een nieuwe bougie met 1 draai uur al problemen kan opleveren :roll:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 09, 2009 11:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm
Berichten: 1317
Woonplaats: Ede
Compressie kun je toch gewoon meten met een compressiemeter? Dan hoef je de kop er niet af te trekken...

_________________
Mac Minarelli 612 - Maxter ICC


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za okt 10, 2009 6:33 am 

Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am
Berichten: 209
De meeste mensen hebben die niet liggen, dan is de kop er sneller af; 6 boutjes. En voordat zo'n homda niet start door een lekkende klep moet er wel heel wat aan de hand zijn, dat moet je zo kunnen zien.

_________________
#4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David