Auteur |
Bericht |
Bwoaap
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 7:40 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:30 pm Berichten: 3
|
Hallo
Ik heb een probleem met mijn Honda GX160 (viertakt) kart, hij wilt namelijk niet starten. Ik heb de carburateur al schoon geblazen en gecontroleerd of er nog benzine in zat, hij vonkt ook. Eerst zat er geen pakking tussen het kleppendeksel en de kop, maar daar zit ondertussen een pakking tussen. Hij heeft een lange tijd stilgestaan, maar reed voorheen altijd goed. Als je hem probeert aan te trekken dan geeft ie niets, maar na ong. 10 keer trekken knalt er een grote vlam uit de uitlaat. Ik en mn vader zaten te denken aan een kapotte klep, kan dat?
Alvast bedankt!
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: di okt 06, 2009 9:37 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
heb je de sproeiers goed doorgeblazen, vooral de plastic stationair sproeier. Zijn de kleppen goed afgesteld.
succes
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: wo okt 07, 2009 9:02 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Heeft hij wel compressie als je trekt? Waren de klepschotels nog heel toen je het kleppendeksel eraf had?
Die missende pakking mag overigens geen verschil maken, het is slordig en je verliest er olie door, maar het bepaalt niet of je motor wel of niet loopt.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
brat-uppie
|
Geplaatst: wo okt 07, 2009 9:35 am |
|
Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm Berichten: 86
|
klinkt misschien raar, maar zet er toch eens een nieuwe bougie in ik heb dit 2x eerder meegemaakt 1x keer met een gehuurde trilplaat met honda motor. die vonkte ook, maar met geen mogelijk aan te krijgen ik bel de verhuurder, die stond binnen 15 minuten op de stoep “die ik nog moest aantrillen”  hij zegt direct.... bekend probleem, de Bougie is kapot!! Yeah Right!! die vonkt, dus daar hoef je niet naar te kijken. hij draait een nieuwe bougie erin, trekt, en direct de eerste trek lopen  2x een cement molen met een Straton & Briggs motor. Idem dito, vonken, maar niet starten. Nieuwe Bougie erin en verdomt hij liep
|
|
Omhoog |
|
 |
Bwoaap
|
Geplaatst: wo okt 07, 2009 4:21 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:30 pm Berichten: 3
|
Ik heb de carburateur echt heel goed doorgeblazen met een compressor, en hij krijgt ook benzine want anders komt er niet om de zoveel keer een vlam uit de uitlaat. Ik weet niet zeker of ie genoeg compressie heeft, is namelijk 3 jaar geleden toen ie heeft gelopen en weet niet hoe veel compressie hij had toen.(Het voelt niet alsof hij veel compressie heeft) Misschien een idee om de kop er een keer af te halen en te kijkn hoe het zit?
|
|
Omhoog |
|
 |
brat-uppie
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 11:02 am |
|
Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm Berichten: 86
|
grappig dat je iemand 2 meegemeekte ervaringen geeft en er gewoon overheen gezwamt word om de kop eraf te trekken  bij speedboten of oldtimers die jaren staan komt altijd het zelfde probleem naar boven a oude benzine b verglaasde carburatuers c bougies zou niet inzien waarom het probleem nu niet aan de hand zou zijn
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 1:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
Ik zou eerst inderdaad maar eens beginnen met het bougietje vervangen, 2 minuten werk en je kunt in ieder geval iets van je lijstje afstrepen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat wij tijdens een seizoen nooit onze bougies vervangen, ze gaan gewoon nooit stuk. Maar bij ons staan ze ook nooit lang achter elkaar stil, dat kan hier anders zijn.
Op een trilplaat stel ik me echter wel voor dat ze gewoon stuk trillen door de klappen en niet zozeer doordat ze op waren.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Bwoaap
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 3:40 pm |
|
Geregistreerd: di okt 06, 2009 7:30 pm Berichten: 3
|
Ok ik zal de bougie wel vervangen. Maar waardoor komt dan die vlam uit de uitlaat an een paar keer trekken?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 5:30 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Opgehoopte brandstof in de uitlaat.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
FvRoij
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 6:16 pm |
|
Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm Berichten: 60 Woonplaats: Weert
|
Ik zou de kleppen eens controleren. Ik heb pas geleden een soortgelijk probleem gehad. Bleek de uitgaande klep te blijven hangen. Daardoor geen compressie en daardoor niet lopen.
En als je de kleppen gaat stellen even goed opletten dat de nokkenas in de goede positie staat... eventueel heb ik een pdf-bestand voor je met daarin de controle voor carborateur.
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: do okt 08, 2009 8:40 pm |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
gooi een klein beetje brandstof in de kop (via het gat van de bougie) bougie erin en trekken. Hoor je een roffel of slaat hij heel kort aan dan kun je stellen dat de compressie en ontsteking goed zijn, ga dan verder zoeken in het brandstofgedeelte, toevoerleiding, filters, vlotterkamer, sproeiers enz. zorg overigens ook voor verse benzine.
Ik zou toch ook bij een blokje wat langere tijd heeft stilgestaan een aantal zaken even nakijken, zoals kleppen afstellen, verse carterolie, verse benzine, nieuwe bougie.
Ik heb overigens een hoop mensen gezien met startproblemen en met motoren die na twee bochten uitvalt. Kijk goed naar de stand van de schuiven van de choke en de benzinekraan, staat niet heel duidelijk aangegeven
Kan nooit veel zijn , deze blokken zijn relatief eenvoudig.
Succes
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
brat-uppie
|
Geplaatst: vr okt 09, 2009 2:04 pm |
|
Geregistreerd: di apr 28, 2009 5:17 pm Berichten: 86
|
zo zie je maar in een ander topic, dat een nieuwe bougie met 1 draai uur al problemen kan opleveren 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr okt 09, 2009 11:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Compressie kun je toch gewoon meten met een compressiemeter? Dan hoef je de kop er niet af te trekken...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
hvb83
|
Geplaatst: za okt 10, 2009 6:33 am |
|
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 9:58 am Berichten: 209
|
De meeste mensen hebben die niet liggen, dan is de kop er sneller af; 6 boutjes. En voordat zo'n homda niet start door een lekkende klep moet er wel heel wat aan de hand zijn, dat moet je zo kunnen zien.
_________________ #4 Kings of Karting & TM cross voor de fun
www.c2n-telematchracing.nl
|
|
Omhoog |
|
 |