Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: do mei 14, 2015 7:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Gent
Hallo iedereen,

De laatste jaren heb ik mijn hart verloren aan het WEC kampioenschap: Die prototypes zijn fantastisch om naar te kijken en gewoon "bloody quick". Alsook het feit dat er 4 verschillende categorieën rijden in 1 race, maakt het voor de fans extra leuk om naar te kijken.
Ook vorig weekend in SPA een leuke dag gehad.
Maar ik wil meer: Ik zou graag eens gaan naar"The big one": Le 24 heures du mans. Is er iemand op dit forum die al eens is geweest en me kan vertellen hoe ik dit best organiseer? ik zit met veel vragen over overnachting, tickets, beste plaatst op het circuit, hoeveel dagen trek ik best uit, enz...

Als er mensen zijn met ervaring dan hoor ik het graag.

mvg

Gert

_________________
Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
Rotax senior: what else...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: za mei 16, 2015 1:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm
Berichten: 1223
Woonplaats: Terborg
Wij waren er tijdens de 80e editie. Alweer 3 jaar geleden maar het was prachtig. Als je nog naar school gaat koop dan met je studentenkaart een toegangskaartje. Dan ben je voor een mats prijs binnen. Gewoon aan het circuit kopen. In de voorverkoop is niet nodig. Ook voor de reguliere tickets niet. Je koopt namelijk een general admission kaartje, zeg maar klasse brons. Als je op een tribune wilt zitten kun je het beste wel via de voorverkoop kopen want de betaalbare plaatsen zijn snel uitverkocht.

Wat wel nodig is is een campingplaats (ook via voorverkoop). Wij sliepen op Bleu nord wat in feite achter het reuzenrad ligt. Een tribune plaats met uitzicht op een tv scherm is ten zeerste aan te raden om nog wat van de race te kunnen volgen. BBQ uiteraard mee en genoeg bier en eten om de 24h mee door te komen. Het eten is er verschikkelijk duur. In de nacht uren wachten op de bus naar Arnage en Indianapolis maar zeker de moeite waar. Op de dijk veel actie te zien in Arnage en een scherm aan de andere kant van de baan, dus de race goed te volgen.

Wij hebben op het rechte stuk gezeten op de tribune. Precies ter hoogte van de start/finish lijn. Via een ticketmaster achtige website konden we hier nog kaarten voor krijgen. Bij de start is het gigantisch druk overal op het circuit. De fransen komen dan met een mand met brie en rode wijn, kijken de eerste 2 uurtjes gaan dan naar huis en tegen 6en kun je gemakkelijk het circuit rond gaan en op de verschillende plaatsen gaan kijken. Tegen het einde van de wedstrijd komt iedereen weer terug en is het weer volle bak.

Op de vrijdag zijn wij vroeg vertrokken en rond het middag uur aangekomen. Alles is dan al bom vol en het was zoeken naar een plekje op de camping. Rustig de tent opzetten, wat eten, rugtassen vol pakken en voor de eerste keer naar het circuit. Tijd om je rust te pakken en van de actie op de baan te genieten. Vrijdag op zaterdag nacht goed slapen en dan vanaf 12.00 uur gaat de actie op het circuit beginnen. Eerst de historic le mans en daarna om 16.00 uur het echte werk...

Geweldige ervaring! De sfeer, de mensen massa, het enthousiasme, het afzien in de regen, arnage in de nacht, de finish en het podium het was prachtig!

Zou ik nog een keer gaan? Nee, je hebt geen idee wat er allemaal gebeurd tijdens de race en als je geen scherm in de buurt hebt volg je er helemaal niks van.
Veel plezier als je naar de 24 uur gaat. Je moet het een keer hebben meegemaakt.

_________________
ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: zo mei 17, 2015 8:49 pm 

Geregistreerd: zo jan 18, 2015 10:31 pm
Berichten: 72
Woonplaats: Brielle
Ben er bij geweest tijdens de 50 ste editie in 1982 met winnaars Jacky Ickx en graham Bell
Op de bonnefooi met een vriend in een Opel record 1900
Gratis parkeren bij een familie naast de baan op loopafstand van de paddock en slapen in de auto
Ook eten en drinken en gebruik van de sanitaire voorzieningen bij dezelfde mensen voor een paar Franse franc per persoon :mrgreen:
Zal nu wel niet meer lukken, maar als je het een keer meegemaakt hebt vergeet je dat je hele leven niet meer
Succes met de voorbereiding , het is de moeite waard


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 8:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
Berichten: 266
Woonplaats: Gent
Bedankt voor de info. Hiermee kan ik gerust verder.

_________________
Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
Rotax senior: what else...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2015 12:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 09, 2013 9:10 am
Berichten: 63
Woonplaats: Breda
Ik ben afgelopen weekend voor het 3de jaar oprij geweest. Ik boek altijd een camping net buiten lemans. vanaf de camping naar het circuit is het een 15 minuten rijden. ik raad je aan om het weekend voor de race al te gaan. aangezien dan de technische keuringen in de binnenstad op place de republique zijn. op dinsdag kan je dan de pits in en woensdag en donderdag de trainingen en kwalificaties. op vrijdag is er de pitwalk en rijders parade in de stad. waarna de zaterdag de race start. verder bestellen wij altijd de tickets in de voorverkoop zodat we deze op de dinsdag ophalen bij het circuit. en om eerlijk te zijn is er voor mij geen mooier evenement op de wereld. want ook volgend jaar ga ik weer die kant op.

_________________
2016 Haase Mistral T2 KF - 2017 PRD Galaxy 125cc & 2010 Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2015 5:46 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Mooi man

Wij zijn al twee keer naar de historische gp op
Op Zandvoort geweest op zich ook een happe
Ning ook met overnachting in een hotel,dit jaar
Gaan we weer,maar le mans staat zeker op ons
Verlanglijstje :D :D
Gaan we weer,maar le mans


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2015 5:54 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Knaffie

De digitale wereld,maar wel ff het verhaal afmaken,camping
Is voor ons geen optie,je bent er meer geweest en weet mis
Schoen waar je wel niet te prijzig kunt overnachten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: do jun 18, 2015 6:05 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Knaffie

De digitale wereld,maar wel ff het verhaal afmaken,camping
Is voor ons geen optie,je bent er meer geweest en weet mis
Schoen waar je wel niet te prijzig kunt overnachten.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 7:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 09, 2013 9:10 am
Berichten: 63
Woonplaats: Breda
Jomito,

Betreft het overnachten is het in een hotel vind ik vrij prijzig. ook hebben wij gemerkt dat vanaf de datum bekend is van de race. de hotels erg hard gaan betreft boekingen. wij hebben dit 1 jaar gedaan en boekte in decemeber wat eigenlijk veelste laat is en konden in hotel in alencon wat niet te doen is. lang rijden iedere keer naar het circuit. vandaar dat we nu op de camping staan en voor 80 euro de man is dit prima betaalbaar voor een week. je zou dus eigenlijk de komende maand al moeten boeken voor een hotel.

Maar je kan ook kijken op Tickettravel die bieden busreizen aan waarbij de bus blijft staan en ook hotelovernachtingen aanbieden. ik zou daar eens informeren betreft de prijzen met hotelovernachting.

_________________
2016 Haase Mistral T2 KF - 2017 PRD Galaxy 125cc & 2010 Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: 24 uur le Mans
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 6:28 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
@knaffie

Bedankt voor de info,zal ik zeker gaan doen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David