Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: mijn eerste kart
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 9:52 am 

Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
Berichten: 657
Zo'n 18 jaar geleden, toen ik inmiddels al enkele jaren de Formule1 aan het volgen was, en meerdere abonnementen had versleten bij de lokale indoorkartbaan. Moest het er van komen, een eigen kart.
Via via en het telefoonboek , kartwinkels opgezocht, en foldermateriaal aangevraagd. Na alle exotisch uitziende karts, tot dan toe had ik enkel huurkarts gezien, op een rijtje te hebben gezet was de keuze gevallen op een 100cc ica.
De kartwinkel opgebeld, en het plan van een nieuwe kart verdween al snel in de prullebak, na het horen van de prijs, fl 5000,00 , lag te ver buiten mijn budget. Ik was 15 jaar, en had enkel vakantiewerk. Wel had ik wat gespaard, en kon de tweede hands kart die mij werd aangeboden wel veroorloven. fl 2250,00. Een 100cc rotax ica, met een lichtblauw Kombikartframe. Een auto, aanhanger en chauffeur geregeld en op weg naar Bodegraven.
Daar stond hij dan, liefde op het eerste gezicht. Blind door adrenaline, tot aankoop overgegaan.
Een week later, na veel poetsen, voor de eerste keer naar Pottendijk, Nieuw Weerdinge . Dat was niet handig aangezien de weg vanuit Nieuw Weerdinge naar de kartbaan destijds nog doodliep, en er een slootje was waardoor we niet verder konden, helemaal terug gereden, en uiteindelijk via de betonplatenweg naar de kartbaan gereden.
Eenmaal aangekomen werd ik toch wat angstig, deze karts gingen wel heel erg hard, en zou mij dat ook wel gaan lukken.
Na de baanhuur te heben betaald, mijn brommerhelm op te hebben gezet en een dikke trui te hebben aangetrokken, eindelijk mijn eerste meters gemaakt.
Wat kon die motor gillen zeg, van angst was al geen sprake meer, de besmetting was een feit.
Na enkele rondjes vloog er ineens iets van de kart af, het was rond en zwart, mijn voorwiel was voor zich zelf begonnen.
Vanaf dat moment direct begrepen waar borgmoeren voor zijn.
Na nog enkele beginnersfouten tijdens de eerste paar bezoeken aan de kartbaan(apart hoofdstuk)
Begonnen met het moderniseren van mijn kart, na twee jaar obsesief kopen kopen kopen , was alles op het buizenframe na nieuw. Waarbij ik er regelmatig achter kwam, dat ik een redelijk oud beestje had gekocht, met veel incourante onderdelen.waardoor kleine aanpassingen soms veel voeten in aarde hadden. De 35 mm achteras, en fussees 17mm binnenkant en 15 mm buitenkant waren niet in mijn voordeel.
Noodgedwongen uiteindelijk mijn kart moeten verkopen, inmiddels al wel weer meerdere karts gehad( betere), maar stiekem hoop ik de kart nog eens tegen te komen /te kopen, en er waarschijnlijk wederom te veel geld en tijd in te steken.

Nog een foto weten te vinden van mijn eerste kart
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door gewoon maarten op vr maart 20, 2015 2:50 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: mijn eerste kart
BerichtGeplaatst: zo nov 24, 2013 1:42 pm 

Geregistreerd: di aug 06, 2013 4:16 pm
Berichten: 890
Woonplaats: Nuland
Zo zijn we toch allemaal begonnen,aldoende leert men,onze zoon van vijftien kart tien jaar,na twee jaar indoor te hebben gereden en kartles zondagsochtends vond zijn Kartleraar dat het tijd werd om op de buitenbaan te gaan rijden.aanschaf eerste kart zoonlief heel de nacht niet geslapen van de spanning.kartje opgehaald en onze Tom heel de dag gepoetst op zijn eerste liefde.de week erop naar cpb Berchem bij ons om de hoek.banden op spanning,benzine gemengd en rijden maar.zijn Kartleraar zou in de loop van de dag ook nog komen kijken.papa en mama trots als een pauw,komt zijn Kartleraar aangelopen en zegt heb je de ketting al gesmeerd.wist goed dat dit moest,maar door alle enthousiasme helemaal vergeten.je snapt het al ketting smeren niet meer nodig,tweede bocht Tom aan de kant,geen voorsupport meer over.opgelost door Jan cramer waar we nog wekelijks komen,en twee karts later.ik bedoel maar in het begin kun je niets,maar je rolt er vanzelf in,hoop nog lang met deze schitterende hobbij te kunnen doorgaan.gr twee kartfanaten jr en sr


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David