Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: In mijn vrije tijd...
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 8:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Dag iedereen,

In mijn vrije tijd ben ik niet alleen bezig met karten (wat 2 maanden geleden begonnen is), maar ben ik ook bezig met allerlei constructies. Ik ben altijd al gepassioneerd geweest door dingen op 4 wielen met een motor op.

Een jaar geleden, heb ik me ingeschreven voor de Redbull zeepkistenrace. Dankzij de hulp van honderden vrienden mochten we deelnemen (men moest stemmen, de 40 met de meeste stommen mochten deelnemen). Ik heb het frame ook volledig zelf gebouwd en ontworpen; tesamen met de hulp van nog 3 andere vrienden.
Het resultaat kunnen jullie hier zien op een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=FE--90D7m8g

Jammer genoeg is de dag minder goed afgelopen..., al bij al, het was een dag om nooit te vergeten en gelukkig hadden we geen wondes of kneuzingen, behalve een paar blauwe plekken. :roll:

Ik heb voor school een volledig zelfgemaakte gokart gebouwd. Alles zelf gelast, buizen allemaal zelf geslepen, gemeten, etc.. kortweg, alles vanaf 0 opgebouwd. Ik heb hiervoor zo weinig mogelijk nieuw materiaal gebruikt om het kostenplaatje laag te houden. Zo zijn de banden afkomstig van een zitmaaier. Zo zijn ook de motor, achtervering, hydraulische schijfrem, de elektronica, toeter enz allemaal afkomstig van een 2dehands pitbike. Ik heb een pitbike gekocht zonder papieren die een ongeluk heeft gehad. Voor niemand nog iets waard, behalve voor mij!

Motor is een 150cc Zongshen met 5 versnellingen. Gaat hard genoeg voor mij! 8)

Verder is de voorvering nieuw aangekocht. Ze zijn oorspronkelijk de vering van een dax (brommer). Benzinetank komt van het containerpark. :P Gordel van een auto, stuur en stoel van een kart, stuurhuis overgebracht van Amerika naar België (kosten €150 hier, ik heb $30 betaald + $50 verzending).

Sinds september elke week bezig geweest, is dit het eindresultaat!
Afbeelding

We zijn ook in de prijzen gevallen hiermee! =D)
3tal weken geleden stonden we op een beurs van allemaal eindwerken van 6de jaars. Er liep een jury rond die je vragen stelde en je punten gaf. Wij haalden hierbij de 2de plaats! =D)

Mijn vrienden van mijn klas hebben een cocktailmachine gemaakt. Deze behaalden 3de prijs voor de jury op dezelfde beurs, maar ze behaalden ook een eerste prijs voor de publieksprijs! Dankzij deze prijs mochten zij (4 personen) naar een Technobattle in Mechelen. Dit is een battle over techniek waarvan van elke provincie de 3 beste eindwerken mogen staan, 15 dus in totaal (enkel Vlaanderen).
Aangezien ze met 4 mochten zijn, hebben ze mij er ook bijgenomen.
Deze battle ging vorige week door, en daar hebben we samen met onze klas 1ste prijs gehaald!

Onze prijs: een hele gereedschapskoffer van Facom twv €500! Komt goed vanpas voor het sleutelen aan de kart! :D
Afbeelding

Afbeelding

Aangezien dit alles voorbij is, heb ik weer nood aan een nieuw project. Ik ben intussen bezig met het maken van een pitkarretje voor mijn kart op te plaatsen. Foto's en informatie volgen later nog wel in een ander topic. 8)

Nou weten jullie ook wat er naast het karten bij mij allemaal gebeurd. :D

Groetjes,
Alexander

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 8:50 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Als je nog verveelt heb ik nog wel een idee:
viewtopic.php?f=9&t=10484
Heb ik gemaakt ook voor schoolwerkstuk.

Koffertje is wel makkelijk voor op de baan!

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 8:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 14, 2013 11:40 am
Berichten: 545
Woonplaats: Gent
Da's écht leuk gedaan! Mooi projectje Joost!
Nu heb je m'n buik terug doen kriebelen, ik denk dat we intussen weer een volgend projectje hebben! Ik heb nog een motor liggen! ;) Van de zomer eens aan beginnen, lijkt me erg leuk om mee rond te rijden. :D

_________________
Birel RY31 met Rotax Max SR.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 09, 2013 9:55 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Dan hou ik het nog rustig met de projectjes...
Wat aan motortjes werken en wat in elkaar zetten.
Toevallig heb ik vandaag nog wat gemaakt. Het heeft niks met karts of motors te maken maar zo blijven de kinderen van tegenwoordig (IK) ook van de straat af ! :lol:
Afbeelding
Afbeelding

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 12, 2013 10:57 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
heb jer er geen schuim rubber ingezet bjorn?? als je er aan voorkant gaten in boort krijg je bass reflex.:) ook leuk.

@nodroz VETTT jeugddroom als 12 jarig jongetje haha

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do sep 12, 2013 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Citaat:
heb jer er geen schuim rubber ingezet bjorn?? als je er aan voorkant gaten in boort krijg je bass reflex. ook leuk.


Niet nodig !
Dankzij deze poort zit hij op 32hertz. En dan de subwoofers met een American audio v3000 plus versterker.
Ik moet je zeggen... Elke deur in huis trilt mee
Elke rand is ook afgekit binnenin en geschuurd voor een betere 'Flow'

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David