Ga naar pagina Vorige  1, 2




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 12:00 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik denk dat (zeker in mijn geval) wanneer ze van het outdoor karten hebben geproefd, het indoor karten ze niet meer intereseerd. Leuk on eens met je vrienden te doen maar that's it.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik die loodzware skelters voor geen meter vind rijden...

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 6:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
zou eigenlijk gewoon eens een lijst moeten komen met indoorbanen waar mensen van het forum zijn geweest waar de karts indoor goed doorrijden en evenwijdig zijn uit mekaar.
dan valt 100% af TRAXX UDEN!! oude pleures meuk hebben ze daar.

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 7:24 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Karts die gelijk zijn op een indoorbaan kan je wel vergeten. Kan je ook niet verwachten van een verhuur baan. D'r rijden soms van die gasten die denken dat het botsauto's zijn.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 7:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
zou eigenlijk gewoon eens een lijst moeten komen met indoorbanen waar mensen van het forum zijn geweest waar de karts indoor goed doorrijden en evenwijdig zijn uit mekaar.

Dat zou ik ook wel willen, alleen zo'n lijstje is bij het opstellen al achterhaald. Dit verandert natuurlijk continu. Wat niet verandert is dat sommige kartbanen beter hun best doen in het gelijkwaardig houden van de karts als andere banen.

Verschillen tussen huurkarts hou je altijd. Maar is dat ook niet met wedstrijdkarts? Het verschil is dat als je een slechte huurkart treft, je de kartbaan de schuld kan geven, maar als je eigen wedstrijdkart niet gaat ben je zelf verantwoordelijk.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 8:02 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am
Berichten: 2381
Woonplaats: Vught
posting.php?mode=post&f=7

heb even dit topic aangemaakt, zodat hier gewoon ontopic gepraat kan worden:).

_________________
Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten
Volkswagen Sjoemel Golf ... .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 9:38 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Ik zou indoor rijden interessanter vinden als er competities werden gehouden waarmee je in je eigen kart kon deelnemen. Zelfde banden en verzegelde motor, koppeling en tandwiel verhouding vrij.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 10:33 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Ik zou indoor rijden interessanter vinden als er competities werden gehouden waarmee je in je eigen kart kon deelnemen. Zelfde banden en verzegelde motor, koppeling en tandwiel verhouding vrij.

Die was er ook: Master Kart Series. Maar die is er niet meer, volgens mij door gebrek aan deelnemers. Maar Ruben en Casper kunnen daar vast meer over vertellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 10:47 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Citaat:
Ik zou indoor rijden interessanter vinden als er competities werden gehouden waarmee je in je eigen kart kon deelnemen. Zelfde banden en verzegelde motor, koppeling en tandwiel verhouding vrij.


Wordt aan gewerkt met 390cc motoren op Kartbaan Oldenzaal :) Project is volop in ontwikkeling!

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 1:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Oldenzaal is toch geen indoorbaan ??

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 2:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
Berichten: 474
Woonplaats: Oldenzaal
Citaat:
Oldenzaal is toch geen indoorbaan ??


Nee maar alle competities rijden wel bij ons, en de vraag waar ik op reageer ging over competities met eigen karts en verzegelde motoren.

_________________
TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 09, 2013 4:09 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 01, 2011 12:58 pm
Berichten: 9
Woonplaats: Middelburg
Backlash schreef:
Karts die gelijk zijn op een indoorbaan kan je wel vergeten. Kan je ook niet verwachten van een verhuur baan. D'r rijden soms van die gasten die denken dat het botsauto's zijn.


Moet je eens naar KCR gaan, die hebben het prima voor elkaar qua karts.
Afbeelding

De banen waarop de beste indoorcompetities in Nederland worden gehouden hebben ook aparte wedstrijd en verhuurkarts (IKM en KCR onder andere), anders is dat inderdaad niet gelijk te houden met al die recreanten.

Backlash schreef:
Ik zou indoor rijden interessanter vinden als er competities werden gehouden waarmee je in je eigen kart kon deelnemen. Zelfde banden en verzegelde motor, koppeling en tandwiel verhouding vrij.


De MKS was hier inderdaad een mooi voorbeeld van, die klasse heeft toch van 2005 dacht ik tot en met 2012 bestaan en was op een gegeven moment vrij populair met zo'n 20 teams. Maar deze klasse is de laatste jaren ten onder gegaan omdat veel mensen uit de MKS de overstap hebben gemaakt, vooral naar de GK4. In het begin werd er met 1 chassis gereden, later werd dit vrij en zag je de belangstelling wel sterk afnemen. Er was 1 jaar (2011) dat we op extreem zachte banden reden voor indoorbegrippen, en toen waren bepaalde chassis die erg 'vrij' waren enorm in het voordeel. Ik vond de MKS zelf ook altijd een erg leuke klasse, lichte outdoor chassis dus een leuke snelheid en rijgedrag, je kon zelf afstellen en ook veel goede rijders en leuke circuits.

_________________
www.rubenboutens.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 5:31 am 

Geregistreerd: di aug 14, 2012 1:38 pm
Berichten: 5
Niet vaak ben ik actief op dit forum, maar nu wil ik toch graag even reageren.

Dit is appels met peren vergelijken. Indoorkarten is in geen enkel facet te vergelijken met het outdoor karten.

Citaat:
Ik kan ook iedereen aanraden om eens deel te nemen aan het WK indoorkarten, het niveau van de rijders aldaar, is iets waar de meeste outdoorcompetities bij lange na niet aan kunnen tippen.


Deze stelling, Ruben, is niet juist. Outdoor karten op redelijk niveau is een stuk moeilijker dan indoor karten op niveau. Ik kan het weten omdat ik ervaring heb in beide werelden, net als jij. Begrijp me niet verkeerd, ik vind indoorkarten ook prachtig en vind het jammer dat er in NL niet meer mee gedaan wordt. Ik ben ook begonnen in de indoorwereld en heb daar de basis van het karten geleerd. Lees goed: de basis. Toen ik daarna met outdoorkarten begon merkte ik dat het zowel fysiek als mentaal een stuk zwaarder was dan indoorkarten, en dat er veel meer uitdagingen en mogelijkheden waren qua rijstijl en afstellingen. Dit is iets wat het indoorkarten niet bied; na 20 rondjes heb je de beste lijn te pakken en weet je alle rempunten. Natuurlijk kan je hier en daar nog iets verbeteren, maar dan houdt het ook echt op. Het besturen van een outdoor kart vergt dan ook een stuk meer van iemand dan het besturen van een indoorkart, Ik zou je stelling dan ook om kunnen draaien door te zeggen dat het niveau van vrijwel alle outdoorkarters hoger ligt dan het niveau in alle indoorcompetities. Dit doe ik niet, omdat de 2 werelden niet met elkaar te vergelijken zijn.

Dus nogmaals, begrijp me goed, ik vind indoorkarten ook echt leuk, en ik zou dan ook graag een keer een leuke wedstrijd op niveau willen meepakken in NL!

Berend


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 10:08 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 09, 2008 12:04 pm
Berichten: 411
Woonplaats: Amersfoort
Citaat:
Dit is appels met peren vergelijken. Indoorkarten is in geen enkel facet te vergelijken met het outdoor karten. Citaat: Ik kan ook iedereen aanraden om eens deel te nemen aan het WK indoorkarten, het niveau van de rijders aldaar, is iets waar de meeste outdoorcompetities bij lange na niet aan kunnen tippen. Deze stelling, Ruben, is niet juist. Outdoor karten op redelijk niveau is een stuk moeilijker dan indoor karten op niveau.


Wat mij betreft hebben jullie allebei even veel gelijk als ongelijk. Het is natuurlijk niet 'eerlijk' van Ruben om het WK indoorkarten te vergelijken met de 'meeste outdoorcompetities'. Er zijn namelijk heel veel verschillende klassen en niveaus in het outdoorkarten en dat kan je natuurlijk niet vergelijken met het allerhoogste niveau van indoorkarten.

Omgekeerd kan je het WK indoor niet vergelijken met het WK outdoor KF1 of KZ1. WK indoor is open inschrijving, waardoor het gemiddelde niveau altijd lager zal zijn dan het WK KF1 of KZ1.

Ik denk dat het beter is om ons te houden bij onze eigen ervaringen (zoals jullie eigenlijk ook doen). Ik heb zowel outdoorwedstrijden gereden met mijn eigen kart als huurkartraces en mijn ervaring is dat bij gelijke omstandigheden ik altijd circa 1% langzamer ben dan de allersnelsten (zo'n 3 tot 6 tienden, zowel indoor als outdoor). Dus in mijn situatie en op mijn (bescheiden) niveau is de kwaliteit van het outdoorveld goed vergelijkbaar met het niveau van huurkartraces.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 10:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm
Berichten: 2473
Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
Ik heb ook van beide walletjes gegeten. en het meeste van indoorkarting. ik ben begonnen bij kartclub ulrum, daarna IKK en ARKC gereden. casperstrack kartkampioenschap in zuidlaren en als laatste de IKVNN (indoor kart vereniging noord nederland ) Mijn mening is ook wanneer je snel wilt zijn met indoorkarten moet je gewoon heel erg constant en strak rijden. even onderstuur of verkeerde overstuur en het motortje smoort met het gevolg een hoop snelheid verlies. stuurfoutjes met een wedstrijdkart kan je vaak nog corrigeren met motorvermogen.

kon me de redbull kartfight nog herinneren waar ik samen trainde met Joel Affolter. hij woog 30kg minder dan mij. hij heeft de hele zaterdag getraind. ik maar 2 heats. en op de zondag heeft hij in totaal 12 heats gereden op eigen voorkeur ( heats waar maar 2 deelnemers reden bijv. ) ik maar 2 overvolle heats. hij en nog 2 anderen hadden een speciale kart ter beschikking die steeds van achter gehaald werd wanneer zij aan de beurt waren met duidelijk nagelnieuwe banden. en toch was zijn snelste tijd maar 0.2 sec sneller dan die van mij. En als je ziet waar die jongen nu rijdt. Daarmee wil ik zeggen dat Indoorkarten toch een hele andere takt van karten is dan racen met wedstrijdkarts.

Voor zover ik weet is er nog 1 organisatie op landelijk gebied en dat is de IKK en de NCC. Hier in het noorden is alles helaas weggevallen. De IKVNN organisatie zou ik destijds op mij nemen. Alleen kwamen er zulke rare verhalen naar boven over penningmeesters e.d. dat ik de gok niet aandurfde. daarna is de stekker er ook uit getrokken.

_________________
GK4 | BEKC |
------------------------------------------------------------------------------------
[b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David